2021-05-11, 18:09
Medlem
PussyLiquors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Nej men du får välja, du kan inte säga att grammatik och dylikt är viktigt enbart ur företagets perspektiv, och sedan kalla en op för idiot och därigenom erkänna att det är viktigt ur ditt perspektiv också. Ska du diskutera får du vara konsekvent. Du kan inte öppna med "a" och sen ändra till "b" när det visar sig att "a" var fel.

Jo fast Pussy hur blev det nu av allt detta? Du menar att egentligen var ditt "argument" från början nåt i stil med "assååå JH är företaget vi jobbar för o dom sätter regler liksom, då måste vi följa dom...typ." Det är ju rätt uppenbart det tillför ingenting, det blir som om jag skriver assååå solen går upp och sen går den ner.
Klart det är viktigt det underlättar ju om de innan mig har kunnat formulera sig på ett naturligt och korrekt sätt. Att sitta och gissa sig till sammanhang tar ju bara en massa tid, och tid är ju pengar eller hur?

Jag har inga problem att skriva på varken engelska eller svenska, men varför krångla till det för alla andra? Samma sak med att logga, det är inte så svårt att logga vissa bitar ur en konversation. Och det underlättar för alla andra. Skulle man inte ha en logg så skulle det i slutändan bara bli en massa upprepningar.

Jag jobbar inte för JH, så nej, det var inte mitt argument. Vet inte hur många gånger jag har skrivit det i denna tråden. Och du jobbar väl inte heller där? Så varför blir du så upprörd för? Ni på CW använder ju inte ens CC.
2021-05-11, 18:11
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Du ser inte det absurda i våra diskussioner här, din och min, och även Pussys? Jag går konsekvent och sakligt igenom varför JHs regler och riktlinjer är orimliga, korkade och har negativa effekter för alla inblandade, även dom själva. Ni tycker först att reglerna är bra men när jag förklarar varför dom inte är det så låter det istället amen asså dom får ju sätta vilka regler dom vill, gillar du inte det så kan du ju se dig om efter ett annat jobb juu!

Det är ju helt infantilt för guds skull.

Nja ditt problem är att du inte kan särkilja på olika saker.

På vissa sätt kan JHs regler vara vettiga även om det är som du säger att gubbarna nog faktiskt inte märker någon skillnad. Tanken bakom är förmodligen den samma oavsett. I slutändan spelar det ingen roll för självklart ska den som spenderar pengar på en lön få säga vad han vill ha tillbaks för pengarna.

Därför bör du ta upp det här med JHs boss så att han övertygas att ändra på reglerna istället.
Senast redigerad av Bbobi 2021-05-11 kl. 18:15.
2021-05-11, 18:14
Medlem
ThetingGoezWilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PussyLiquor
Klart det är viktigt det underlättar ju om de innan mig har kunnat formulera sig på ett naturligt och korrekt sätt. Att sitta och gissa sig till sammanhang tar ju bara en massa tid, och tid är ju pengar eller hur?

PRECIS! Jag håller med dig babe. Puss på din mus. Det är exakt det här som uppstår i dem flesta messen, att op har krånglat in sig ordentligt så att den andra som får nästa mess, att försöka reda ut vad den tidigare OP har skrivit. Det tar en massa onödig för oss andra.

Därmed vore det trevligt om folk kan lägga lite energi och formulera sig ordentligt.

Jag kan inte räkna på mina tio fingrar hur många gånger jag får mess där target undrar vad fan man ens menar, jag får alltid höfta till skiten.
2021-05-11, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Loggade in igen nu för å se om det var något bättre, är ju för fan segt nu med. Lol, its game over.

Japp helt dött, fett skevt, har fett svårt att tro att andra skall ha vanligt flow när det bara laddar och skit hela tiden

Bara 15 meddelanden sedan 18:00
2021-05-11, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Edicor429
Japp helt dött, fett skevt, har fett svårt att tro att andra skall ha vanligt flow när det bara laddar och skit hela tiden

Bara 15 meddelanden sedan 18:00

Det är totalt värdelöst, helt ruttet. Vad fan har dom gjort, idioter. Sitta och vänta i flera flera minuter för ett enda meddelande, sen samma sak igen.

Ska det vara såhär så är det ju ingen ide, tar alldeles för lång tid.
2021-05-11, 18:22
Medlem
Är det ens någon som når upp till de där 400 på en kväll mellan 18-24?
2021-05-11, 18:24
Medlem
PussyLiquors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThetingGoezWild
PRECIS! Jag håller med dig babe. Puss på din mus. Det är exakt det här som uppstår i dem flesta messen, att op har krånglat in sig ordentligt så att den andra som får nästa mess, att försöka reda ut vad den tidigare OP har skrivit. Det tar en massa onödig för oss andra.

Därmed vore det trevligt om folk kan lägga lite energi och formulera sig ordentligt.

Jag kan inte räkna på mina tio fingrar hur många gånger jag får mess där target undrar vad fan man ens menar, jag får alltid höfta till skiten.
Händer alltför ofta, kanske därför det är ganska hög omsättning av op's på de olika företagen. Hur det på något sätt skulle ge någon över huvud taget negativa effekter i sitt arbete av att operatören innan har loggat och formulerat sig korrekt skulle jag dock gärna vilja veta
2021-05-11, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kallekallekalle

400 meddelanden var noll problem förut på c:a 3 timmar, högst 4.
Nu? Omöjligt, det går alldeles för långsamt.
2021-05-11, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Nja ditt problem är att du inte kan särkilja på olika saker.

