2021-05-11, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Nja, palestiniernas missiler är inte helt verkningslösa. Flera av dödsfallen i Gaza verkar ha orsakats av att palestinska raketer har fallit ner inom de egna bostadsområdena i Gaza.

https://www.timesofisrael.com/6-israelis-wounded-as-hamas-launches-massive-rocket-barrage-on-ashkelon/
HAHA förlåt men IQ nivån på de incestmänniskorna kan inte vara hög..
Bombar sitt egna folk med sina egna bomber..

Skjuter raketer från platser där barn befinner sig och lipar sedan när de får en motattack..

Men som sagt alla vet att detta är Palestinernas stora mål, skada Israel.. Möta på motstånd och sedan få alla palestinavänner och media på sin sida..

Det är samma i Sverige med Muslimerna, göra kaos och skapa oro..
Sedan minsta motattack då åker offerkoftan på..

Det är hela deras plan och taktik för att sprida islam..
Hoppas det stoppas i Europa innan det är försent.
Citera
2021-05-11, 18:25
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Det är väl bra att Israel visar Hamas att ge fan i att skicka "nyårsraketer"?

Ha ha ha ha genom att döda civila och barn?
Ja det lär få Hamas att tiga. För att inte säga barnen som blev berövade sina liv. Dom fick också så de höll käften
Man är fan inte dummare än sakerna man säger...
Citera
2021-05-11, 18:29
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Jag tycker att Israel borde fokusera på att skydda sig själva och få fler vänner, istället för att göra palestinierna och andra folk upprörda på det här sättet. Israel har redan alldeles för många fiender, speciellt i mellanöstern, och USA kanske inte kommer kunna skydda dem även om USA vill det. Och med en befolkning på ca 8,68 miljoner människor, varav de flesta är judar, så kan det kanske bli en minst lika stor förintelse av judar som under andra världskriget.

Det spelar ingen roll vad Israel gör. De får folk emot sig oavsett vad de än gör. Om Bibi skulle fisa, blir hela arabvärlden kränkt och media ställer sig på terroristernas sida på direkten.
Citera
2021-05-11, 18:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Ha ha ha ha genom att döda civila och barn?
Ja det lär få Hamas att tiga. För att inte säga barnen som blev berövade sina liv. Dom fick också så de höll käften
Man är fan inte dummare än sakerna man säger...

Lugn nu. Det finns inga bevis för att Israel medvetet dödar barn. Du kanske ska vända all den ilska du verkar ha för Israel emot Hamas som medvetet gömmer sig själva och sina vapen bland barn och civila.
Citera
2021-05-11, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Nu skippar du en lite detalj... IDF tvingar palestiniern ur deras hem så att illegala ockupanter kan bosätta sig där.

Jag tror säkert en hård grabb likt dig hade också försvaret sitt hem.

betalar du inte hyran eller har en rätt att bo där så får du flytta. Detta gäller i Sverige, Finland, Norge, Danmark och resten av världen.

liksom Media visar inte hela bilden men jag som har bekanta där nere har förklarat att denna tvist handlar om lagar och regler och det finns en lag som jag uppmanar dig att kolla upp som gäller i detta fall och ger judisk rätt till marken. Jag ger dig en hint det handlar om 1948.
Citera
2021-05-11, 18:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Alla hus som inte har bygglov rivs. Det händer inte enbart de arabiska kolonisatörerna, utan det drabbar judar också, då Israel inte gör skillnad på folk i lagen kring bostadsbygge etc. Det var inte alltför länge sedan Israel förstörde en judisk by, som inte var laglig.
Jodå, det händer att även alltför olagliga bosättningar rivs, men att du hittar undantag förändrar inte att reglerna tillämpas helt olika för de två grupperna.
Citera
2021-05-11, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Om dagisbarn slår mig så ger jag inte tillbaka med en round house, nej.
Men du och Israel verkar ha behov av att hävda sig.

detta är lite allvarligare än dagisbarn.

om en terrorisk skanderar ''destroy telaviv'' så får du räkna med att få skit tillbaka.
Citera
2021-05-11, 18:47
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Jodå, det händer att även alltför olagliga bosättningar rivs, men att du hittar undantag förändrar inte att reglerna tillämpas helt olika för de två grupperna.

