2021-05-10, 21:54
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det beste er å la være å skrive, når du ikke har noe å melde likevel.

Å det kommer från rätt person ja.. Man kan ju undra varför inte du hör på dig själv när det gäller det, kan inte påstå att du har tillfört något som helst nyttigt till diskussionen. Endast stygga meddelanden till alla som inte håller med om din teori 🙄
Citera
2021-05-10, 21:54
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
th står bak rigget. Teh i affekt tror jeg intet på.

TH og AEH skal visstnok også ha sittet oppe en stund og diskutert teaterstykket etter at de kom hjem, og det var visst derfor TH sov litt lenge neste morgen.

Satt de nede i stua og kosepratet da, mens TEH moppet badevann, blod og glasskår i 2. etasje, som han visstnok ikke ble ferdig med engang, før han dro hjem? Og AEH og TH tenkte bare, skitt au, vi tar det i morgen?
Citera
2021-05-10, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Det jeg spurte om ut i fra du skrev i ditt forrige innlegg er at du deler oppfatningen om at dette ikke nødvendigvis trenger å være planlagt lenger ?

Ellers er TH som jeg har skrevet før en spesiell type som ikke direkte har noe diplom for kommunikasjon. Som mange hadelendinger vil jeg betegne ham som en " original " og man bør ikke forsøke å lese så mye ut i fra språk og kroppspråk. Den fellen har mange gått i opp gjennom årene og som jeg også har skrevet før så kan man forstå at politiet fant det til tider vrient å kommunisere.

Det er heller ikke alle i politi øst som har diplom i kommunikasjon og her ligger nok mye av utfordringene.

Selv om deler av trusselbrevet virker å ha blitt sammenrasket i all hast, så er det altså disse bitcoin-kontoene og Monero-kontoen, som ble opprettet mange måneder før forsvinningen.

Om drapet skjedde på kvelden eller natten, gir det noen flere timer til å snekre sammen trusselbrevet. Om drapet skjedde etter at TH dro på jobb ca 09:00, så synes det utrolig kjapt ut å greie å snekre sammen trusselbrev og kryptoplot i løpet av fire og en halv time. Pluss å vaske vekk sporene fra drapet, kvitte seg med liket og stage et kidnappingsåsted.

Det er feil å tro at konedrap alltid skjer i affekt. Det er ofte planlegging forut for drapet.
Citera
2021-05-10, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
TH og AEH skal visstnok også ha sittet oppe en stund og diskutert teaterstykket etter at de kom hjem, og det var visst derfor TH sov litt lenge neste morgen.

Satt de nede i stua og kosepratet da, mens TEH moppet badevann, blod og glasskår i 2. etasje, som han visstnok ikke ble ferdig med engang, før han dro hjem? Og AEH og TH tenkte bare, skitt au, vi tar det i morgen?

Han beskriver og en svært harmonisk morgenstund, og hvor han flere ganger forteller politiet at AE satt med iPaden, Forundrer meg ikke om det er en del av en staging. Hvis hun ble drept på natta har andre sittet og surfet litt på den.
Citera
2021-05-10, 22:04
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sozzen
Noen som har lest boken "Lørenskog mysteriet"??

Der står det en del ting som ikke har stått i media og et par ting eg syns er litt vel "tilfeldig" og rart..

Det står bl.a at sønnen deres var hjemme i huset deres og passet valpen når de var på teater.. Han skulle ta et bad i 2 etasje og mens badekaret fyltes med vann så hadde han gått ned igjen til valpen. Vannet hadde rent over kanten på badekaret. Når han moppet gulvet hadde han knust taklampen på badet med skaftet, fått glasskår over seg som traff ryggen og han begynte å blø. Han hadde ikke fått tørket opp alt før han dro..

Så da må jo politiet ha funnet blod etter sønnen på badet oppe..
Veldig rart at han var så uheldig og begynte å blø på badet rett før AEH forsvant...

Syns det stinker!

Vi får også lese noen sms som AEH har skrevet til venninner og de beskriver ikke akkurat god stemning de dagene før hun ble "kidnappet"..

What, seriöst? Vars hade han lagt moppen och hinken efter han hade moppat golvet då, och var det han som städade undan alla fotspår rätt före TH drog å mötte polisen på Shell 🤔 eftersom TEH var där å körde därifrån när TH ringde..
Citera
2021-05-10, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Han beskriver og en svært harmonisk morgenstund, og hvor han flere ganger forteller politiet at AE satt med iPaden, Forundrer meg ikke om det er en del av en staging. Hvis hun ble drept på natta har andre sittet og surfet litt på den.

Aktivitet på iPad kan spores, dette er data politiet må ha kartlagt.
Citera
2021-05-10, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Aktivitet på iPad kan spores, dette er data politiet må ha kartlagt.

Ja, nettopp. Politiet har sjekket den og funnet at den brukt på morgenen. Og det er neppe Finansavisen som er lest...
Citera
2021-05-10, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Selv om deler av trusselbrevet virker å ha blitt sammenrasket i all hast, så er det altså disse bitcoin-kontoene og Monero-kontoen, som ble opprettet mange måneder før forsvinningen.

Om drapet skjedde på kvelden eller natten, gir det noen flere timer til å snekre sammen trusselbrevet. Om drapet skjedde etter at TH dro på jobb ca 09:00, så synes det utrolig kjapt ut å greie å snekre sammen trusselbrev og kryptoplot i løpet av fire og en halv time. Pluss å vaske vekk sporene fra drapet, kvitte seg med liket og stage et kidnappingsåsted.

Det er feil å tro at konedrap alltid skjer i affekt. Det er ofte planlegging forut for drapet.

Jeg skal ikke være udelt uenig rent objektivt, men dette var ikke noe konedrap. Nye avhør med både både ansatte og privatpersoner vil avsløre noen usannheter som får dette i boks.

Det hadde vært en utrolig interessant sak i kriminalhistorien om dette hadde vært et planlagt drap eller kidnapping dog. Det skal jeg innrømme.
Citera
2021-05-10, 22:08
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
At hun ikke kunne gjøre rede for seg, hun kunne jo like gjerne vært full eller ha tatt noen tabletter?

Jeg har aldri lest dette om Terje Wiik, men det var interessant å høre. At fyren er/var sinnssyk er det vel liten tvil om.

Tror heller ikke du skal blande inn narsissisme her, av hva jeg kan se så er TH ganske langt fra å være der. Der er et område jeg har meget god kjennskap til.

Läs på nytt. Hen sa aldrig att TH är narsisist! Antisocial personlighetsforstyrrelse derimot passer på honom.
Citera
2021-05-10, 22:08
Medlem
Citat:
Ja, nettopp. Politiet har sjekket den og funnet at den brukt på morgenen. Og det er neppe Finansavisen som er lest...

Såvidt jeg erindrer i forbifarten ble den aktivert kl 09 08.
Citera
2021-05-10, 22:09
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Du har nevnt at det er litt mer utfyllende info om hva MB sier.

Slik det fremstår nå så snører det seg veldig inn rundt hennes vitnemål om at det faktisk var AEH hun snakket med den morgenen.

Var det ikke også slik at MB ringte først, og at AEH ikke tok telefonen da, men måtte ringe tilbake?
Citera
2021-05-10, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
teh er ikke kryptoekspert og kan ikke hacke id.
Du mener RU er forbindelsen mellom badekaret og kryptovalutan kidnapperen ville ha ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in