2021-05-10, 23:44
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa

Du går verkligen på allt du. Finns det ens en foliehatt stor nog för dig?

Personerna i studien var förmodligen lika korkade innan de åkte på covid. Fetma och dålig hälsa, som ju i princip är en förutsättning för att man ens ska märka av fjantviruset, bör rimligtvis vara synonymt med lägre IQ. Intelligenta människor är inte ohälsosamma tjockisar.

Vad är vi uppe i nu? Impotens, sterilitet, hörselskador, och nu också lägre IQ. Pga av den senaste varianten av ett coronavirus

Jadu, det är sanslöst vilka dumheter man kan lura i folk...

Zzzzz, i sedvanlig ordning saknar du argument och kör direkt på personangrepp.
Har du inget annat att komma med?
Senast redigerad av Cancerogen 2021-05-10 kl. 23:49.
Citera
2021-05-10, 23:48
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Om man inte ser problemet med en sådan studie redan när man läst rubriken så är det nog kromosomantalet som är problemet.

För att?

Låt höra. Vilket är ditt vetenskapligt grundade motargument till studien.
Idel öra.

Än så länge har du bara presenterat ett personangrepp.
Precis som övriga imbeciller i tråden så svänger du dig med en massa personangrepp men kan inte uppbringa ett enda vetenskapligt grundat motargument.
Citera
2021-05-10, 23:54
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
En av kommentarerna:

Drawing any conclusions from a paper in which of 84,000 + people less than .5% actually had evidence ( 361 reported having had a positive biological test) of covid infection seems optimistic.

Jag skulle bli förfärad om den studien gick igenom peer review. Fast peer review är så korrupt idag så det skulle inte förvåna mig.

Zzzzz. Nu är peer review förfarandet korrupt också. Ingen ände på vad ni foliehattar krystar fram...

Jag säger varken bu eller bä.
Jag länkar bara till en studie.

Vi kan dock vara överens om att man i vart fall inte blir smartare efter genomgången covid.
Citera
2021-05-11, 00:29
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Du kan inte allvarligt mena att munskydd har noll effekt. Det skulle nog vara den mest använda och testade produkten i världen som är helt verkningslös.

Det är precis vad det är, ja.

Citat:
Om den bara skyddar 5% så är det värt att använda den

Nej, det är det verkligen inte.

Citat:
och det rekommenderas av WHO som en viktig åtgärd bland många för att minska smittspridning.

Ja men WHO rekommenderar också att man inkluderar solrosolja i kosten så den organisationen går överhuvudtaget inte att ta på allvar. Och då har jag inte ens nämnt korruptionen.

Citat:
Varför vissa människor har en sådan avsky för munskydd har jag däremot lite svårt att förstå. De skadar ingen annan och det finns inga onda avsikter med att bära munskydd snarare tvärt om.

Det skadar en själv. Det säger sig självt att det inte är det minsta hälsosamt att sätta en jävla tygbit framför käften. Framförallt inte under längre stunder. Det finns liksom en anledning till att vi har en mun och en näsa, och att vi inte har något som blockerar dessa.

En annan aspekt är att munblöjor i miljardtals nu förorenar naturen och fyller haven. Något som de godhetssignalerande blöjbärarna inte tänker på.

Citat:
Men det måste vara något med att man vill att allt skall vara som vanligt. Folk skall inte bry sig om att det finns smitta.

Nej, man ska inte bry sig om att det finns smitta, mer än att man ska akta sig för sjuka samt undvika andra om man själv är sjuk. Dvs sjuk som i att man har symptom. Det nya påhittet "asymptomatisk" smitta är just det, ett påhitt, och således inget vi ska bry oss om. Är man frisk behövs ingen mask.

Vad munblöjan gör är att den skapar illusionen av att världen just nu är en livsfarlig plats. Föreställ dig två olika platser, låt säga två matbutiker. I den ena bär alla mask, i den andra bär ingen mask. I vilken av butikerna skulle du tro att det finns en livsfarlig smitta?
Citera
2021-05-11, 00:30
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Zzzzz. Nu är peer review förfarandet korrupt också. Ingen ände på vad ni foliehattar krystar fram...

