Citat:
Ursprungligen postat av
Popcorn76
Jag har en sån hat-kärlek till Simon. Tycker han är skitbarnslig ibland när han beter sig som en röv och som en 5-åring ibland. Men utan honom i huset? Skulle bli skittrist. Är supersplittrad. Men helt klart ska han inte vinna. Det skulle göra mer skada än nytta för honom. Han behöver ett jobb och lite rutiner, Inte dagsfester på Marbella.
Hans syrra berättade i liven på Simons insta igår att han inte har något jobb och att han inte kunnat betala hyran på ett tag. Tror att det är det han menar med att han vill betala tillbaka till sina föräldrar, de har säkert hjälpt honom med hyran ett bra tag och tillslut tappat tron på att han någonsin skall komma ikapp och kunna betala tillbaka. Inte i nivå med Sami förra året såklart men ändå ett mindre skuldberg som han inte vet hur han ska klara sig ur.
Dessutom var det hans syster som anmälde honom. Jag gissar att det var som någon slags lösning på de ekonomiska problemen. Dels för att BB betalar hyran under tiden i huset, dels för att det faktiskt finns en liten chans att vinna inte bara så han kan komma ifatt ekonomiskt utan tom få en hel del över.
Sen har du säkert rätt i att det finns en viss fara i att ge honom ett ekonomiskt överskott då han tenderar att dricka lite väl mycket och ofta. Bara att hålla tummarna att han får hjälp med och tar emot den hjälpen när han kommer ut ur huset.
Både syrran, polaren och mamman såg ut att vara vettiga och godhjärtade personer.
För mig är det Tanja eller Simon till vinst och vem av dem som än vinner så blir jag riktigt glad för deras skull.