Citat:
Ursprungligen postat av
Bolony
Det jeg spurte om ut i fra du skrev i ditt forrige innlegg er at du deler oppfatningen om at dette ikke nødvendigvis trenger å være planlagt lenger ?
Ellers er TH som jeg har skrevet før en spesiell type som ikke direkte har noe diplom for kommunikasjon. Som mange hadelendinger vil jeg betegne ham som en " original " og man bør ikke forsøke å lese så mye ut i fra språk og kroppspråk. Den fellen har mange gått i opp gjennom årene og som jeg også har skrevet før så kan man forstå at politiet fant det til tider vrient å kommunisere.
Det er heller ikke alle i politi øst som har diplom i kommunikasjon og her ligger nok mye av utfordringene.
Selv om deler av trusselbrevet virker å ha blitt sammenrasket i all hast, så er det altså disse bitcoin-kontoene og Monero-kontoen, som ble opprettet mange måneder før forsvinningen.
Om drapet skjedde på kvelden eller natten, gir det noen flere timer til å snekre sammen trusselbrevet. Om drapet skjedde etter at TH dro på jobb ca 09:00, så synes det utrolig kjapt ut å greie å snekre sammen trusselbrev og kryptoplot i løpet av fire og en halv time. Pluss å vaske vekk sporene fra drapet, kvitte seg med liket og stage et kidnappingsåsted.
Det er feil å tro at konedrap alltid skjer i affekt. Det er ofte planlegging forut for drapet.