2021-05-11, 00:07
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Har sett och kan tillräckligt av det som nyttjas för att konstatera att detta är på en helt annan nivå än Era pizzakartonger och manuella rösträknare med inhyrda Universitetsstudenter, inte en forensic analysis så långt ögat nått, man ville inte. Alla dessa gamla skojarkontroller kommer kunna vändas.

Arizona, the Gold Standard of Audits

Arizona, the Gold Standard och Audits. Ha, the Gold Standard of failures skulle jag vilja säga.
Vad har man lyckats hitta med de forensiska metoderna?

Först var det ju skanningen av röstsedlar och analys med kinematisk teknik. Det gav tydligen inget resultat så det slutade man med efter några dagar.

Undersökningen med UV-ljus hittade väl inte heller några falska valsedlar, så det gav man också upp.

Nu letar man efter bambu och fotograferar röstsedlarna med en 5k kamera med extremt hög upplösning som tar bilder på djupet i papperet enligt John Brakey.
John Brakey, the co-founder of a group called AUDIT (an acronym for Americans United for Democracy, Integrity, and Transparency in Elections)

Citat:
“That camera right there, that they [use] to take a picture of the ballot, they can really look at depth and find out is it a hand marked paper ballot because it’s a 5k camera. You can see the folds in the ballot, because 92-percent of all the ballots here should’ve been folded because they came in through an envelope,” he said, adding that he was “on a mission for facts.
https://lawandcrime.com/2020-election/arizona-election-auditors-check-ballots-for-bamboo-fibers-after-conspiracy-theorists-claim-40000-vot es-were-flown-in-from-asia/

För din information Nixter, 5k är beteckningen på en videokamera vars sensor har en horisontell upplösning på 5120 pixlar. Det kallar jag inte "extrem upplösning"Som jämförelse kan jag nämna att min kompaktkamera för 8 000 spänn har en sensor med 5472 pixlars horisontell upplösning.

Jajust det, nu väger man varje röstsedel och även mäter papperets tjocklek. Kommer de vara klara med det innan årsskiftet?

Skulle det vara Golden Standard of Audits?
Senast redigerad av WolfmanJackSr 2021-05-11 kl. 00:19.
2021-05-11, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WolfmanJackSr
Arizona, the Gold Standard och Audits. Ha, the Gold Standard of failures skulle jag vilja säga.

Först var det ju skanningen av röstsedlar och analys med kinematisk teknik. Det gav tydligen inget resultat så det slutade man med efter några dagar.

Undersökningen med UV-ljus hittade väl inte heller några falska valsedlar, så det gav man också upp.

Nu letar man efter bambu och fotograferar röstsedlarna med en 5k kamera med extremt hög upplösning som tar bilder på djupet i papperet enligt John Brakey.
John Brakey, the co-founder of a group called AUDIT (an acronym for Americans United for Democracy, Integrity, and Transparency in Elections)

https://lawandcrime.com/2020-election/arizona-election-auditors-check-ballots-for-bamboo-fibers-after-conspiracy-theorists-claim-40000-vot es-were-flown-in-from-asia/

För din information Nixter, 5k är beteckningen på en videokamera vars sensor har en horisontell upplösning på 5120 pixlar. Det kallar jag inte "extrem upplösning"Som jämförelse kan jag nämna att min kompaktkamera för 8 000 spänn har en sensor med 5472 pixlars horisontell upplösning.

Jajust det, nu väger man varje röstsedel och även mäter papperets tjocklek. Kommer de vara klara med det innan årsskiftet?

Kattguldstandard skall det visst vara!
2021-05-11, 00:53
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Jag tror ingenting förrän jag fått en riktig källa. Sen angående partiskhet, om det är diskvalificerande så är ingen audit legitim. Det är vad jag tycker ni borde fundera över.