Jag säger varken bu eller bä.
Jag länkar bara till en studie.

Vi kan dock vara överens om att man i vart fall inte blir smartare efter genomgången covid.
Nej det stämmer nog att man inte blir smartare av genomgången covid-19.
Det verkar ju vara några här i tråden som varit smittade som tappat lite IQ, inen nämnd och ingen glömd.

En god vänn jobbar med programmering och han känner själv att hans förmåga att programmera försämrats sedan han var sjuk. Han har svårare att hålla tillräckligt många tankar i huvudet samtidigt och framför allt tappar han koncentrationsförmågan mycket snabbare än innan han var sjuk.
Smak- och luktsinnet försvann också, men har delvis kommit tillbaks lite. Han uttrycker det rätt tydligt. "Det är ingen idé att laga någon god mat eller köpa något gott vin längre."

Nu är det bara ett par månader sedan han var sjuk så än finns det hopp att han blir bättre.
Citera
2021-05-11, 00:47
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Masshysteri. Det är enkel psykologi. Samma fenomen som att folk inte ville gå utanför normen och bli kallade för rasister när det begav sig med SD. Nu har det blivit norm med mask. För du vill väl inte vara den oansvarige som dödar farmor?

Ingen personal använde mask under den pandemiska fasen i April 2020. Det kan jag vittna om själv. Inga masker på varken vårdcentral eller sjukhus trots att överdödligheten var tydlig. Men nu minsann ska det bäras mask. Trots att dödstalen varit normala sedan Januari

Covid är masspsykos på steroider

Japp. Förra året vid den här tiden var det knappt en människa som bar mask. Någonstans. I Europa började maskhysterin och kraven ta fart på allvar först i Juli, dvs ca 2 månader efter att pandemin var över.

Själv bor jag i ett land där det är munskyddskrav i butiker, men jag har trots det och säkert ett hundratal besök i matbutiken sedan lagen infördes inte burit en mask en enda gång, och det roliga är att inte en jävel har sagt ett ord, en enda gång. Varför? Därför att 99,9% av alla maskbärare är konflikträdda. De bär masken, inte för att de är rädda för viruset eller "vill skydda andra", "medmänsklighet" osv, utan de bär masken för att de är rädda för regeringen, de är rädda för att sticka ut ur mängden och de är rädda för konflikter. Svårare än så är det inte. Majoriteten skulle ju ta av sig den så fort kravet försvann. Sen finns det förstås också en avart av människor som kommer bära mask i alla lägen för all framtid från och med nu, men de har andra mentala problem.
Citera
2021-05-11, 00:51
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det mesta tyder på att droppsmitta är den vanligaste och huvudsakliga smittvägen för coronaviruset.
Edit: Aerosolsmitta förekommer tex. vid sång och skrik.

De flesta influensor smittar mycket genom kontaktsmitta och aerosolsmitta och delvis även som droppsmitta.

Dåså, då kan vi ta bort alla restriktioner. Så länge man inte nyser eller hostar någon rätt i ansiktet så är det helt lugnt. Och det gjorde man inte ens innan Covid1984, så det lär knappast vara någon som gör det nu heller.
Citera
2021-05-11, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Japp. Förra året vid den här tiden var det knappt en människa som bar mask. Någonstans. I Europa började maskhysterin och kraven ta fart på allvar först i Juli, dvs ca 2 månader efter att pandemin var över.

Själv bor jag i ett land där det är munskyddskrav i butiker, men jag har trots det och säkert ett hundratal besök i matbutiken sedan lagen infördes inte burit en mask en enda gång, och det roliga är att inte en jävel har sagt ett ord, en enda gång. Varför? Därför att 99,9% av alla maskbärare är konflikträdda. De bär masken, inte för att de är rädda för viruset eller "vill skydda andra", "medmänsklighet" osv, utan de bär masken för att de är rädda för regeringen, de är rädda för att sticka ut ur mängden och de är rädda för konflikter. Svårare än så är det inte. Majoriteten skulle ju ta av sig den så fort kravet försvann. Sen finns det förstås också en avart av människor som kommer bära mask i alla lägen för all framtid från och med nu, men de har andra mentala problem.

