2021-05-10, 19:40
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Vad menar du "tro"? Är det ditt bästa argument?
Gigantisk studie genomförd och du avfärdar det hela med "tro"?

Vet nog vilka som är imbeciller i den här tråden.
7 IQ poäng är rätt mycket speciellt om det är ett snitt. Tror du verkligen att det hade gått obemärkt förbi om covidsmittade på riktigt hade tappat så mycket permanent?

Gör en likvärdig studie med folk som nyligen gått igenom diverse infektioner och du får samma resultat.

Covid är en respiratorisk infektion. Om det är som du säger så betyder det att vi har att göra med ett biovapen av episka mått. Och inte ens jag är beredd att gå så långt
Citera
2021-05-10, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Precis vad dom är.

Människor som var korkade nog att åka på Covid har dessutom förlorat ytterligare 7 IQ-poäng i genomsnitt:

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.10.20.20215863v1

En av kommentarerna:

Drawing any conclusions from a paper in which of 84,000 + people less than .5% actually had evidence ( 361 reported having had a positive biological test) of covid infection seems optimistic.

Jag skulle bli förfärad om den studien gick igenom peer review. Fast peer review är så korrupt idag så det skulle inte förvåna mig.
Citera
2021-05-10, 20:09
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Pfizers förra VD, Mike Yeadon, med decennier av erfarenhet på området och givetvis ljusår kunnigare än samtliga hobbyexperter på det här forumet, menar att asymptomatisk smittspridning inte existerar (precis som sanningsmonopolet Fauci med bestämdhet hävdade innan han plötsligt ändrade sig), att man är immun för livet om man blivit smittad en gång, samt att "mutationerna" är så gott som identiska med varandra och de mikroskopiskt små skillnader som finns mellan dem är försumbara. Inget att vara rädd för alltså.

Särskilt intressant är detta med s k "asymptomatisk smittspridning", något som vi aldrig i världshistorien tidigare pratat om, eller anpassat oss efter, och då har vi ändå haft mängder av betydligt värre pandemier än den nuvarande. Detta fenomen är något helt nytt från och med år 2020. Mycket anmärkningsvärt och fascinerande.
Ja en ny svensk studie visade samma sak, dvs att asymptomatisk smittspridning är väldigt ovanligt. Nästan bara barn som har detta.
Däremot är presymptomatisk smittspridning tämligen vanlig, vilket är illa ur spridningssynpunkt.
Citera
2021-05-10, 20:11
Medlem
Citat:
Har du frågat de som ligger på IVA vad de har för syn på vacciner och på jordens form? Vore intressant att ta del av dessa intervjuer. Har du intervjuat tillräckligt många IVA-patienter för att ha ett statistiskt säkerställt underlag?

Med tanke på hur otroligt milt och harmlöst covid är i jämförelse med t ex förkylningar, i alla fall för alla som väger under 100 kilo och/eller är under 85 år, så kan man ju med fog ifrågasätta om det ens är värt bussresan till vaccinationscentret för att undvika att "drabbas" av sjukdomen.

Är man tjock och FORTFARANDE, efter 15 månader av "pandemi", av någon jävla anledning inte sett till att fixa sin hälsa, ja då kan det nog vara en idé att ta vaccinet. Kortsiktig symptombehandling, så man kan fortsätta sina dåliga vanor ett tag till. Och om man är 75+ och bär på andra sjukdomar.

Om man inte tillhör någon av dessa kategorier är det bra jävla onödigt att injicera skiten. Och har man redan haft covid, som de flesta har vid det här laget (även om 99% inte märkt av det livsfarliga mördarviruset), så är man ändå immun för livet och behöver således inget vaccin. Bättre att spendera sin eftermiddag på annat än att åka till ett vaccinationsscenter.

Mycket svammel ska man läsa här. Jag har haft en ordentlig sväng med Covid, låg en vecka på infektionskliniken med syrgas och dropp och kraftigt nedsatt syresättning. Jag är 77 år och ligger precis på gränsen för BMI 25. Däremot är jag avrådd att vaccinera innan det gått ca 3 månader.
Citera
2021-05-10, 20:12
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
En av kommentarerna:

Drawing any conclusions from a paper in which of 84,000 + people less than .5% actually had evidence ( 361 reported having had a positive biological test) of covid infection seems optimistic.

