Citat:
Ursprungligen postat av
Paladin
Håller med. Att Simon skådespelar har jag personligen aldrig trott. Han har många brister (likt oss alla) och jag ser honom helst inte som vinnare av BB men tror han är i grunden en god, kärleksfull snubbe med hjärtat på rätta stället.
Med det sagt ter han sig väldigt omogen (emotionellt) för sin ålder och har mycket han behöver jobba på. Men det löser han med tiden!

Fint skrivet av dig Paladin och jag håller med dig! Vi blir aldrig fulländade och färdigutbildade som människor och speciellt inte när det gäller livets skola för det händer så mycket som vi inte kan kontrollera över. Inte heller kan vi alltid fronta eller acceptera konsekvenserna som blir av de val vi gör under resans gång! .
Det vi "kan" göra dock är att lära oss hantera och våga möta våra innersta rädslor och känslor av ångest, ensamhet, skuldkänslor eller förtvivlan och blicka framåt och låta de som älskar oss hjälpa till. Genom det kan vi få mer kännedom om oss själva för att kunna fortsätta att utvecklas.
Jag hoppas verkligen att Simon kan finna den trygghet som jag tror att han saknar, något slags tomrum som behöver fyllas för att han ska kunna känna sig mer komplett. Vad det kan vara har jag ingen aning om och kanske inte ens Simon vet och det är det han behöver hjälp med. Att minska på alkoholen för den fyller inga tomrum då den bara gör honom mer sårbar. Förstår ju att det är något gripbart för stunden som kanske i början ger ett visst utbyte av lugn och välbehag men inget som är bestående.