Om Logans opartiskhet
Citat:
Not only has Wood helped raise the money to pay for the audit, he admitted to Talking Points Memo (TPM) last week that he hosted Logan at his home late last year, in the midst of Wood’s efforts to overturn election results in multiple states, together with Kraken lawyer Sidney Powell.
“He was there working on the investigation into election fraud,” Wood told TPM, adding that Logan was working with “others” on the 2020 election investigation, not with Wood himself.
“I opened up my home to allow people to work on the election fraud investigation,” Wood said.

https://talkingpointsmemo.com/news/arizona-audit-lin-wood-fundraising

First, the senate contracted Cyber Ninjas, a Florida-based consulting firm that has never worked on an election and is led by conspiracy theorist Doug Logan.

Following the election, Logan authored a document promoting a series of debunked conspiracy theories about alleged voter fraud running rampant in the 2020 election. The missive was provided to U.S. Senators prior to that chamber certifying the Electoral College votes on Jan. 6. That document, titled “Election Fraud Facts & Details,” was also promoted by “Kraken” attorney Sidney Powell on her website under the heading “Evidence of Fraud – 2020 Election.”

https://assets.documentcloud.org/documents/20611517/election-fraud-facts-details.pdf

The Arizona Mirror also chronicled Logan’s support for Donald Trump’s “Stop the Steal” movement and his penchant for conspiracies. For example, in December, Logan tweeted that the “parallels between the statistical analysis of Venezuela and this year’s election are astonishing.” He also accused Joe Biden of committing election fraud.

Om du kör med VPN kan du kolla här, där finns Logans tweets
https://www.azmirror.com/2021/03/31/arizona-senate-hires-a-stop-the-steal-advocate-to-lead-2020-election-audit/
Senast redigerad av WolfmanJackSr 2021-05-11 kl. 01:28.
2021-05-11, 02:37
Bannlyst
Citat:
Ha ha, eller så är det du som tuggat vänstersmörja så allt höger om Fridolin är radikalt, "allt till alla" och det finns minst 13 kön, annars är det fel eller hur

Du har börjat bli förutsägbar nu. Varje uns av kritik möts med prefixet "vänster-"
och en luddig hänvisning till pulitzers patenterade sushiteknik

Varpå jag ställer samma fråga igen: Var tog Frankfurtservern vägen? Den som sidney powell menar rymmer massiva mängder valfusk gällande Dominion och venezuela?

Och du får samma vibrerande känsla av obehag därför att lögnerna till slut hunnit ikapp dina fantasier.

Jag tror på fullast allvar att din omvärldssyn formas av ett förakt för etablerad nyhetsmedia till förmån för en dokumentär producerad av en fd crackmissbrukande kuddtillverkare.

Inget annat kan förklara varför så få här håller fast vid så stora lögner och vägrar ta till sig av fakta och reson
2021-05-11, 02:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WolfmanJackSr

5K-kamerans patenterade teknik letar även efter sojasås på alla papper.

Det vi ser nu är döden för det republikanska partiet. Som ett sista försök till att hitta valfusk , har de funnit det enda företaget i USA som "garanterar" resultat. Inte ens de lyckas hitta valfuskare.
Såvida valfusk i Arizona enbart är lika med jakten på Bambu, pappersvikning,och UV-ljus efter icke-existerande stämplar?

(OnT: Hur många här tror på allvar att CyberNinjas vunnit en offentlig upphandling eller genomfört en revision av ett delstatsval tidigare?)
2021-05-11, 02:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Oj en källa på: " frivilliga från alla partier överser auditen."

Hur nära får man granska som journalist?
"f.ö inga 60m med kikare från borden här"

Han talar om Michigan där valobservatörer stod 60 ft bort. dvs 20meter. med kikare.

Detta verkar vara det enda kriteriet på hur säkert ett val får vara.

Jag tror att det är lönlöst att försöka övertala en true believer om motsatsen. Men jag tycker verkligen om när de försöker rationalisera allt mellan himmel och jord likt kultföljare brukar göra.
2021-05-11, 03:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Kan man verkligen klandra folk som inte köper att den här grisen skulle vara den populäraste presidenten genom tiderna, sett till antalet röster?
Nej, men det låter bra för den som försöker trösta sig själv med att valfusk varit den enda anledningen till varför Trump förlorade.

