Det är för jävligt att se hur Växjö har sjunkit i botten på rekordtid vad det gäller kriminalitet, Råttungar och pundande. Resecentrum-/Pressbyrån är en öppen samlingsplats för hitskeppade Råttungar dygnet runt som öppet säljer droger. Nästintill ligger Tegnér kyrkogården dit pundarna går för att skjuta i sig skiten och slänga kanylerna i buskarna. Jag åkte med en vän till mig (buss) ett par dagar för att se om det var så jävligt som han beskrivit det och såg själv hur jävla öppet detta pågår. Helt otroligt. Skulle man beskriva det helt ordagrant så skulle ingen tro mig. Det bokstavligen vimlar av Somalier och ensamkommande som i klungor öppet står och langar. Dag som kväll. Kyrkogården, som är jävligt fin, vandaliseras.
Inte EN enda gång har jag sett någon patrullerande polisbil som har gjort någon rensning-/visitation. En kväll stannade det en piketbuss och ur hoppade två blonda vippor med hästsvans i tjugoårsåldern som gick in där så jag tänkte att jag skulle gå in och se vad som hände. Det jag ser är dessa två med varsin kaffe i näven skrattandes i kapp med dessa smågangstrar. Horribelt. Svenska Polisen är ett skämt. Dom är för rädda att konfrontera dessa äckliga krypen. Vill ni se hur öppen droghandel går till så kör till Växjö Resecentrum. Det mångkulturella får ni på köpet.
Och så har Snutfittan Ottosson mage att säga att;
Citat:
Kommunpolis Anette Östman Ottosson berättar att polisen i samverkan med kommunen och säkerhetsbolag den senaste tiden haft en riktad insats vid Resecentrum där droger säljs öppet...
Citat:
– Jag vet att vi rör oss där inne, både civilt och i uniform, men i vilken grad vet jag inte. Vi håller oss runt Resecentrum och det innefattar centrum och kyrkogården, säger Anette Östman Ottosson som uppmanar personalen att ringa polisen när det händer något.
https://www.smp.se/vaxjo/tegnerkyrko...hall-3098df35/
Tilläggas ska ironiskt nog göra att Polishuset ligger vägg i vägg med Resecentrum-/Pressbyrån.
Tyvärr betalartikel, men väl värd att läsa.