Citat:
Ursprungligen postat av
Crime-boy2
Vad skulle man tjänat på att gömma ett lik i sitt eget hus? Istället för att dumpa kroppen i havet eller under en rotvälta eller helt enkelt gräva ner den i skogen? Jag fattar inte? En till sak som jag inte fattar är att OM gänget... som gjorde inbrott i flickskolan samma kväll..körde på Olle inte blev sedda av poliserna som jagade dem? Det kryllade av poliser där och det måste ju tagit en stund att slänga in kroppen i bilen. Hela historien är osannolik för att inte säga befängd i mina ögon.
För man är rädd att kroppen ska hittas. Är ju mycket bättre ha kroppen nära där man har koll, än någonstans utomhus där vem som helst kan hitta den. Var ett mord söder om sundsvall för ett antal år sedan där en tjej blev nedgrävd men sedan hittad. Finns en massa fler exempel där det gjorts dåliga nedgrävningar i all hast där hundar och liknande börjat krafsa och hittat kroppen. Nej det är en dålig idé om man vill komma undan med mord. Dumpa kroppen i havet är inte heller så lyckat. Kolla bara hur det gick för Peter Madsen

.
Hur vet du att det var poliser i närheten just då även om poliserna letade efter dem? Det var dessutom sent på kvällen så inte osannolikt att folk inte la märke till vad som hände. Dock tror jag inte heller han blev påkörd, snarare att de tog med Olle i bilen sen hände något annat vid ett senare tillfälle. Kanske stannade de vid Olle och han kände någon i bilen och de kanske bestämde sig för att efterfesta någonstans.