2021-05-10, 21:04
Medlem
Det vore intressant med en Robinson-säsong med mindre socialt spel och paktande, och mer tävling och överlevnad.

T.ex det är en immunitetstävling där vinnaren är säker till nästa vecka. En omröstning bland alla deltagare där vinnaren är säker till nästa vecka (eller tittaromröstning, för det borde gå att köra live om inte produktionen behöver trixa och fixa så mycket) Och slutligen en Robinson-tävling där den som kommer sist åker ut.
De bygger själva ett eller flera läger, så är det tävlingar om mat och redskap, intressant att se vilka som delar med sig.
Undrar vem som skulle vunnit årets Robinson under dessa premisser? Kan ändå tänka mig att mina favoriter Dennis, Joanna & William skulle ligga bra till.
2021-05-10, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Hon räddade ju Robinson. Första gången en icke-deltagare är största hjälten.

Räddade?? Helt IQ befriat det hon gjorde! Hon är uppenbarligen inte den vassaste kniven i lådan!
2021-05-10, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
du frågade var HAN kommer ifrån och inte var hans förfäder kommer ifrån.

Men snälla du. Driver du med mig??? Du vet inte ett skit vilket land han kommer ifrån. Och vilket land han föddes i. Så bespara mig dina gissningar och antagande!
2021-05-10, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buttson69
Jag tror att William valde ut Dennis till tävlingen om bastupriset iförhoppningen om att kunna supa omkull honom.Men att den där sura tanten som var med vaktade så att han inte kom åt.

Varför kallas Dennis för ”rosenknopp” i wikipedian?

limineringsdag)" där "N" är lag Nord och "S" är lag Syd.

Namn Ålder Ort Personlig sak Startdag Lag 1 Lag 2 Slutplacering Elimineringsdag
Alexander "Alex" Chennaoui, 48 48 Grödinge rakhyvel 0 Nord - 13 30
Andreas "Andy" Alseryd, 45 45 Obbola öronproppar 0 Nord Syd
Anna Frycklund 54 Västerås rakhyvel 20 - - 15 23
Annica Lundgren Frisk, 54 54 Stenkullen pincett 0 Syd Nord
Annki Nilsson, 55, 55 Nässjö tandborste 0 Nord Nord
Dennis "Rosenknoppen" Johansson, 32 32 Skellefteå ficklampa 4 Syd Syd
Elias Akyol, 26 26 Göteborg rakhyvel 0 Syd Nord 14 27
Hayes Jemide, 46 46 Stockholm deodorant 0 Syd - 19 11
Joanna Swica, 32 32 Stockholm tandborste 4 Syd Syd
Johanna Thorén, 20 20 Lidingö/Florens ritblock med penna 0 Nord Syd
Lovisa Almén, 29 29 Göteborg beachvolleyboll 4 Nord - 18 12
Ludvig "Golar Ludde" Andersson, 21 21 Skanör gosedjur 0 Nord Nord
Michael "Rud" Dean, 58 58 Helsingborg tandborste 0 Syd - 20 6
Olivia Baldwin, 25 25 Stockholm yatzy-spel 0 Syd Nord
Paul Michael "Wrenkler" Wrenkler, 31 31 Trångsund kendama 4 Nord - 16 20
Rickard "Jokkmokk" Länta, 52 52 Jokkmokk 10 m rep 20 - Syd
Tova-Sophia Aronsson, 35 35 Onsala hårborste 0 Nord - 13 30
Viktoria Widelius, 38 38 Fjällbacka elektrisk flugsmälla 0 Syd - 17 15
William Seth Wenzel, 23 23 Stockholm tandborste 20 - Nord
Wilma Wernersson, 22 22 Kalmar dagbok med penna 20 - -
Om du ser ett av klippen på officiella FB-sidan för Robinson så nämner de det smeknanmnet.
2021-05-10, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackskonto
Som Özz säger, hur länge ska man vandra 😀 (invandrare - 2:a generationen, 3:e generationen... - vandra)

Det är mycket mer sannolikt att han är första generationens invandrare med tanke på hans ålder.

Jag är själv andra generationens invandrare, så skippa skitsnack om rasism och sån skit!
2021-05-10, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girl12345
Räddade?? Helt IQ befriat det hon gjorde! Hon är uppenbarligen inte den vassaste kniven i lådan!
Jag hade skämts, som Alex, att komma hem till frun. Hoppas ändå att hon förlåter honom.
2021-05-10, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag hade skämts, som Alex, att komma hem till frun. Hoppas ändå att hon förlåter honom.

Jag hoppas att han skiljde sig från den där IQ befriade idioten som förstörde för sin egen man!
2021-05-10, 21:16
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmed
Word.

På den gamla goda tiden handlade det verkligen om att den starkaste överlevde - inte vem som spelade spelet bäst och satte samman de bästa pakterna. De fick väl också en näve ris till måltid per dygn - resten fick de söka upp i naturen. Årets ER är som en utflykt med Mulle i skogen.

Det tråkiga är att Mastiff inte kommer göra några ändring. Det är konflikterna som som skapar buzz, engagerar folk och genererar fler tittare. Den här Robinsontråden kommer överlägset bli den mest visade robinsontråden hittills exempelvis, förmodligen pga Wrenklergate, la familia och OperationHaparanda. Så länge Mastiff har ett fungerande koncept, kommer nog inget att ändras, men håller givetvis med. Mer överlevnad hade varit att föredra.
2021-05-10, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Tack, du vettiga! Kan inte annat än instämma. Födelseland/plats avgör inte ens nationalitet.

Volgatyskar var ju tyskar, trots att de var födda i Ryssland.
Kurder är kurder och inte turkar, trots att de är födda i Turkiet.
Palestinier är araber och inte judar, även om de är födda i Israel.

Även om Alex inte är född i Sverige så skulle han rent teoretiskt kunna vara svensk. Och tvärtom: han kan vara född i Sverige utan att vara svensk. Inget konstigt med det. Har själv länge funderat över Alex härkomst. Det närmaste jag kommer är något "fransktalande" land i Nordafrika...

Tack så mycket! Väldigt kloka ord som du skrev 🙂
2021-05-10, 21:28
Medlem
ola-hammastroms avatar
https://www.youtube.com/watch?v=bbCU7zgUdFo

Alla här har säkert redan sett men...
2021-05-10, 21:31
Medlem
Citat:
Jag hoppas att han skiljde sig från den där IQ befriade idioten som förstörde för sin egen man!
Ja, du, så olika syn har vi på ärlighet. Jag älskar den, du hatar den.
2021-05-10, 21:36
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Tack så mycket! Väldigt kloka ord som du skrev 🙂
:-)

När jag läser om Alex bakgrund så ser jag att han antingen är född här eller kom till Sverige innan han började grundskolan (49 år gammal, började grundskola 1979 - 7 år gammal). Hur som helst så är han nog rätt så försvenskad, oavsett härkomst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in