Man måste uppskatta britternas sinne för humor för att uppskatta deras humorprogram. Allo allo tycker jag nog håller fortfarande, även om det känns som att de sög lite väl länge på den karamellen. Att driva med både sig själva och andra nationaliteter har alltid varit en ständig källa till skratt i det landet. Men den tiden är väl förbi nu. John Cleese har ju bett om ursäkt till alla vita brittiska män han och Monty Python kränkt genom åren.
Många utmärkta serier har redan listats. Ett par guldkorn från 90-talet som saknas är Gimme Gimme Gimme med bl.a. Kathy Burke, och Goodness Gracious Me (hette väl nåt med curry på svenska? så rasistiskt

), en serie som aldrig skulle kunna göras idag. Blackadder med Rowan Atkinson är helt klart lysande!
Jag tycker nog att de första två säsongerna av Killing Eve var helt ok. I den tredje spårade det ur.
Går vi tillbaka till 70-talet tycker jag att To The Manor Born med fantastiska Penelope Keith och The Goode Life fortfarande duger att se. I icke-komedi-kategorin bör väl Arvingarna (The Brothers) och Hem till gården (Emmerdale Farm) nämnas, två riktiga långkörare på svensk TV. Pang i bygget är helt i en klass för sig, en klassiker som aldrig dör.