Även jag bor i ett sådant land och har under det senaste året sett endast en eller två personer skippa masken. Ingen har sagt något till dem men bakom deras rygg har folk skakat på huvudet och signalerat till varandra att här går en riktig idiot.

Varför konfronterar vi inte undrar du?

Det är av precis samma anledning att förmodligen inte ens du konfronterar en galning i tunnelbanan som hör röster och går och skriker saker rakt ut i luften.

En sådan person är ju en total idiot samt väldigt oberäknelig. Han är förmodligen en sådan förlorare att han inte har något att förlora och snabbt skulle kunna ställa till med slagsmål. Så istället för att konfrontera håller man käften men utbyter menande blickar med de övriga normala personerna på perrongen när idioten inte ser det.
Citera
2021-05-11, 02:56
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Korrekt! Och maskbärarna vinner priset som mest korkade eftersom det bevisligen inte har någon effekt då viruset till stor del är en aerosolsmitta. LOL att ni gått omkring med munblöja och trott att ni är skyddade. Faktiskt rätt stor humor. Jag går och småler när jag ser alla maskbärare i butiken

Hur tror du att kollektivtrafiken skulle fungerat om viruset huvudsakligen spreds som aerosolsmitta? Du tror att det skulle resulterat i drygt 20% smittade efter 15 månader.. Helt klart konkurrerar du starkt om korken.
Citera
2021-05-11, 03:48
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Masshysteri. Det är enkel psykologi. Samma fenomen som att folk inte ville gå utanför normen och bli kallade för rasister när det begav sig med SD. Nu har det blivit norm med mask. För du vill väl inte vara den oansvarige som dödar farmor?

Ingen personal använde mask under den pandemiska fasen i April 2020. Det kan jag vittna om själv. Inga masker på varken vårdcentral eller sjukhus trots att överdödligheten var tydlig. Men nu minsann ska det bäras mask. Trots att dödstalen varit normala sedan Januari

Covid är masspsykos på steroider

Det stämmer inte. Var tvungen att söka akutvård augusti 2020. Förutom alla frågor som ställdes innan man ens fick gå in i väntrummet så fick man inte vistas på sjukhuset utan munskydd, de var även noga med att munskyddet skulle täcka mun och näsa.
Citera
2021-05-11, 03:49
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Med Covid? Har du en källa på detta - du har säkert rätt, men vill ändå se det med egna ögon. Sedan är siffran inte hög då det inte är dödsfall. Hur många döda i dessa åldrar har konstaterats vara av och inte med Covid-19?
Det kan du se på covidstatestik. Man kan ju titta på SIR också.
https://covidstatistik.se/aldersfordelning#fall-incidens

På covidstatestik har du även ålder på smittade och avlidna då som väl ny inlagda på IVA.
Men ja, unga människor har en bättre överlevnads möjlighet, men det är nog ingen höjdare att hamna där och de som gör det är mycket sjuka. Tror jag hörde någon IVA personal säga att de som kommer dit är så sjuka som man överhuvudtaget kan bli utan att vara död.
Citera
2021-05-11, 03:57
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Samma argument går på repeat: Men långtidscovid, men Indien, men brasilien... bla bla bla.

Nya fibromyalgin det där och ett gäng hypokondriker har förstorat upp problemet på sociala medier. De flesta får inte långtidscovid och blir helt återställda.

Alltid samma argument från vaccinkulten. Vaccinfanatism är inte sunt. Att vara kritisk mot att vaccinera allt och alla handlar inte om att man är rädd för någon spruta, eller att man är "antivaxxer". Det handlar om att man kan se nyanserat på covid. Om man inte tillhör någon riskgrupp och kanske redan haft covid så behöver man inte springa och vaccinera sig det första man gör. Vårt immunförsvar fungerar!

Så alla dessa personer som klassas som långtidscovid sjuka är hypokondriker, det är ditt argument?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in