Citat:
Ursprungligen postat av
Alsagio
Han kan etter hvert ha skjønt at han var dratt inn i noe han ikke helt forstod rekkevidden av innledningsvis
Man kan anta at RUs primære motiv har vært penger. Forretningsidéen hans ble avslått av TH, men
man kan tenke seg at den senere "vankingen" på F*tur*m kan ha vært motivert av TH, kanskje han
hadde noe å tilby "gutten", tross alt? Men hva? Ikke som medvirker i et planlagt drap, det tror jeg ikke.
Citat:
Vites ikke om han hadde advokat, det er generelt ganske lit forfatterne vet om RU og hva som har blitt sagt av han
Grunnen til at jeg lurer er i hvor stor grad han var forberedt på å bli kontaktet av politiet, og evt. om
han hadde noen forutanelser om at han kunne havne i en ufordelaktig posisjon under og etter avhøret.
Citat:
Ursprungligen postat av
LH07
Dette kan langt på vei forklare endringen i siktelsen, men tror han vet mye mer enn han har forklart i avhør.
Siktelsen var nok nødvendig for å pågripe RU. Alvorlighetsgraden talte nok for at de kunne holde ham
til han var grundig avhørt. Tidspunktet ble valgt for å hindre TH i å påvirke eller true ham i forkant.
Når han så hadde avgitt forklaring, kunne de kanskje endre siktelsen på bakgrunn av det han forklarte.
Jeg tenker at han kanskje er reddere for TH enn for politiet i denne saken. Samtidig ser han ut til å
ha egen bedrift (startet i 2020) og kan vel helst tenkes å ønske seg ut av klisteret han har havnet i.
Citat:
En slags grønnerud dette.
Ja, bortsett fra at Gr*nnerød allerede hadde et ganske omfattende rulleblad, og lot
til å være en som mer enn gjerne begikk lovbrudd for å berike seg selv.