2021-05-10, 16:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
hvorfor er det viktig for gm å plassere telefonen på samme plass. Hvordan vet du at tlf lå på bordet under angrepet.
Det er ikke meg du spør, men jeg tolker det ikke slik at OleStoltenberg sier at hen vet hvor telefonen lå under angrepet.

AEH kan ha hatt mobilen i lommen da hun falt i trappen (hvis det var det som skjedde).

Det jeg tenker på som kan være en logisk forklaring på hvorfor mobilen ble lagt på det bordet, er at det var så langt GM og AEH (død eller levende) hadde klart å bevege seg (ifra trappen på vei til badet i 1. etasje), da TH ringte kl 10:06 og 10:07.
Det vil være en naturlig plassering i forhold til hvor GM og AEH mest sannsynlig var på det tidspunktet mobilen ringte.
Citera
2021-05-10, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sozzen
Noen som har lest boken "Lørenskog mysteriet"??

Der står det en del ting som ikke har stått i media og et par ting eg syns er litt vel "tilfeldig" og rart..

Det står bl.a at sønnen deres var hjemme i huset deres og passet valpen når de var på teater.. Han skulle ta et bad i 2 etasje og mens badekaret fyltes med vann så hadde han gått ned igjen til valpen. Vannet hadde rent over kanten på badekaret. Når han moppet gulvet hadde han knust taklampen på badet med skaftet, fått glasskår over seg som traff ryggen og han begynte å blø. Han hadde ikke fått tørket opp alt før han dro..

Så da må jo politiet ha funnet blod etter sønnen på badet oppe..
Veldig rart at han var så uheldig og begynte å blø på badet rett før AEH forsvant...

Syns det stinker!

Vi får også lese noen sms som AEH har skrevet til venninner og de beskriver ikke akkurat god stemning de dagene før hun ble "kidnappet"..

Hva i alle dager er det som har skjedd tro?
Citera
2021-05-10, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Vi kan være enige om at våpen skulle vært oppbevart annerledes. Ikke hjemme.
Det er horribelt at slike som TH kan oppbevare elgrifle som kan drepe noen på 500 meters avstand, og ubegrenset med ammo. Dette skulle vært innlåst i en slags bank som du sier. Finkalibrede våpen som luftgevær og salongrifle kunne vært oppbevart hjemme.

Det med demens er en ren spekulasjon basert på et rykte om at hun skal være funnet forvirret i gata, og ikke kunne gjøre rede for seg. Du skjønner vel også at hvis hun var så dement at hun ikke visste hva hun het eller bodde, så hadde hun blitt innlagt for lenge siden. Da er det mere sannsynlig at hun hadde fått hjernerystelse etter vold fra Tom Hagen. Det er også det som jeg tenker om den kulen på armen. TH slo mot hodet, og hun brukte armen for å prøve å beskytte seg. Slike store kuler som det der oppstår ikke sånn helt av seg selv, selv om at du prøver å innbille folk det.
Din påstand om demens, er et desperat forsøk på å sverte hennes ord.
At hun har hatt motstridende (som du kaller det) forklaringer er ganske enkelt at hun ikke åpnet seg om hvordan det egentlig var, til alle. Men noen betrodde hun seg til.
Det er altså disse som tok kontakt med politiet, og ikke de som trodde at ekteparet Hagen var lykkelig sammen.

TH har stort voldspotensiale når han oppsøker noen og truer med pistol. Om du mener at noe utroskap er god nok grunn til å vil drepe noen, så forteller jo bare det at du stiller i samme kategori som han.
At det skal være snakk om noe seksuelt utroskap, er jo dine ord.
Mest sannsynlig har TH truet henne, og så har hun sagt det han ville at hun skulle si i frykt for å bli utsatt for grov vold. De som kjenner paret godt, har fått med seg at det ikke er bare en gang at Tom Hagen har banket henne opp.

