2021-05-10, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModPodge

Man blir ju nyfiken på vad Julia gjort tidigare - och om detta något gett henne kunskap hon har nytta av som VD i byggbranschen -.

Det var IT helpdesk på kommunen, tidigare kundservice på Bisnode.

Hon har läst Informatik/Systemutveckling på Mittuniversitetet,
allt enligt hennes FB.
Citera
2021-05-10, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mape17
Det var IT helpdesk på kommunen, tidigare kundservice på Bisnode.

Hon har läst Informatik/Systemutveckling på Mittuniversitetet,
allt enligt hennes FB.

Aha, tack för infon! Kundservice, ja-ja...

”Peter A Bygg AB” var ”nyss” grönmarkerad, fri från anmärkningar. Men har nu en gul markering (varning, liksom) på MerInfo:

”Anmärkningskontroll
Kreditupplysning med viktig information:
Företaget har minst ett av följande:

Har eller har haft en ansökan hos Kronofogden de senaste 3 åren.

Kontrollerat 2021-05-10”

https://www.merinfo.se/foretag/Peter-A-Bygg-och-Fastighets-AB-5592624109/2khpcdp-20zpo
Citera
2021-05-10, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Peters firma hat en ny obetald faktura
2021-04-09 Ansökning Leif Bringenholm med firma Lb Byggko 21 875 kr
Julia betalar inte sina fakturor frivilligt
Helt underbart lb bygg är en tak och fönsterbytar firma. Vore ju jävligt kul att få veta vad skulden avser
Citera
2021-05-10, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virr82
Helt underbart lb bygg är en tak och fönsterbytar firma. Vore ju jävligt kul att få veta vad skulden avser

VILKEN av de båda firmorna gäller det? Det är två AB:n som bygger. Sedan har iofs Peter en enskild byggfirma också, är den aktiv?
Citera
2021-05-10, 18:46
Medlem
Citat:
VILKEN av de båda firmorna gäller det? Det är två AB:n som bygger. Sedan har iofs Peter en enskild byggfirma också, är den aktiv?
Det måste vara den här, Som stoltserat nyligen på Instagram att dom bytt fönster åt kund
https://www.merinfo.se/foretag/Peter-A-Bygg-och-Fastighets-AB-5592624109/2khpcdp-20zpo
Citera
2021-05-10, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virr82
Det måste vara den här, Som stoltserat nyligen på Instagram att dom bytt fönster åt kund

Är det den firman som köpt tjänsten från Bringenholm (tror jag han hette) men inte betalt?
Citera
2021-05-10, 19:11
Medlem
Citat:
Det är Peter A Bygg och Fastighets AB
Citera
2021-05-10, 19:19
Medlem
godboys avatar
Citat:
Nu har jag inte satt mig in vidare i hur deras firmor ser ut och verkar, men jag får ju säga att det ter sig rätt rörigt med flera firmor som verkar göra samma sak? Dels ett handelsbolag (som är ställt på honom?) Sen två AB:n var i alla fall det ena håller på med skridskoutrustning och bygguppdrag? Det där med att sköta betalningar verkar inte vara högsta prio i något av bolagen.
Citera
2021-05-10, 19:30
Medlem
Citat:
Är det den firman som köpt tjänsten från Bringenholm (tror jag han hette) men inte betalt?
Ja det är riktigt, den firman har kravet på sig
Citera
2021-05-10, 19:35
Medlem
Tack för svaren.

Rörigt med så många företag. Och så skridskoklubben ovanpå det som har c/o-adress i deras hus (som de ev. måste flytta från).
Citera
2021-05-11, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Nu har jag inte satt mig in vidare i hur deras firmor ser ut och verkar, men jag får ju säga att det ter sig rätt rörigt med flera firmor som verkar göra samma sak? Dels ett handelsbolag (som är ställt på honom?) Sen två AB:n var i alla fall det ena håller på med skridskoutrustning och bygguppdrag? Det där med att sköta betalningar verkar inte vara högsta prio i något av bolagen.

En som heter Lars har gett ”Peter A Bygg och Fastighets AB” fem stjärnor på Dorunner. Det är alltså det enskilda AB:t som står som namn. Men sedan i loggan så står det ”Peter A. Byggfirma”. I omdömet skriver denne Lars positivt omdöme om ”PA bygg”. Är det ”PA byggfirma” - bifirman till ”Skate shop by Scarlett Andersson” - som Lars anlitat? Eller har offert, faktura osv kommit från ”Peter A Bygg och Fastighets AB” som har ett annat organisationsnummer? (”Peter A Bygg och Fastighets AB” är fristående AB men eventuellt ett dotterbolag till skridsko-shoppen.)

Är det viktigt för en kund att ha klart för sig vilket av företagen kunden anlitar eller spelar det ingen större roll med tanke på stt det ändå är samma firma/företag i praktiken, liksom?

”Inbyggnad av glasparti
Av Lars
2020-11-15

via Öppna upp fasad för att installera ett glasparti/skjutdörr, Kungsängen

Vi tackade ja för att få ett förslag från PA bygg och redan dagen efter var de ute och inspekterade jobbet. Proffsigt bemötande, ordning och reda, offert via digital signering. Jobbet blev mycket väl utfört med önskad noggrannhet.”

https://www.dorunner.se/f%C3%B6retag/peter-a-bygg-och-fastighets-ab-60064
Citera
2021-05-11, 20:30
Medlem
DyslexiKungens avatar
Filip har alltid en jeansskjorta på sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem