2021-05-09, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Den ser ju inte så speciell ut. En bokhylla liksom. Dessutom tycker jag den ser ut som vilken IKEA bokhylla som helst. Sen om nu hyllan sitter helt ihop så blir det ju lite intressant med transporten.

Och ja, hoppas fast pris är avtalat för kunden skull. Sen hoppas jag att den inte är betald i förväg med tanke på obestånd i firman.
Jag hade ju valt något ur Ikeas sortiment alla dagar i veckan
Citera
2021-05-09, 00:36
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virr82
Alltså den jävla bokhyllan till kund som är platsbyggt men ändå inte är fortfarande inte klar, dom verkar ha hållt på med den sen 30mars då sattyget visade upp skissad bild på den. Byggs den på löpande timme så blir nog kunden överlycklig för att ha världens dyraste bokhylla...
http://www.bilddump.se/bilder/20210508195931-83.248.48.146.jpg

Ska det verkligen ta längre än max 3dagar med torktider?
Om tre dagar, så ungefär femton tusen i bara arbetskostnad.

Och hur gör de när de ska flytta? :-)
Citera
2021-05-10, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
I och med att den är platsbyggd så lär det vara i kundens vardagsrum den byggs och fotas, inte i isprinsessans.

Ja, kunden har nog samma gardiner bara. Sådant är vanligt...
Citera
2021-05-10, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Om tre dagar, så ungefär femton tusen i bara arbetskostnad.

Och hur gör de när de ska flytta? :-)

Undrar om det blir något foto när den platsbyggda hyllan kommer på plats?

Kanske är det Julias föräldrar som stödköpt bokhylla, fönsterrenoveringar m m. Men det var bara en ren spekulation nu från min sida förstås.

Hur sjutton ska mor-och farföräldrarna göra, det är fyra barnbarn och föräldrarna till dessa är ekonomiska galningar...
Citera
2021-05-10, 00:17
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModPodge
Ja, kunden har nog samma gardiner bara. Sådant är vanligt...

Men...haha det är så alltså? Ja då är det fan riktigt illa. Det mest rimliga var att byggfirman platsbyggde på plats och inte hemma i sitt egna vardagsrum. Men inget är väl rimligt med de där gökarna.
Citera
2021-05-10, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Men...haha det är så alltså? Ja då är det fan riktigt illa. Det mest rimliga var att byggfirman platsbyggde på plats och inte hemma i sitt egna vardagsrum. Men inget är väl rimligt med de där gökarna.

...snart dags att LEVERERA TILL KUND, skrev de på sociala medier.

Men visst, man kan ju köpa hembakade kakor från diverse kommersiella bagerier, så why not, haha.
Citera
2021-05-10, 00:33
Medlem
cosmic_dancers avatar
Blir inte klok på deras byggfirma, beskrivningen de har är så jävla spretig. De bygger hus, ägnar sig åt finsnickeri, fönsterbyte och bygga typ altaner. Finns väl ingen annan byggfirma som ägnar sig åt alla de sakerna samtidigt och har han verkligen kompetens att göra allt sånt. Byter ens byggfirmor ut fönster?

Bokhyllan har de ju hållt på med i flera veckor, sen har de fixat fönstren hos någon. Så mycket mer är det ju inte, jo Julia la upp den där bilden då det grävdes för de hade fått en kund som skulle bygga ett stort hus i sten...jo det verkar ju gott bra...

Dessutom la hon ju upp bilder på företagets ig att de byggt en skridskobana på tomten, resten av bilderna är fult tagna helt utan känsla. Det är på honom när han ligger på mage, på henne när hon åker skridskor och ja något av "deras" projekt/uppdrag. Dålig svenska, ful logga och hemsida. Vem vill ens anlita dem, jag hade då aldrig gjort det.
Senast redigerad av cosmic_dancer 2021-05-10 kl. 00:40.
Citera
2021-05-10, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Blir inte klok på deras byggfirma, beskrivningen de har är så jävla spretig. De bygger hus, ägnar sig åt finsnickeri, fönsterbyte och bygga typ altaner. Finns väl ingen annan byggfirma som ägnar sig åt alla de sakerna samtidigt och har han verkligen kompetens att göra allt sånt. Byter ens byggfirmor ut fönster?