På vissa sätt kan JHs regler vara vettiga även om det är som du säger att gubbarna nog faktiskt inte märker någon skillnad. Tanken bakom är förmodligen den samma oavsett. I slutändan spelar det ingen roll för självklart ska den som spenderar pengar på en lön få säga vad han vill ha tillbaks för pengarna.

Därför bör du ta upp det här med JHs boss så att han övertygas att ändra på reglerna istället.

Problemet är att ni inte skriver något relevant alls, vad lyckas du med här... "det är vettigt men det spelar ingen roll," hur får du ihop detta? Och sedan så låter det (precis som jag poängterade i föregående inlägg) ameh JH får ju göra som dom vill! Det är inget argument, återigen. Det förstår alla att dom kan, premissen är att det är korkat, jag har egentligen inte sagt något annat, först käftar ni emot och säger att det inte är korkat, och sen slutar det med att dom får göra som dom vill för dom betalar ut lönen.

Citat:
Ursprungligen postat av PussyLiquor

Jag har inga problem att skriva på varken engelska eller svenska, men varför krångla till det för alla andra? Samma sak med att logga, det är inte så svårt att logga vissa bitar ur en konversation. Och det underlättar för alla andra. Skulle man inte ha en logg så skulle det i slutändan bara bli en massa upprepningar.

Jag jobbar inte för JH, så nej, det var inte mitt argument. Vet inte hur många gånger jag har skrivit det i denna tråden. Och du jobbar väl inte heller där? Så varför blir du så upprörd för? Ni på CW använder ju inte ens CC.

Jo fast nej, det spelar ju faktiskt ingen roll, svara på spanska nästa gång om du känner för det. Hela premissen är att targets inte lämnar pga sådana här saker.

Upprepningar kostar 15 kronor dom med, jag lovar.

Jag blir "upprörd" när folk är ute och cyklar, och så tillrättavisar jag och då replikerar vederbörande allt som oftast med ungefär samma som dig, ameh asså sluta jobba där dåå om de inte passar, eller dylikt. Det slår liksom aldrig fel, det går inte att erkänna att man hade fel, det är så skämmigt tydligen.

Detta är inte coola gurkan som skriver, det är trötta gurkan som borde skaffat en högskoleutbildning istället. Men fan kör detta på heltid i 6 år, och sen återkom med bestämda och högljudda åsikter om hur targets funkar, och inte funkar, vad som är rimligt, vad som inte är det, osv osv. I annat fall var tyst och lyssna och lär istället. Det gäller samtliga.
2021-05-11, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallekallekalle

Jag gör det varje gång men det är mer på dom senare timmarna när det är bättre kö och så känner jag en press också och då höjer jag tempot

Edit: Men idag blir nog första gången jag inte lyckas, händer ju tamefan ingenting med meddelandena asså vart är alla gubbar??
Senast redigerad av Edicor429 2021-05-11 kl. 18:34.
2021-05-11, 18:31
Medlem
PussyLiquors avatar
Citat:
Problemet är att ni inte skriver något relevant alls, vad lyckas du med här... "det är vettigt men det spelar ingen roll," hur får du ihop detta? Och sedan så låter det (precis som jag poängterade i föregående inlägg) ameh JH får ju göra som dom vill! Det är inget argument, återigen. Det förstår alla att dom kan, premissen är att det är korkat, jag har egentligen inte sagt något annat, först käftar ni emot och säger att det inte är korkat, och sen slutar det med att dom får göra som dom vill för dom betalar ut lönen.

Jo fast nej, det spelar ju faktiskt ingen roll, svara på spanska nästa gång om du känner för det. Hela premissen är att targets inte lämnar pga sådana här saker.

Upprepningar kostar 15 kronor dom med, jag lovar.

Jag blir "upprörd" när folk är ute och cyklar, och så tillrättavisar jag och då replikerar vederbörande allt som oftast med ungefär samma som dig, ameh asså sluta jobba där dåå om de inte passar, eller dylikt. Det slår liksom aldrig fel, det går inte att erkänna att man hade fel, det är så skämmigt tydligen.

Detta är inte coola gurkan som skriver, det är trötta gurkan som borde skaffat en högskoleutbildning istället. Men fan kör detta på heltid i 6 år, och sen återkom med bestämda och högljudda åsikter om hur targets funkar, och inte funkar, vad som är rimligt, vad som inte är det, osv osv. I annat fall var tyst och lyssna och lär istället. Det gäller samtliga.
Jag har absolut inte svårt för att erkänna när jag har fel. Men jag vet inte om jag kan hålla med i att det är fel av ett företag att ställa krav på de som frivilligt tar sig an de uppgifter som arbetsbekrivningen säger, gör du det? Att du inte håller med om det, spelar ingen roll, inte ens att du har jobbat med detta i 6 år, spelar någon roll. Gör ditt jobb eller sluta, svårare än så är det inte.
2021-05-11, 18:35
Medlem
Bbobis avatar
Citat:

Tanken bakom att se till att alla operatörer skriver på ungefär samma sätt är vettig även om targets sen svarar i vilket fall som helst och förmodligen inte märkte något.

Förstår du nu hur jag menar Gurkis?

Att arbetsgivaren får ställa sina krav har jag sagt hela tiden. Det är inget som är specifikt för den här diskussionen om JH eller om vem av oss som "har rätt". Det är helt enkelt hur verkligheten ser ut. Vill du inte kontakta bossen på Jh och skapa förändring så är det rätt lönlöst att klaga.
Senast redigerad av Bbobi 2021-05-11 kl. 18:37.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in