2021-05-12, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
Vi kan tjafsa om vem som egentligen äger landet men orka, så njut av alla raketer istället.

Hoppas att du stödjer ett självständigt land för azerbajdzjaner, turkmener och qashqai i Iran. Då stödjer jag ett självständigt Palestina.

https://i.pinimg.com/originals/39/56/68/395668a7f2e1aefc821a4385b08a401b.jpg
Citera
2021-05-12, 04:08
Medlem
Soterns avatar
Varifrån får Hamas alla raketer?
Citera
2021-05-12, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Nu får israeliska flygvapnet att göra🙂 härligt

Made in USA. Payed by USA.

USAs judiske utrikesminister Blinken fordomer Hamas raketer. Inte ett ord om barn som zzionnassar sprangt i Gaza.
Citera
2021-05-12, 06:04
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Varifrån får Hamas alla raketer?

De flesta bygger Hamas själv, bl a med hjälp av svenska skattepengar. Lyktstolpar och gatubelysning som du och jag har betalt funkar perfekt. Bränslet är gödningsmedel och socker, det explosiva ämnet TNT. De mer avancerade raketerna byggs oftast i Kina och levereras till Hamas av de som ogillar Israel, dvs i princip alla närliggande länder och organisationer.
Citera
2021-05-12, 07:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Om de har raketer och hotar med våldsamheter och krig, så tycker jag att deras tältläger och favelor är bättre. De vill ju trots allt främst ha någonstans att bo, det är ju inte så att de vill invadera och erövra.

Sen är det viss skillnad mellan tex rumänska eller bulgariska romer, och romer som har bott här i Sverige i flera generationer. De senare har inte så många andra alternativ än att bo i Sverige. Och har palestinierna några alternativ, alltså någon annanstans att bo?

Som jag ser det så är den marken ett väldigt lågt pris att betala för fred och för stopp på de våldsamheter som vi ser nu mellan Israel och Palestina.

Det är inte risk för något krig. Israel kan jämna Palestina med marken inom en halvtimme om dom så önskade. Något krig kommer det aldrig att bli.
Citera
2021-05-12, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
...och levereras till Hamas av de som ogillar Israel, dvs i princip alla närliggande länder och organisationer.

Vi maste borja leverera avancerade vapensystem till Gaza att frihetskampar kan forsvara sig mot zzionistnassar som fortsatter ockupera, morda.
Citera
2021-05-12, 07:16
Medlem
AreYouBacks avatar
Ljuger Cecilia Udden i SR i sin rapportering från Jerusalem? Hon överdramatiserat och säger att personligen ser hur en palestinsk familj flyttar ut och en högerextrem judisk familj flyttar in.
Citera
2021-05-12, 07:18
Avslutad
Oavsett på vilken sida man står när det gäller konflikten om marken i området så förstår jag inte hur man idag kan stå på Hamas sida. Hamas är fega kräk som offrar civila för att få sympatier från omvärlden. Hoppas att Israel skickar dessa terrorister tillbaka till medeltiden en gång för alla så slipper vi skräpet.
Citera
2021-05-12, 07:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Ljuger Cecilia Udden i SR i sin rapportering från Jerusalem? Hon överdramatiserat och säger att personligen ser hur en palestinsk familj flyttar ut och en högerextrem judisk familj flyttar in.

Utgå ifrån att allt medierna skriver är en lögn.
Citera
2021-05-12, 07:19
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Vi maste borja leverera avancerade vapensystem till Gaza att frihetskampar kan forsvara sig mot zzionistnassar som fortsatter ockupera, morda.

Gazas invånare skall förflyttas till sitt ”land” Palestina och sedan jämnas med marken. Gaza är inget annat än en härd där terrorismen gror. Men Gaza är väl Egyptens, mark tilldelad efter sex dagars kriget. Men det måste få en långvarig lösning.
Citera
2021-05-12, 07:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
Så länge Israel väljer att ockupera Palestinier som kommer konflikten att fortsätta.

Fel. Sålänge som Hamas skickar raketer mot civila israeliska mål så kommer konflikten att fortsätta.
Citera
2021-05-12, 07:24
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Oavsett på vilken sida man står när det gäller konflikten om marken i området så förstår jag inte hur man idag kan stå på Hamas sida. Hamas är fega kräk som offrar civila för att få sympatier från omvärlden. Hoppas att Israel skickar dessa terrorister tillbaka till medeltiden en gång för alla så slipper vi skräpet.

Hahaha Israeliska krypskyttar skjuter arabungar och skrattar åt det.. inte för att jag har något över för araber men lite hjärnceller måste du väl ändå besitta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in