Något Donald Trump har lyckats med är att övertyga sina följare att popularitet på Twitter och att hålla massväckelsemöten á la livets ord= populäraste och bästa presidenten någonsin.

Nej....
Majoriteten av amerikanska väljare befinner sig inte på Twitter
Majoriteten av amerikanska väljare har inte gått på några Trump rallies.

Ja...
Bottar på sociala medier förstärker MAGA-rörelsens budskap därför att den amerikanska vänstern dominerar kabel-tv medier, och USA:s största tidningar. Och den amerikanska högern måste ge sken av att vara fler än de faktiskt är för att övertala sina följare om att de fortfarande har en chans om att "make america great again" genom bygget av en 30m hög och 300mil lång mur som mexico tänker betala för.

Ja...
Joe Biden vann därför att Donald Trumps hantering av COVID19 resulterade i att Biden fick fler röster.

Nej...
Miljoner illegala väljare röstade inte i Kalifornien.

Ja....
Donald Trumps egna justitieminister Bill Barr konstaterar att inget mer än enstaka valfusk förekommit.

Ja.....
USA håller på att bli ett progressivt land där det enda som håller ihop det republikanska partiet är lögner och konspirationer. Inte lagförslag och gräsrotsrörelser.

Ja....
Medier såsom Gateway pundit och Breitbart anspelar på sina vita manliga läsares rädsla för invandrare och för kvinnlig jämställdhet

Ja....
Trump är en demagog som på ett väldigt skickligt sätt utnyttjar sina följare till ekonomisk vinning. Se bara på hur han så gärna tar emot deras kampanjbidrag men vägrar släppa in dessa fattiga rednecks in till sina golfklubbar.

Ja....
Qanon är ett skämt.
Likaså denna audit i Arizona. Ifall detta är guldstandarden för audits aka Sushininjasmodellen så bör vi i Sverige lägga ner vår valmyndighet och istället låta foliehattsfirmor få hantera nästa val.

Jag kan redan se framför mig hur alla röstkort från Gästrikland och Närke scannas efter bambu i pappersmassan
Senast redigerad av Magaretards 2021-05-11 kl. 03:32.
2021-05-11, 04:45
Medlem
zergrushs avatar
Det Qanon-inspirerade bluffspelet i Arizona fortsätter skämma ut det republikanska partiet:
https://apnews.com/article/arizona-election-recount-b38a9205c306796f914d62bbad601587
Citat:
Inside Arizona’s election audit, GOP fraud fantasies live on
The audit is recounting only the presidential race and the U.S. Senate contest, two contests won by Democrats. Down-ballot races, where Republicans fared better, are not being reviewed.

The operation has been slowed by mistakes and operational problems.

One Republican senator, who initially was fine with the review, has grown disillusioned with the choice of an auditor with “preconceived notions” and a focus on pursuing conspiracy theories.
Bernie Sanders hade verkligen inte fel när han satte ord på vad det handlar om: En sekt.
2021-05-11, 06:28
Medlem
Nixters avatar
Här i tråden råder nu visst full panik hos de som spammare tråden med oväsentlig information.

Trump nytt pressmeddelande kring Michigan Voter Fraud

https://pasteboard.co/K1lq67K.jpg
2021-05-11, 06:30
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Ja, vi får se vad den forensiska utredningen ger. Tydligen har det begärts en audit i Michigan också. Vad säger du om man hittar valfusk efter 30 veckor? Eller efter 35 veckor? Gills inte det pga att det gått lång tid då eller?

Kan du länka till den utredning som visat att Trump begick valfusk? Det borde ju finnas en dom då? Kan du länka?

Jag har fortfarande kvar min sandhög här, intresserad?
Det jag säger är att vi inte har ett enda systematiskt valfusk och vi har ett försök att få delstater att "hitta röster.

Och efter tjugosju veckor, så står vi här med inget och sen påstår man att systematiskt valfusk finnes och man är övertygad om detta.
Men vad har man att visa upp nu 27 veckor senare?
= Inget

Och ja, trumpen försökte sig på ett systematiskt valfusk, och det vet vi redan om och de vägrade till rumpens förtret.

