2021-05-10, 15:14
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag fattar vad du menar - jag gillar inte honom eller det han visar oss tittare iaf, men tror att han har bara ett fokus: Att vinna och spela Allan inför kamerorna. Men han lyckas tydligen att vara poppis även hos Joanna och Olivia, vilket förvånar mig. Tror inte alls han är så privat. Men vad TV visar är ju faktiskt sällan hur deltagarna är privat och i olika sammanhang: med sina arbetskamrater/vänner och familj. Tror man måste inse att TV Robinson är en tävling och så länge du inte fuskar (vilka några har gjort) så är "allt tillåtet". Det enda man ska tänka på är att man kan bränna sitt ljus i bägge ändarna och då åker man ut.

Jag är inte heller ngt fan av Wrenkler - den mest naiva dokusåpadeltagare jag sett på flera år. Dock var inte vare sig produktionen eller deltagarna i Robinson schyssta mot honom tycker jag. Det var som att lova Lördagsgodis till en 10-åring men snuva honom på det = att inte få åka hem på Örådet. Men Wrenkler måste ju vara oerhört naiv och inte ens ha kollat vad Robinson går ut på innan han tackade ja till att medverka.
2021-05-10, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tombo88
Nej jag förstår inte det riktigt faktiskt. Det är bara ett spel. Att någon röstar på en måste inte betyda att den personen tycker illa om en. När en pakt är borta är ju läget annorlunda. Sen kan jag förstå att man inte litar på en sådan person på samma sätt. Men att hon skulle vara senil för det eller att hon ska hånas nä.

Klart dom har all rätt att göra sig lustiga över hennes helomvändning, sen om dom gick över gränsen kan man väl diskutera. Jag har däremot inte uppfattat att varken Joanna eller Olivia tycker genuint illa om Annki efter hennes 180-gradare, som du försöker göra gällande.

Tycker inte att det är så mycket att hetsa upp sig över, jag tror däremot att dom blev väldigt häpna över Annkis agerande, därav deras reaktioner.
Senast redigerad av Kiplagat 2021-05-10 kl. 15:34.
2021-05-10, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillTurken
Är ju otroligt troligt att dom är släkt. Finns bara 20 000 samer i Sverige. Det är något jag tror på. Väldigt mycket. Är så litet folkslag och dom håller sig till varandra. Annars kan dom ju få in kväner i släkten. Kvänerna är väldigt lika samerna.

Det finns runt 20000-40000samer.
Dom finns utspridda i hela mellan/övre norrland.
Inte ens dom som bor i samma kommun behöver vara nära släkt.
Så ditt antagande är sisådär.
Och det är ju inte så att en same endast gifter sig med en annan same, så "nytt" blod tillkommer regelbundet.

Går man långt tillbaka så är vi ju alla släkt, men det kallar jag inte släkt. Typ 5 generationer bak blir det så spritt att det inte har nån betydelse.
2021-05-10, 15:39
Medlem
Citat:
Förstår inte vad dom gjort som är så fruktansvärt faktiskt. Hela grejen med Wrenkler förstorades något enormt. Det var ju produktionen som höll honom kvar, dom får inte hålla någon fången oavsett vad dom säger, han fick ju åka hem sen. Sen kanske det inte blev så snyggt när dom inte sa till Wrenkler att Alex skulle hem, men det fanns förmodligen anledningar till det. Exempelvis vad deltagarna själva har sagt, att dom var rädda för att produktionen skulle lägga sig i, att dom tog beslutet i sista stund osv. Ser man till tävlingen var det ju rätt beslut. Alex var ett större hot och hade band till andra laget.

Att Johanna kläcker ur sig att folk är korkade är på samma nivå som att Olivia säger att någon håller på att bli senil tycker jag.

I övrigt förstår jag inte vad dom sagt för hemska saker. Att säga sin åsikt i synken om vem som är värdig vinnare osv är inte lågt på något vis tycker jag. Det har väl i princip alla åsikter om?

Håller med dig. Denna säsong är väl inte värre än andra. Det är väl så man spelar spelet, jag vet inte. Det med fusket var ju extremt korkat o pinsamt gjort.
Det finns så många hatiska människor där ute.
2021-05-10, 15:48
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amarace
Det finns runt 20000-40000samer.
Dom finns utspridda i hela mellan/övre norrland.
Inte ens dom som bor i samma kommun behöver vara nära släkt.
Så ditt antagande är sisådär.
Och det är ju inte så att en same endast gifter sig med en annan same, så "nytt" blod tillkommer regelbundet.

Går man långt tillbaka så är vi ju alla släkt, men det kallar jag inte släkt. Typ 5 generationer bak blir det så spritt att det inte har nån betydelse.

Nu är du ute och cyklar. Det finns ungefär 15 tusen varav den stad där det bor flesta faktiskt är Stockholm. Inte fler än ca 7 tusen stycken är röstberättigade i sametingsvalet. Varav ungefär 5 tusen brukar deltaga.