Jag skulle bli förfärad om den studien gick igenom peer review. Fast peer review är så korrupt idag så det skulle inte förvåna mig.
Helt utan att ha läst studien
Kan man undra om det inte är att göra det lite väl lätt för sig att avfärda allt som talar emot det man själv tror som korrupt?
Citera
2021-05-10, 20:17
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Pfizers förra VD, Mike Yeadon, med decennier av erfarenhet på området och givetvis ljusår kunnigare än samtliga hobbyexperter på det här forumet, menar att asymptomatisk smittspridning inte existerar (precis som sanningsmonopolet Fauci med bestämdhet hävdade innan han plötsligt ändrade sig), att man är immun för livet om man blivit smittad en gång, samt att "mutationerna" är så gott som identiska med varandra och de mikroskopiskt små skillnader som finns mellan dem är försumbara. Inget att vara rädd för alltså.

Särskilt intressant är detta med s k "asymptomatisk smittspridning", något som vi aldrig i världshistorien tidigare pratat om, eller anpassat oss efter, och då har vi ändå haft mängder av betydligt värre pandemier än den nuvarande. Detta fenomen är något helt nytt från och med år 2020. Mycket anmärkningsvärt och fascinerande.
Det finns tydligen flera undersökningar som visar att asymtomatisk smittspridning av covid-19är väldigt begränsad, mycket mer begränsad än man bedömde inledningsvis (för ett år sedan).
Citera
2021-05-10, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Samma argument går på repeat från fåren... denna dunning kruger har jag hört från många får och det tyder på att ni är hjärntvättade.

Du har ju också haft sjukdomen. Har du testat ditt IQ före och efter? Viruset angriper hjärnceller, det är bevisat. Kanske kunde du också behöva en hjärntvätt för att bli av med virusarna.
Att ha virus på hjärnan är ungefär aom att ha det på datorn. Till slut blir det Parkinson eller demens om du inte redan har det.
Senast redigerad av climasol 2021-05-10 kl. 20:19. Anledning: fel
Citera
2021-05-10, 20:26
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Det räcker att skrämma upp folket och erbjuda bredband och netflix för att folk inte ska ifrågasätta så mycket.

För 20 år sedan hade dessa restriktioner och lockdowns aldrig gått att genomföra. Då hade upproret varit enormt. 12 kanalers kabel-TV, 56k modem och VHS-band hade inte varit i närheten av tillräckligt för att distrahera den stora massan.
Detta uttalande speglar väl mest hur du själv ser på tillvaron.

Utifrån mina perspektiv tror jag det är ett fåtal personer som påverkas väldigt negativt av de milda restriktioner (som är rekommendationer) vi har i Sverige.
Citera
2021-05-10, 20:31
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det finns tydligen flera undersökningar som visar att asymtomatisk smittspridning av covid-19är väldigt begränsad, mycket mer begränsad än man bedömde inledningsvis (för ett år sedan).

Att vi har och har haft många asymptomatiska smittbärare tycker jag antikroppsmätningarna och dödstalen visar.
Men att dom i sig inte är speciellt smittsamma känns som ganska självklart med lite sunt bondförnuft.
Var detta något som påstods i början, att dom drev på smittan?
Citera
2021-05-10, 20:39
Medlem
raskenss avatar
Någon som vet om det gjorts tester på Pfeizers vaccin gentemot den indiska sorten?

Indierna använder väl uteslutande Astras vaccin?

https://f7td5.app.goo.gl/ERBp84
Citera
2021-05-10, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Att vi har och har haft många asymptomatiska smittbärare tycker jag antikroppsmätningarna och dödstalen visar.
Men att dom i sig inte är speciellt smittsamma känns som ganska självklart med lite sunt bondförnuft.
Var detta något som påstods i början, att dom drev på smittan?
I början kom det en del rapporter från Asien om patienter som var smittbärare utan symptom. Detta tolkade FHM som att smittan skulle spridas som en löpeld och de flesta skulle inte ens veta om att de var smittade. Det var då man började tala om mörkertalet och att vi skulle vara flockimmuna på tre månader.
När man sedan gjorde ett större blindtest så visade det sig att andelen smittade var ungefär samma som den officiella siffran. Något nämnvårt mörkertal fanns inte.
Citera
2021-05-10, 20:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Du har ju också haft sjukdomen. Har du testat ditt IQ före och efter? Viruset angriper hjärnceller, det är bevisat. Kanske kunde du också behöva en hjärntvätt för att bli av med virusarna.
Att ha virus på hjärnan är ungefär aom att ha det på datorn. Till slut blir det Parkinson eller demens om du inte redan har det.

Jag tror att viruset sprids via mainstream media och sociala medier.

Hur mkt av viruset hade du märkt av om du stängt av din tv och dator?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in