2021-05-11, 14:40
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Kastar du sten på mig kan du räkna med att jag svarar med betydligt hårdare medel. Men det är klart, när det är judar är det OK att försöka döda dem utan att vara antisemit eller hur?
Nu skippar du en lite detalj... IDF tvingar palestiniern ur deras hem så att illegala ockupanter kan bosätta sig där.

Jag tror säkert en hård grabb likt dig hade också försvaret sitt hem.
Citera
2021-05-11, 15:22
Medlem
Grisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Nja, palestiniernas missiler är inte helt verkningslösa. Flera av dödsfallen i Gaza verkar ha orsakats av att palestinska raketer har fallit ner inom de egna bostadsområdena i Gaza.

https://www.timesofisrael.com/6-israelis-wounded-as-hamas-launches-massive-rocket-barrage-on-ashkelon/
Nu har ju en av nazistiniernas raketer lyckats döda 2 israeliska kvinnor, då gick det nog i brallan hos israelhatarna i tråden.
Citera
2021-05-11, 16:13
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Nu skippar du en lite detalj... IDF tvingar palestiniern ur deras hem så att illegala ockupanter kan bosätta sig där.

Jag tror säkert en hård grabb likt dig hade också försvaret sitt hem.

Det handlar i 99% av fallen om personer som byggt hus utan byggtillstånd. Något som du kommer lära dig den hårda vägen är hur de gör i arabvärlden generellt, snart också i Sverige.
Citera
2021-05-11, 16:54
Bannlyst
Citat:
Det handlar i 99% av fallen om personer som byggt hus utan byggtillstånd. Något som du kommer lära dig den hårda vägen är hur de gör i arabvärlden generellt, snart också i Sverige.

Men frågan är varför Israel inte kan låta palestinierna bygga hus där. Är det inte värt det, för fredens skull?
Citera
2021-05-11, 16:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Men frågan är varför Israel inte kan låta palestinierna bygga hus där. Är det inte värt det, för fredens skull?
De ger inte bygglov för att om palestinierna inte kan bygga tvingas de sälja marken billigt till judar som snabbt får bygglov.
Citera
2021-05-11, 17:10
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Källa på det?

Ja, det är så sionisterna jobbar. Ljuger och förvränger sanningen.

Verkligheten ser annorlunda ut. Detta är vardagsmat.

En fräck ockupant försöker ta över någon annans hem medans familjen är hemma.

If i dont steal your home someone else will
https://youtu.be/KNqozQ8uaV8
Senast redigerad av TAXIDRIVER020 2021-05-11 kl. 17:12.
Citera
2021-05-11, 17:24
Medlem
Citat:
Det handlar i 99% av fallen om personer som byggt hus utan byggtillstånd.

Bygglov? Hela ockupationen är ju olaglig så att gnälla om bygglov är ju bara fånigt.
Citera
2021-05-11, 17:47
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
De ger inte bygglov för att om palestinierna inte kan bygga tvingas de sälja marken billigt till judar som snabbt får bygglov.

Alla hus som inte har bygglov rivs. Det händer inte enbart de arabiska kolonisatörerna, utan det drabbar judar också, då Israel inte gör skillnad på folk i lagen kring bostadsbygge etc. Det var inte alltför länge sedan Israel förstörde en judisk by, som inte var laglig.

Denna lag brukar efterlevas i alla länder i världen, mer eller mindre. Det händer i Sverige också.
Citera
2021-05-11, 18:19
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Palestiniernas "nyårsraketer" är i högsta grad menade att orsaka död och materiell skada för Israel. Sedan att muslimerna är värdelösa på att skjuta och träffa rätt är en annan sak. Dessutom är de oftast muslimerna som börjar att skjuta, så Israel har därför all rätt att besvara attackerna.

Om dagisbarn slår mig så ger jag inte tillbaka med en round house, nej.
Men du och Israel verkar ha behov av att hävda sig.
Citera
2021-05-11, 18:21
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Nja, palestiniernas missiler är inte helt verkningslösa. Flera av dödsfallen i Gaza verkar ha orsakats av att palestinska raketer har fallit ner inom de egna bostadsområdena i Gaza.

https://www.timesofisrael.com/6-israelis-wounded-as-hamas-launches-massive-rocket-barrage-on-ashkelon/

Nja? Njaaa? Har du förstoppning? Tala ur skägget pojk

Missilerna är verkningslösa mot Israel. Obefogat svara med att döda civila och barn därtill.
Citera
2021-05-11, 18:23
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Kastar du sten på mig kan du räkna med att jag svarar med betydligt hårdare medel. Men det är klart, när det är judar är det OK att försöka döda dem utan att vara antisemit eller hur?

Jag är ingen statsmakt så jag har råd att leva efter en annan moral - eller hur? Tacka fan för att du inte har minsta mandat i riksdagen - eller hur?

Det är högst olämpligt att en statsmakt svarar med att döda barn enbart för att påvisa hur hårt man kan kasta sten tillbaka. Trodde judar var civiliserade? Tydligen inte, not by far. Dom är värre än sina vilda arab-kusiner
Citera
2021-05-11, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen

Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Alla hus som inte har bygglov rivs. Det händer inte enbart de arabiska kolonisatörerna, utan det drabbar judar också, då Israel inte gör skillnad på folk i lagen kring bostadsbygge etc. Det var inte alltför länge sedan Israel förstörde en judisk by, som inte var laglig.

Denna lag brukar efterlevas i alla länder i världen, mer eller mindre. Det händer i Sverige också.

Jag tycker att Israel borde fokusera på att skydda sig själva och få fler vänner, istället för att göra palestinierna och andra folk upprörda på det här sättet. Israel har redan alldeles för många fiender, speciellt i mellanöstern, och USA kanske inte kommer kunna skydda dem även om USA vill det. Och med en befolkning på ca 8,68 miljoner människor, varav de flesta är judar, så kan det kanske bli en minst lika stor förintelse av judar som under andra världskriget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in