2021-05-10, 10:58
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ok! Läste artikel från Echo, stod inget om skadan där. Men då kvarstår ju frågan: är nollan i speltidskolumnen bara skador, eller är han helt enkelt klart sämre än Rhys/Nat?

Han kan ju omöjligt vara sämre än Rhys. 🤔
Citera
2021-05-10, 11:11
Medlem
Citat:
Jag passar på att uttrycka min avsky för detta system. Har du lånat ut en spelare, borde han få spela alla matcher. Det är osportsligt att spelaren du lånat ut får vara med och försöka vinna mot dina konkurrenter, men inte får delta mot ditt lag.

det är sjuka regler.

Hur man kan tycka det är ett bra system, det förstår jag inte. Det finns två lösningar:

1. Förbjud lån inom samma division
Eller
2. Utlånad spelare får spela mot alla motstånd.

--------------------

Ser en del snack om att Kane skulle lämna Spurs. Det är möjligt han vill det, men en sak kommer göra det jobbigt: kontrakt till 2024 (3 år till), han fyller 28 i sommar och är ganska skadedrabbad. Marknadsvärde på 108m£ enligt Transfermarkt, vilket betyder att Levy kommer vilja ha minst 150m£ men troligen 200-250m£.

Vem fan vid sina sinnens fulla bruk lägger den sortens cash på Kane på dagens marknad? Ser att United, Chelsea eller City kanske gärna skulle tagit in honom, men för de pengarna? Det tror jag inte.

Ett alternativ är att han bråkar ner sitt marknadspris och tvingar Levy att sälja. Men vill Kane bli en ny Sol Campbell? Tveksamt, minst sagt. Kane vill nog ses som hjälten som fick an offer he couldn't resist, men att klubben i hans hjärta alltid kommer vara Spurs. Inte Judas som bråkade sig bort sekunden det kom ett erbjudande.
Håller helt med dig i den första, ser inte logiken mer än att systemet finns där för att en spelare inte skall kunna "hjälpa" sitt lag på något suspekt sätt. Frågan är ju dock hur många gånger det hade hänt då jag tror att de flesta spelare som blir utlånade vill visa vad de går för snarare än att göra läggmatcher.

Kane är på sin peak åldersmässigt men han får med dra ett enormt lass i Spurs och därav tror jag att hans kropp har börjat reagera med fler bristningar och liknande skador. I ett topplag där han kan få återhämta sig på ett annat sätt så tror jag att en klubb lätt har 4-5 år av honom med 25 mål per säsong utan tvekan. Ser lätt att han hade förbättrat PSG, United, City och Liverpool rakt av. De som har råd att köpa honom rakt av utan bry sig är PSG och City och där tror jag han föredrar PSG pga Poch.
Citera
2021-05-10, 12:04
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Vem är den gifta PL spelaren som varit otrogen och fått barn med den tjejen?

https://www.thesun.co.uk/sport/14897077/cristiano-ronaldo-premier-league-love-child/

Såg på reddit att någon nämnde awb.

https://fanbanter.co.uk/married-england-player-fathered-a-child-with-mistress-during-two-year-affair/

Någon som vågar gissa sig på vem det är på bilden?
Citera
2021-05-10, 13:03
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Håller helt med dig i den första, ser inte logiken mer än att systemet finns där för att en spelare inte skall kunna "hjälpa" sitt lag på något suspekt sätt. Frågan är ju dock hur många gånger det hade hänt då jag tror att de flesta spelare som blir utlånade vill visa vad de går för snarare än att göra läggmatcher.

Kane är på sin peak åldersmässigt men han får med dra ett enormt lass i Spurs och därav tror jag att hans kropp har börjat reagera med fler bristningar och liknande skador. I ett topplag där han kan få återhämta sig på ett annat sätt så tror jag att en klubb lätt har 4-5 år av honom med 25 mål per säsong utan tvekan. Ser lätt att han hade förbättrat PSG, United, City och Liverpool rakt av. De som har råd att köpa honom rakt av utan bry sig är PSG och City och där tror jag han föredrar PSG pga Poch.

Gällande utlånade spelares professionalitet tycker jag det är upp till spelaren själv och managern att avgöra. De flesta spelare på denna nivå har ingen lojalitet, de är proffs rakt igenom och gör sitt jobb på planen oavsett vilken tröja de har på sig. På gott och ont.