Det med psykopati, er det mange andre her i tråden som også har lagt merke til.
Også folk andre steder på nettet har påpekt dette.
Man ser alle tegnene. Løgner, manipulasjon, truende adferd, spille på samvittighet, den sykelige gjerrigheten osv.
Samme som Terje Wiik. Han tømte skapene for mat, men det var den dama som måtte kjøpe nytt, enda Terje var en godt betalt ingeniør som jobbet for Statoil.
TH har jo tusen ganger mere penger enn Terje, men likevel måtte hun altså si opp et abonnement av et ukeblad, kjøpe klær på supertilbud, betale strømmen selv osv.
Hun måtte måke innkjørselen, tenk det, TH kunne ikke spandere 3000,- for en snøfres kjøpt på Biltema, eller en brukt Stiga.
Du må nå bare nekte for hva du har skrevet om din tidligere samboer som var psykopat, men jeg husker at du skreiv om nevropati som du fikk, altså en fysisk sykdom. Man vet at psykiske lidelser utvikler seg til fysiske, og da er det nærliggende å tro at du først har lidd veldig av depresjoner og posttraumatisk stressyndrom, og det på en slik måte at det henger ved deg for alltid. Noe som merkes. Men det er ikke det som er poenget. Poenget er at du kjenner til disse samme tegnene på psykopati. Du skreiv at din samboer var narsissist, en gren innen psykopati.
Likevel nekter du for at TH er psykopat.

At hun ikke kunne gjøre rede for seg, hun kunne jo like gjerne vært full eller ha tatt noen tabletter?

Jeg har aldri lest dette om Terje Wiik, men det var interessant å høre. At fyren er/var sinnssyk er det vel liten tvil om.

Tror heller ikke du skal blande inn narsissisme her, av hva jeg kan se så er TH ganske langt fra å være der. Der er et område jeg har meget god kjennskap til.
Citera
2021-05-10, 16:11
Medlem
Citat:

Der står det en del ting som ikke har stått i media og et par ting eg syns er litt vel "tilfeldig" og rart..

Det står bl.a at sønnen deres var hjemme i huset deres og passet valpen når de var på teater.. Han skulle ta et bad i 2 etasje og mens badekaret fyltes med vann så hadde han gått ned igjen til valpen. Vannet hadde rent over kanten på badekaret. Når han moppet gulvet hadde han knust taklampen på badet med skaftet, fått glasskår over seg som traff ryggen og han begynte å blø. Han hadde ikke fått tørket opp alt før han dro..

Veldig rart at han var så uheldig og begynte å blø på badet rett før AEH forsvant...

Syns det stinker!

Vi får også lese noen sms som AEH har skrevet til venninner og de beskriver ikke akkurat god stemning de dagene før hun ble "kidnappet"..

Det skal være rimelig lavt under taket for at man knuser noe med et moppeskaft, det høres usannsynlig ut ja.

Kan du ikke poste noen av de meldingene her?
Citera
2021-05-10, 16:20
Medlem
Det har hele tiden vært tyst om hva som skjedde kvelden før. Nå kommer det frem.

At TEH passet hunden og var hjemme i S4 da AE og TH kom hjem har ikke vært med i den offisielle tidslinjen.
På samme måte hvem som var involvert i 9:14-oppringningen. Det var også lenge hemmelig.
Citera
2021-05-10, 16:21
Medlem
Rettelse

Citat:
Ursprungligen postat av Refleksnes
Hei, Bolony! Veldig interessant teori du kommer med. Mitt inntrykk er at Tom Hagen står bak dette, men teorien din gir svar på mange merkelige ting.

Håper du fortsetter å bidra i tråden, selv om det virker som en del personer har som agenda å gjøre den mindre relevant.

Jeg lurer på hvordan du forklarer 09:50-samtalen fra TEHs mobil til AEs mobil? Dersom jeg har forstått det riktig, skal TEH ha reist til åstedet rett etter samtalen 09:14.

Jeg har personlig aldri utelukket at TH har en rolle og trodde selv på dette da han ble siktet, men på et affektdrap.

Nå kommer jeg ikke til å kommentere noe særlig mer, men " oppringningen " 0950 er interessant for politiet. Nå har jeg fått mer info i forrige uke og det går nok an å finne ut hvem som kjørte bilen opp gangveien 0756 og 0856 og politiet har nok en mistanke der ut i fra vurderingen de hadde av en tredje siktelse, hvor enkelt det er å manipulere helseappen, kranglingen i tiden før om gammel dritt og økonomisk støtte til et nytt selskap som aldri har blitt noe av med mer.