Bokhyllan har de ju hållt på med i flera veckor, sen har de fixat fönstren hos någon. Så mycket mer är det ju inte, jo Julia la upp den där bilden då det grävdes för de hade fått en kund som skulle bygga ett stort hus i sten...jo det verkar ju gott bra...

Dessutom la hon ju upp bilder på företagets ig att de byggt en skridskobana på tomten, resten av bilderna är fult tagna helt utan känsla. Det är på honom när han ligger på mage, på henne när hon åker skridskor och ja något av "deras" projekt/uppdrag. Dålig svenska, ful logga och hemsida. Vem vill ens anlita dem, jag hade då aldrig gjort det.

Hade varit väldigt intressant att få veta vad för ”kommunjobb” Julia hade innan hon blev heltidare på ”firman”:

”I dag säger Julia att det går så pass bra att hon sagt upp sig från sitt kommunjobb och att både hon och Peter arbetar heltid med firman. De har även tre anställda.”

Jag kan inte läsa den låsta artikeln, men textbiten ovan kom upp som förhandsinformation vid googling.

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/WOkpaK/darfor-brots-kontraktet-har-en-stark-egenvilja
Citera
2021-05-10, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModPodge
Hade varit väldigt intressant att få veta vad för ”kommunjobb” Julia hade innan hon blev heltidare på ”firman”:

”I dag säger Julia att det går så pass bra att hon sagt upp sig från sitt kommunjobb och att både hon och Peter arbetar heltid med firman. De har även tre anställda.”

Jag kan inte läsa den låsta artikeln, men textbiten ovan kom upp som förhandsinformation vid googling.

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/WOkpaK/darfor-brots-kontraktet-har-en-stark-egenvilja

Det står inget om det i artikeln:
Citat:
I slutet av augusti i fjol stod byggfirman klar och i 7–8 månader fick paret kämpa med att få igång företaget. I dag säger Julia att det går så pass bra att hon sagt upp sig från sitt kommunjobb och att både hon och Peter arbetar heltid med firman. De har även tre anställda.

– Vi får nästan dagligen nya förfrågningar om jobb och har bokningar ända fram till i höst. Fortsätter det så här kommer vi att ha fullbokat ett år framöver, säger hon.

Även Julias icke vinstdrivande konståkningsbutik är kvar.

– Jag får några beställningar ibland, men det är mer av en hobbyverksamhet.
Citera
2021-05-10, 11:58
Medlem
godboys avatar
Tror inte för en sekund att det går så bra för firman. Då hade de ju knappast haft skulder till kronofogden. Tre anställda tror jag inte heller på, har för mig att det står noll anställda när man kollar upp den saken. Tror de kallar hyrarbetskraften de anlitat men ej betalt från veterankraft för anställda. Julia är ju duktig på att slira på sanningen. Men hon lär vara inne här och läsa dagligen, det är lika säkert som att Anna Book läser sin tråd löpande.
Citera
2021-05-10, 13:23
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Tror inte för en sekund att det går så bra för firman. Då hade de ju knappast haft skulder till kronofogden. Tre anställda tror jag inte heller på, har för mig att det står noll anställda när man kollar upp den saken. Tror de kallar hyrarbetskraften de anlitat men ej betalt från veterankraft för anställda. Julia är ju duktig på att slira på sanningen. Men hon lär vara inne här och läsa dagligen, det är lika säkert som att Anna Book läser sin tråd löpande.

Avsnittet de är med i är episkt, ett stycke svensk TV-historia!
Citera
2021-05-10, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Det står inget om det i artikeln:

Tack för citatet i alla fall.

Man blir ju nyfiken på vad Julia gjort tidigare - och om detta något gett henne kunskap hon har nytta av som VD i byggbranschen - men några f d kollegor i kommunen eller andra ämneskunniga från Bålsta tycks inte dyka upp som informanter.

Hoppas det går bra med bokhyllan nudårå...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in