Sen förstår jag mycket väl att det blir infekterat om spelaren kan sänka sin moderklubbs chanser till en titel eller europaplats. Men skulle Minamino spelat mot Liverpool i förrgår och avgjort hade jag inte lastat honom för det, så länge han inte firar som han avgjort en cupfinal. Han gör sitt jobb, inte hans fel att Liverpool lånat ut honom och han ska givetvis vara professionell i Southamptons tröja.

Sidospår:
Mo Bangura var utlånad från Celtic till Elfsborg 2013. Lagen lottades mot varandra i CL-kvalet, och Celtic hade missat inkludera en klausul som gjorde Bangura ospelbar. Jag läste mycket skotska nyheter inför matchen - det var helt sinnessjuka angrepp på Bangura och Elfsborg. De ifrågasatte spelarens professionalitet ("varför är han bra i Elfsborg när han var värdelös hos oss") och de gick till och med så långt att ifrågasätta hans ålder (!). Bangura var på papper 23 då och visst, han ser mycket äldre ut och vi vet alla att åldersfusket är utbrett inom vissa afrikanska länder - men det blir så absurt när Celtic-lojala medier hänger ut en egen, utlånad spelare som åldersfuskare för att han ska spela en fotbollsmatch.

Inte konstigt om spelare blir dödshotade för att de spelar mot moderklubben med sådana medier. De borde givetvis lägga sin energi på annat, men tydligt att de var livrädda för att Bangura skulle avgöra. Har aldrig brytt mig om Elfsborg, men som jag hade firat om Bangura varit on fire och stänkt in 4 baljor på två matcher.

Gällande Kane: Ja, jag ser absolut efterfrågan på hans tjänster - många är klubbarna som skulle haft enormt mycket nytta av honom - jag ser bara inte ekonomin lösa sig i sommar. Det kommer kosta så sjukt mycket att få loss honom med 3 år kvar, och Levy vet ju att skeppar han Kane kommer Son vilja dra, och då är man nere och slåss för att vinna Everton Cup igen (plats 7). Spurs har ju någonstans etablerat sig som ett topp 6 lag, att sälja den statusen det gör man inte frivilligt.
Citera
2021-05-10, 14:35
Medlem
Citat:
Nej de borde ju mer ifrågasatt sig själva och om de var en bidragande del till att han var så pass dålig. Eller helt sonika tänka att Alllsvenskan är snäppet sämre än skotska ligan (har ingen koll, följer inte svensk fotboll alls efter att jag en pisskall novemberkväll med 3000 andra på gamla Malmö Stadions ståplatsläktare förbannat hur jävla usla de var och lovade mig själv att aldrig mer bry mig).

Nej, ekonomiskt lär det kosta och därför i realiteten finns det bara City och PSG som är aktuella. Sen som sagt, med Håålands utveckling så är väl frågan vad de två väljer att lägga slantarna på (det jag menade med skeppet som seglat).
Citera
2021-05-10, 14:47
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Nej de borde ju mer ifrågasatt sig själva och om de var en bidragande del till att han var så pass dålig. Eller helt sonika tänka att Alllsvenskan är snäppet sämre än skotska ligan (har ingen koll, följer inte svensk fotboll alls efter att jag en pisskall novemberkväll med 3000 andra på gamla Malmö Stadions ståplatsläktare förbannat hur jävla usla de var och lovade mig själv att aldrig mer bry mig).

Nej, ekonomiskt lär det kosta och därför i realiteten finns det bara City och PSG som är aktuella. Sen som sagt, med Håålands utveckling så är väl frågan vad de två väljer att lägga slantarna på (det jag menade med skeppet som seglat).

Ja, och om något kritisera Celtic för att missa en sån klausul om de nu fick ha den (jag tycker ju de är skit såklart men förstår att klubbarna använder sig av dem om de finns). Och sluta pressa spelaren en sån gång. "Tänker du verkligen spela mot oss när vi möts? Hur fan kan du ens tänka dig göra det? Är du dum i huvudet?"

Den sortens tänk är ju beyond idiotiskt. Ni hade ingen plats för spelaren, ni lånade ut honom, självklart kommer han göra sitt jobb i den klubb han är utlånad till. Vill ni inte möta honom? Låna honom till en liga där ni omöjligen kan mötas och sluta gnälla.

Gällande Håland var det argumentet jag glömde nämna: För samma pengar som Levy vill ha för Kane kanske intressenterna kan få typ Mbappe eller Håland istället. Varför gå för killen som står i zenit nu när du kan få en yngre spelare som inte peakat än?