Jag har inte sett ett enda exempel på att reglerna har tillämpats olika. Israel kastade ut 3000 judar från illegal by. Det är väldigt många.

https://www.theguardian.com/world/2017/jan/31/israel-west-bank-settlement-homes
Citera
2021-05-11, 18:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
HAHA förlåt men IQ nivån på de incestmänniskorna kan inte vara hög..
Bombar sitt egna folk med sina egna bomber..
Det handlar inte om IQ utan om tillgång på resurser. De där raketerna är primitiva hemmabyggen eftersom det är allt de kan bygga, isolerade som de är i Gaza. Samtidigt som Israel får miljardbidrag från USA för att bygga upp sin ockupationsarmé.
Citat:
Skjuter raketer från platser där barn befinner sig och lipar sedan när de får en motattack..
Tycker du det är bättre när Israel använder palestinier som mänskliga sköldar. IDF har alltså plockat civila palestinier och tvingat dessa att gå först och öppna dörrar etc i farliga områden.
Citat:
Men som sagt alla vet att detta är Palestinernas stora mål, skada Israel.. Möta på motstånd och sedan få alla palestinavänner och media på sin sida..
Jag som trodde deras mål var att få en egen stat...
Citat:
Ursprungligen postat av s7.Emil
Liksom Media visar inte hela bilden men jag som har bekanta där nere har förklarat att denna tvist handlar om lagar och regler och det finns en lag som jag uppmanar dig att kolla upp som gäller i detta fall och ger judisk rätt till marken.
Självklart finns det israeliska lagar som gynnar judarna, det är ju de som stiftat lagarna! Det är sådant som gör att internationella lagar (sådana som Israel struntar i) säger att man inte får flytta befolkning till ockuperad mark eller bete sig som Israel gör.
Citera
2021-05-11, 18:51
Medlem
AbuKalleAlWahhabs avatar
Konsekvenstänk är bra när man öppnar sitt lager till rostiga missiler med spindelväv på.

Inte ens en enda arab republik i närheten vill ha med konflikten att göra. T.om. signerar de på Israels statserkännande dokument.

Palestinierna borde skämmas för hamas som agerar likt förortens kaosbrännare. Övriga utbildade palestinier med ambitioner får lida precis som skötsamma invandrare i orten.

Nu dog det ju barn helt i onödan efter hamas kortsiktiga tänkande.
Senast redigerad av AbuKalleAlWahhab 2021-05-11 kl. 19:12.
Citera
2021-05-11, 18:55
Avstängd
Citat:
Jag har inte sett ett enda exempel på att reglerna har tillämpats olika. Israel kastade ut 3000 judar från illegal by. Det är väldigt många.
Alla, precis varenda en av alla judiska bosättningar på ockuperad mark är olagliga. Det handlar om 765 000 judar.

Från din artikel:
Citat:
Hours before the operation to seal the outpost of Amona, Israel announced 3,000 new homes in the West Bank settlements.
Det är ett spel för gallerierna, man kör bort några bosättare samtidigt som man bygger ut någon annan stans, och de där 3000 hittar bara någon annan plats att bygga på.
Citera
2021-05-11, 19:39
Bannlyst
Citat:
Det spelar ingen roll vad Israel gör. De får folk emot sig oavsett vad de än gör. Om Bibi skulle fisa, blir hela arabvärlden kränkt och media ställer sig på terroristernas sida på direkten.

Jag tror att det viktiga är vad makthavarna i mellanöstern tycker om Israel. Om rätt judar hade fått möjlighet att förhandla med Adolf Hitler, då tror jag att de hade kunnat komma överens om något bättre än förintelsen. För det är makthavarna som bestämmer vilka som ska dödas mm. Makthavarna påverkas förstås av folket och media, men det brukar bli mer sansade krav från makthavarna än från folket och media.
Så jag tycker att Israel borde, för sin egen säkerhets skull om inte annat, bli bättre vänner med de andra makthavarna i mellanöstern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in