2021-05-11, 17:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Jag har läst mycket om Gacy men din jämförelse med Högbom är inte relevant. Du borde kanske läsa på lite om hans försvinnande och omständigheterna omkring det? Det som hände Olle var knappast det som hände Gacys offer.
Du som tydligen vet kan ju berätta vad som hände Olle.
Hans föräldrar vill gärna veta.
Citera
2021-05-11, 17:39
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Nej jag vet inte vad som hände Olle. Men jag tror inte att Quick låg bakom hans försvinnande. Och det gjorde inte Olles föräldrar heller. Ruben lade ner ett ohyggligt arbete för att få bort Quick från sonen. För övrigt är båda föräldrarna döda. Missade du det också när du gjorde din research? Skrattar..
Citera
2021-05-11, 17:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej jag vet inte vad som hände Olle. Men jag tror inte att Quick låg bakom hans försvinnande. Och det gjorde inte Olles föräldrar heller. Ruben lade ner ett ohyggligt arbete för att få bort Quick från sonen. För övrigt är båda föräldrarna döda. Missade du det också när du gjorde din research? Skrattar..
Du landar allts i att du "tror" - bra, det är också vad alla andra gör i den här saken - "tror".
Citera
2021-05-11, 17:50
Medlem
PoljeXs avatar
Så du menar att husägaren först gör sig av med ett lik som legat ynder golvet i 30 år och sen ringer tidningen och berättar om det

Tycker att det känns... inte riktigt logiskt. Lite kontraproduktivt faktiskt, om man vill dölja att det legat en döing i huset. Typ.

Citat:
Ursprungligen postat av kusinkvarg
Helt orimligt är det inte att människan dödat Olle för 30 år sedan, och begravt han under sitt egna golv. Nu när dessa tipsen har blivit offentliga så har hen grävt upp skelettet och lagt på annan plats.
Citera
2021-05-11, 17:50
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Du landar allts i att du "tror" - bra, det är också vad alla andra gör i den här saken - "tror".

Jamen precis! Fast du vill ju gärna framstå som expert här? Även i spörsmål som du definitivt inte är insatt i. Olle Högbom är ett av dem.
Citera
2021-05-11, 17:55
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PoljeX
Så du menar att husägaren först gör sig av med ett lik som legat ynder golvet i 30 år och sen ringer tidningen och berättar om det

Tycker att det känns... inte riktigt logiskt. Lite kontraproduktivt faktiskt, om man vill dölja att det legat en döing i huset. Typ.

Ja den här teorin är det nog inte många som köper? Mer än några "experter" här kanske..
Citera
2021-05-11, 18:26
Moderator
Schlesiens avatar
0.01, varning. Osaklig rubrik, ingen tidsangivelse mm.

Utgången rubrik:
Olle Högboms kropp uppgrävd!

/Moderator
Senast redigerad av Schlesien 2021-05-11 kl. 18:28.
Citera
2021-05-11, 19:23
Medlem
Vi ska komma ihåg att Olle med största sannolikhet sent på natten blivit påkörd, slängd i en bagagelucka och dumpad någonstans. Lär innefatta att något väldigt impulsivt ägt rum, exempelvis dumpad i en sjö eller helt enkelt nergrävd. Plats kan nog vara lite var som helst.
Citera
2021-05-11, 19:40
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Nej, Quick har ingenting med Olle fallet att göra. Men däremot så fanns det en kille vid namn H*ans W*ernberg kallades för S*töde en kriminell pundare som gick runt och sa att det var han som klippte Olle. Och han sa även till folk att passa dej så jag inte gör samma sak med dej som med Olle. Har för mej att polisen tog in han på förhör men det gav ingenting. Har för mej att han även var misstänkt för mordet på någon tjej som hittades i vattnet vid Ortviken även det gav visst ingenting. Men han är död sen en tid tillbaka så något svar blir svårt att få.
Citera
2021-05-11, 19:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Nej, Quick har ingenting med Olle fallet att göra. Men däremot så fanns det en kille vid namn H*ans W*ernberg kallades för S*töde en kriminell pundare som gick runt och sa att det var han som klippte Olle. Och han sa även till folk att passa dej så jag inte gör samma sak med dej som med Olle. Har för mej att polisen tog in han på förhör men det gav ingenting. Har för mej att han även var misstänkt för mordet på någon tjej som hittades i vattnet vid Ortviken även det gav visst ingenting. Men han är död sen en tid tillbaka så något svar blir svårt att få.
Nej, Quick har inget med fallet att göra - det jag besvarade var att man tidigare spekulerat i kopplingar mellan Johans och Olles försvinnande - det diskuterades bl a i samband med Quicks "erkännande".
Citera
2021-05-11, 19:58
Medlem
Citat:
Nej.
Hans mamma avled 2008 och hans pappa Ruben i december förra året.
Citera
2021-05-11, 20:08
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974

Var det inte han som Ruben gjorde en skenavrättning på i skogen? Han började gråta och lovade att han bara snackat skit om att han låg bakom Olles försvinnande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in