Citat:
Ursprungligen postat av
jennyroozz
Vad kan jag göra för att motverka att bli illamående på ketamine?
Har testat det två gånger och har båda gångerna blivit illamående efter att få upplevt ett otroligt snabb och härligt rus som fick det att kännas som en out of body experience, dvs att min kropp var ett skal och jag flög iväg uniti mig själv.
Får en spykänsla och därvav spyr relativt kort efter intag.
Är relativt erfaren av en del andra substanser och har varit immun mot låga/nybörjardoser för att få effekt. Menar på så sätt att vid intag av nya substanser så krävs betydligt högre doser för effekt än vad som egentligen rekommenderas. I bakgrund till detta så är jag också en väldigt liten person som i teorin isåfall borde kräva en mindre ”nybörjardos” än den rek. norm stora människan.
Älskar känslan är ketamin när jag fått uppleva ruset tills degraderingen till illamåendet och spykänslan. Kan jag göra något för att motverka detta eller klarar jag helt enkelt inte denna substans trots att jag då både utvinner positiv OCH negativ reaktion vid dos.
Testa antihistamin, finns på apoteket. Välj någon som inte gör dig trött, nyare generationens antihistamin. Det funkar ihop med opioider vid illamående, och vanlig illamående utan något givetvis

borde funka med ketamin.
DMXE ska vara mycket likt ketamin/MXE, så vill man inte vara olaglig kan man pröva det. Har fått väldigt bra feedback på reddit och här på FB också. Extremt likt MXE och ketamin är det enligt de som har mycket erfarenhet av alla tre. Det är en av de mest unika rus och ämnen rent generellt. Väldigt terapeutiskt är det också, hjälper oerhört mot depression/även ångest som jag säkert tidigare nämt, även i längden, räcker med en gång i månaden på ett ungefär. För många lider i onödan idag, därför jag vill påpeka det lite extra.