Dette blir løst og var det AEH som ringte HHB og senere sendte tekstmelding om å utsette turen til kvitfjell ? Om det ikke var TH som hadde besluttet dette så hvem flere skulle være med på den turen ?
Senast redigerad av Bolony 2021-05-10 kl. 16:24. Anledning: Skrivefeil
Citera
2021-05-10, 16:23
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Er den tilgjengelig for salg eller har du fått en piratkopi?

Citat:

Vet du hvordan disse opplysningene er kommet frem? Avhør av TEH, eller fra THs egne forklaringer?

Citat:
Syns det stinker!

Hvis dette stemmer, så ja, da lukter det ikke spesielt godt.

Citat:

Sjans å gjengi disse ordrett?
Citera
2021-05-10, 16:29
Medlem
Det var flere som hevdet at boka ikke ville komme med noe nytt...
Citera
2021-05-10, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Dette blir løst og var det AEH som ringte HHB og senere sendte tekstmelding om å utsette turen til kvitfjell ? Om det ikke var TH som hadde besluttet dette så hvem flere skulle være med på den turen ?

Var kanskje snakk om hvem som skulle kjøre og hvem som skulle sitte på.
Citera
2021-05-10, 16:31
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
At hun ikke kunne gjøre rede for seg, hun kunne jo like gjerne vært full eller ha tatt noen tabletter?

Jeg har aldri lest dette om Terje Wiik, men det var interessant å høre. At fyren er/var sinnssyk er det vel liten tvil om.

Tror heller ikke du skal blande inn narsissisme her, av hva jeg kan se så er TH ganske langt fra å være der. Der er et område jeg har meget god kjennskap til.

Står litt om Terje Wiik her. Syk mann ja : https://www.adressa.no/kultur/article325500.ece

Vel, det med narsissisme og antisosial/dysosial er egentlig det samme, bortsett fra det med innadvent og utadvent. Alle tre kalles for psykopati. Narsissisme er liksom den som stråler av energi og for enhver pris må bli sett på som den beste, mens dysosial er den som ikke prater så mye, eller liker å bli lagt merke til. Det er her i området TH ligger. Han har blitt beskrevet som en som tar liten plass i sosiale sammenhenger. En som i festlige lag sitter for seg selv i et hjørne i skyggen og iaktar alle de andre som er glade og prater sammen.
Men alle har samme de samme manipulerende egenskapene. Og de har et offer som de trykker ned hele tiden. De bruker manipulasjon hele tiden slik at offeret skal tro at de innerst inne er snill og god. De er eksperter i å få offeret til å syntes synd i seg.
Tidligere het det bare psykopati, men så har det i senere år blitt delt inn i narsissisme og antisosial/dysosial. Og så har man Sosiopat som er det samme, bare at det er medfødt, og ikke noe som har utviklet seg underveis i oppveksten.
Borderline er også nært alt dette.
Citera
2021-05-10, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det var flere som hevdet at boka ikke ville komme med noe nytt...

Jeg antok at dette var noe de som virkelig er interessert og har innsikt i saken var klar over.
Citera
2021-05-10, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Står litt om Terje Wiik her. Syk mann ja : https://www.adressa.no/kultur/article325500.ece

Vel, det med narsissisme og antisosial/dysosial er egentlig det samme, bortsett fra det med innadvent og utadvent. Alle tre kalles for psykopati. Narsissisme er liksom den som stråler av energi og for enhver pris må bli sett på som den beste, mens dysosial er den som ikke prater så mye, eller liker å bli lagt merke til. Det er her i området TH ligger. Han har blitt beskrevet som en som tar liten plass i sosiale sammenhenger. En som i festlige lag sitter for seg selv i et hjørne i skyggen og iaktar alle de andre som er glade og prater sammen.
Men alle har samme de samme manipulerende egenskapene. Og de har et offer som de trykker ned hele tiden. De bruker manipulasjon hele tiden slik at offeret skal tro at de innerst inne er snill og god. De er eksperter i å få offeret til å syntes synd i seg.
Tidligere het det bare psykopati, men så har det i senere år blitt delt inn i narsissisme og antisosial/dysosial. Og så har man Sosiopat som er det samme, bare at det er medfødt, og ikke noe som har utviklet seg underveis i oppveksten.
Borderline er også nært alt dette.

Vel, den beskrivelsen her kan vi kalle Donald Duck-narsissisme. Virkeligheten er mye mer mangefasettert og ikke så sort-hvitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in