Ingenting är omöjligt, det ska bara mycket till. Tycker folk som säger "nu lämnar Kane i sommar" har glömt kolla upp hur verkligheten ligger till, det finns några väldigt stora hinder att övervinna för att han ska flytta. Inte så att han bara går in till Levy och säger: "Nu flyttar jag" och Levy säger "trist, men ok" och så är det färdigt.
Citera
2021-05-10, 22:27
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Annars så är det ju rätt så lustigt att ett Man Utd fan? snackar ner Arsenal och säger att Arsenal kan inte få världsklass managers och att vi istället borde gå efter oerfarna tränare. Särskillt eftersom att både Pep o Klopp tackade nej till att ta över Man Utd efter Ferguson/Moyes, och att ni i dag har en nickedocka till en manager - som enbart är United manager p g a att han är valpen till den röda whiskeynäsan.

Hur dålig den där valpiga nickedockan än må vara så har han United på en 2:a plats och final i Europa League. Arteta är 9:a för tillfället och Arsenal verkar behålla honom. Det säger en del om ambitionsnivån i Arsenal just nu..
Citera
2021-05-11, 00:23
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Hur dålig den där valpiga nickedockan än må vara så har han United på en 2:a plats och final i Europa League. Arteta är 9:a för tillfället och Arsenal verkar behålla honom. Det säger en del om ambitionsnivån i Arsenal just nu..
Jovisst. Men till skillnad från Solksjaer, så har inte Arteta fått en stor transfersumma och fått köpa spelare som han själv önskar. Solskjaer har hämtat ett flertals spelare till Man United som han själv önskade att värva, samma kan inte sägas om Arteta i Arsenal.

Att ligga 2:a i PL med ”bara” 10p bakom Man City är givetvis imponerande, det ska jag erkänna. Men tror du att Man United hade legat tvåa i tabellen om Tuchel hade styrt Chelsea från säsongstart? Om Liverpool hade inte haft halva laget skadad? Eller om Arteta hade,liksom Solskjaer, fått värva en 4-5 spelare som han själv ville ha till sitt lag?

Jag är allt annat än ett fan av Arteta, han är inget än en usel juniortränare. Men vilken manager i PL är det Solskjaer har sämst statistik mot?
Senast redigerad av Generalandersson 2021-05-11 kl. 00:27.
Citera
2021-05-11, 10:15
Medlem
ms18s avatar
Varför skulle arteta gjort det bättre om han fick spelare som han ville ha? Killen skulle inte ens kunna ta hand om ett u20 lag.
Citera
2021-05-11, 15:18
Medlem
Citat:
Men vilken manager i PL är det Solskjaer har sämst statistik mot?
Så Norge är ett bättre fotbollslandslag än Brasilien eftersom de aldrig förlorat en match mot dem. Bra att veta att du tycker så. Man kan ha flax i enstaka matcher här och där (som United mot PSG), det säger inget om helheten.
Citera
2021-05-11, 18:05
Medlem
Elanga från start idag💪🔥
Citera
2021-05-11, 18:40
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Jovisst. Men till skillnad från Solksjaer, så har inte Arteta fått en stor transfersumma och fått köpa spelare som han själv önskar. Solskjaer har hämtat ett flertals spelare till Man United som han själv önskade att värva, samma kan inte sägas om Arteta i Arsenal.

Att ligga 2:a i PL med ”bara” 10p bakom Man City är givetvis imponerande, det ska jag erkänna. Men tror du att Man United hade legat tvåa i tabellen om Tuchel hade styrt Chelsea från säsongstart? Om Liverpool hade inte haft halva laget skadad? Eller om Arteta hade,liksom Solskjaer, fått värva en 4-5 spelare som han själv ville ha till sitt lag?

Jag är allt annat än ett fan av Arteta, han är inget än en usel juniortränare. Men vilken manager i PL är det Solskjaer har sämst statistik mot?

Ole må ha kass statistik mot Arteta ja, men samtidigt har Ole fler segrar än förluster mot Pep och det gör ju inte Ole bättre än Pep. Skevt att bara göra den jämförelsen rakt av.

Det är mycket OM i din text och ska vi hålla på med massa hypotetiska scenarion så kan vi hålla på hur länge som helst. Jag tittar på tabellen som den är och United ligger 2:a för tillfället och det räcker gott så. Alla lag har med och motgångar under en lång säsong så resultaten brukar i slutändan vara rättvisa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in