Citat:
Ursprungligen postat av
Alannon
Så Norge är ett bättre fotbollslandslag än Brasilien eftersom de aldrig förlorat en match mot dem. Bra att veta att du tycker så. Man kan ha flax i enstaka matcher här och där (som United mot PSG), det säger inget om helheten.
Tänker inte starta en lång diskussion. Jag har inte koll på statistiken mellan Brasilien o Norge öht, vet bara att baggarna vann över Ronaldo,Rivaldo & co i en gruppspelsmatch i VM 98. Men Brasilien var redan gruppvinnare när de mötte Norge.
Vilket lag av Arsenal och Man United är det som har haft mest bollinnehav och flest skott på mål i 3 av 5 matcher när Arteta och Solskjaer har mötts? Arteta’s Arsenal har varit det bättre laget i samtliga matcher mot Man United under Solksjaer, samma sak kan inte sägas om United under OGS mot City och/eller Paris.
Citat:
Ursprungligen postat av
B-Dawk
Ole må ha kass statistik mot Arteta ja, men samtidigt har Ole fler segrar än förluster mot Pep och det gör ju inte Ole bättre än Pep. Skevt att bara göra den jämförelsen rakt av.
Det är mycket OM i din text och ska vi hålla på med massa hypotetiska scenarion så kan vi hålla på hur länge som helst. Jag tittar på tabellen som den är och United ligger 2:a för tillfället och det räcker gott så. Alla lag har med och motgångar under en lång säsong så resultaten brukar i slutändan vara rättvisa.
Yep. Solskjaer har en väldigt usel stats mot Arteta, trots att Man United på pappret har en starkare trupp än vad Arsenal har haft i samtliga möten mellan de två lagen under tiden med Arteta/Solskjaer. Vilket lag av City/United är det som har mest boll, gjort fler passningar och haft fler målchanser i samtliga möten mellan Pep/Solksjaer?
Att Man Utd ligger tvåa i PL är inte alls konstigt mtp hur säsongen för de övriga lagen blev, tvärtom. Inte heller är det överraskande att Man United tog sig till final i EL, eftersom att de hade den överlägset bästa truppen i EL. Dock så tycker inte jag att det inte är särskillt imponerande att ramla ur UCL.