I din sandhög verkar fakta ha svårt att ta sig in som strider emot talepunkter om saker som inte existerar.
I min så är fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus som gäller, varför gäller inte det i din :lol

Frågan är hur kan man vara så övertygat nått existerar, och sen inte ens snudda på att påvisa ett systematiskt valfusk.
Låter mer som en mytoman än en människa som vill komma fram till nått.

Så hur många veckor till ska vi vänta?
Börjar bli tradigt att vänta på något som ni aldrig levererar, jag tror nu vid denna punkten att ni bara är sketna lögnare som inte ens bryr sig om vem som vann valet, då det är fascistisk diktatur ni vill ha i USA.
Som inte är en nyhet och med tanke på hur man ser valen och konstutionen som ett hinder för bananrepublikaner.

Hur många veckor till ska vi vänta, och kan ni sluta skriva nonsens i tråden tills dessa bevis kommer.
För alla dessa inlägg om inget är rätt pinsamt för er.
2021-05-11, 06:40
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det jag säger är att vi inte har ett enda systematiskt valfusk och vi har ett försök att få delstater att "hitta röster.

Och efter tjugosju veckor, så står vi här med inget och sen påstår man att systematiskt valfusk finnes och man är övertygad om detta.
Men vad har man att visa upp nu 27 veckor senare?
= Inget

Och ja, trumpen försökte sig på ett systematiskt valfusk, och det vet vi redan om och de vägrade till rumpens förtret.

I din sandhög verkar fakta ha svårt att ta sig in som strider emot talepunkter om saker som inte existerar.
I min så är fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus som gäller, varför gäller inte det i din :lol

Frågan är hur kan man vara så övertygat nått existerar, och sen inte ens snudda på att påvisa ett systematiskt valfusk.
Låter mer som en mytoman än en människa som vill komma fram till nått.

Så hur många veckor till ska vi vänta?
Börjar bli tradigt att vänta på något som ni aldrig levererar, jag tror nu vid denna punkten att ni bara är sketna lögnare som inte ens bryr sig om vem som vann valet, då det är fascistisk diktatur ni vill ha i USA.
Som inte är en nyhet och med tanke på hur man ser valen och konstutionen som ett hinder för bananrepublikaner.

Hur många veckor till ska vi vänta, och kan ni sluta skriva nonsens i tråden tills dessa bevis kommer.
För alla dessa inlägg om inget är rätt pinsamt för er.

Världens genom tiderna största valfusk har genomförts. Att förhindra dess upptäck har planerats samma stund de planerade valfusket, enligt Biden: "The biggest Voter Fraud Team in America History."

22 månader finns röstsedlar sparade för genomgång, kan behållas längre med domstolsbeslut. Anledningen till detta är uppenbar. 27 veckor är ingenting.
2021-05-11, 06:52
Medlem
klybans avatar
Citat:
Världens genom tiderna största valfusk har genomförts. Att förhindra dess upptäck har planerats samma stund de planerade valfusket, enligt Biden: "The biggest Voter Fraud Team in America History."

22 månader finns röstsedlar sparade för genomgång, kan behållas längre med domstolsbeslut. Anledningen till detta är uppenbar. 27 veckor är ingenting.
Kommer det ta lång tid och bevisa, undrar då nu efter TJUGOSJU VECKOR SENARE, så står vi här med precis inget systematiskt valfusk.

Så hur länge till ska vi vänta?
Och visst är det komiskt att det är tidernas valfusk, men sen har man inget att visa upp.

Och visst är det komiskt att den enda vi sett försöka sig på systematiskt valfusk är trumpen som försökte få delstater att "hitta" röster.

Så det du håller på med i tråden och diskutera saker som inte existerar, vad ska det ge oss?
Undrar då du alltid står där och inget bevisning försöker man sig ens på.

Kommer vi få vänta länge till på det uppenbara?
Och hur kan nått vara så uppenbart, och sen inte ens snudda att påvisa det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in