Sedan är frågan var man slutar vara lapp? Om en förälder är lapp så är man halvlapp. Sedan kvartslapp osv. De flesta är uppblandade på något sätt. Däremot så är väldig många som tillhör samebyar släkt i någon form om dom håller sig till lappar i rakt nedstigande led. Det finns ju inte så många att välja på om man säger så och för bara hundra år sedan så träffades olika släkter i stor set enbart ett par helger per år då det var någon marknad eller kyrkhelg.

Men det ska bli spännande att se hur produktionen twistar till det nu när lill-bögen är tillbaka och troligtvis har immunitet i nästa öråd. Skulle dessutom tippa på att dom ser till att få tillbaka någon från gränslandet. Givetvis inte Wilma. Lite immuniteter och extraröster på det så är det hela väldigt osäkert igen.

William ligger löst till med två blodshämnder. Om han inte lyckas fixa det med immunitet så ryker han rätt säkert. Lappen klarar sig ett tag till.

Det beror på vem som sitter i maktens boning.
2021-05-10, 15:59
Avslutad
Citat:
Nej jag förstår inte det riktigt faktiskt. Det är bara ett spel. Att någon röstar på en måste inte betyda att den personen tycker illa om en. När en pakt är borta är ju läget annorlunda. Sen kan jag förstå att man inte litar på en sådan person på samma sätt. Men att hon skulle vara senil för det eller att hon ska hånas nä.
De skrattar åt Annkis genomskinlighet. Helt plötsligt är girlpower viktigt, fast hon själv veckan innan försökte rösta ut en tjej. Det blir ju löjligt.

Hade hon sagt: "jag vet att jag ligger illa till, men jag sträcker ut en hand o är gärna med på era planer. Jag är beredd att rösta ut mitt gamla lag om så är." så hade de inte garvat o kallat henne senil. Backstabber möjligen men inte senil.
2021-05-10, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girl12345
Vilket land kommer alex ifrån?
Chennaoui occurs mostly in Africa, where 97 percent of Chennaoui live; 97 percent live in North Africa and 97 percent live in Mahgreb. It is most common in Morocco, where it is carried by 2,113 people, or 1 in 16,316. Barring Morocco this surname occurs in 17 countries.
2021-05-10, 16:05
Medlem
Den mest obehagliga i fältet är Johanna. Hon är falsk, insmickrande och en rejäl översittare. Att hon kommenterade Soudukin som om de tävlande var korkade, var främst riktat till Olivia som hon avskyr. Jag håller på Olivia trots att hon jobbar och håller till på Stockholms inneklubbar.
2021-05-10, 16:11
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Chennaoui occurs mostly in Africa, where 97 percent of Chennaoui live; 97 percent live in North Africa and 97 percent live in Mahgreb. It is most common in Morocco, where it is carried by 2,113 people, or 1 in 16,316. Barring Morocco this surname occurs in 17 countries.

Ok. Ja,ja ... lägger in Joanna Swica's egna blogg - som en intressant sak i det hela med frågeställningen: ... men vilket land kommer X ifrån ... osv. Men hon är ju blond och skorrar lite lätt på skånska eller vad det nu är, så ingen frågar om hennes härkomst

https://www.joannaswica.se/10-saker-du-formodligen-inte-vet-om-mig/

Bara som ett exempel på att - vart man kommer ifrån (land etc) är oväsentligt och har inte med Robinson att göra i tävlingarna. Däremot vad man pysslar med i privatlivet som t ex överlevnad, träning och hur man fungerar i sociala sammanhang - kan spela roll!
2021-05-10, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Jag tyckte inte om Wrenkler, så tänkte att han kunde få vara våran fånge.
Sen att han tjallar på sin vän, Sophia.
Synd att inte Andreas och Johanna är kvar för de röstar ju som jag vill. Det är väl inte det första man säger när ens vänner fått lämna?
Fick chock när Joanna sa vid örådet Hade inte velat röstat på dig egentligen, i synkarna är han ju vidrig, vad är hans personlighet egentligen, har han ens någon eller är den tillgjord?
Det är många synkar (nästan alla tror jag) där man hört honom och han är så oempatisk.

Säger inte att han är det, kan vara som du säger att han spelar så.
Jag lever i en familj där en vuxen och ett barn har varierande diagnoser - alla relativt milda men tydliga. Wrenkler har minst en diagnos. Jag led med honom. Han mådde inte bra i Robinson.
2021-05-10, 16:14
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girl12345
Vad menar du?
du frågade var HAN kommer ifrån och inte var hans förfäder kommer ifrån.
2021-05-10, 16:15
Medlem
MrBubss avatar
Bäst hittills....

När Joanna hittat de två extra rösterna och resten sätter sig i grupp och spekulerar och pratar om kommande ö-råd så går Rickard iväg och lägger sig i solen och tänker på annat... Vilken skön lirare!

Rickard for president!!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in