Citat:
Ah så synd, du hade en fel bra saker att säga, sen kommer lögnerna IGEN.
"Allting tyder på att Esbjörn ville sälja huset till Ebba och gav henne lov att boka besiktning osv redan vid deras första möte"
Allting? Verkligen? Att Esbjörn påstår att hon tjatade - ja, det tyder ju verkligen på "allting".
"Esbjörn velat sälja huset under en längre tid"
Skitsnack. Han har sagt nej, och det du tolkar som "visning" är att andra har spontant kikat på huset och visat intresse. Esbjörn har inte aktivt velat sälja huset.
Du kan inte påstå vad jag ljuger om - bara häver ur dig det.....
Men du har rätt, jag säger ofta "om" och det gör finns en stor skillnad mellan dig och mig, jag inser saker - att vi inte vet allting.
Jag lägger till "om", är ärlig om att Ebba säkert har "vinsten" nära osv.
Du däremot, är ganska insiktslös, har en bild framför och klarar inte av att hålla två tankar igång samtidigt. Grupptänkandet har slagit till hårt. Synd, eller mest roligt faktiskt. Tack!
"Allting tyder på att Esbjörn ville sälja huset till Ebba och gav henne lov att boka besiktning osv redan vid deras första möte"
Allting? Verkligen? Att Esbjörn påstår att hon tjatade - ja, det tyder ju verkligen på "allting".
"Esbjörn velat sälja huset under en längre tid"
Skitsnack. Han har sagt nej, och det du tolkar som "visning" är att andra har spontant kikat på huset och visat intresse. Esbjörn har inte aktivt velat sälja huset.
Du kan inte påstå vad jag ljuger om - bara häver ur dig det.....
Men du har rätt, jag säger ofta "om" och det gör finns en stor skillnad mellan dig och mig, jag inser saker - att vi inte vet allting.
Jag lägger till "om", är ärlig om att Ebba säkert har "vinsten" nära osv.
Du däremot, är ganska insiktslös, har en bild framför och klarar inte av att hålla två tankar igång samtidigt. Grupptänkandet har slagit till hårt. Synd, eller mest roligt faktiskt. Tack!

Ja, här har vi då återigen flera exempel på allt detta hittepå.
Att jag påstår att allting tyder på något, är ingen lögn, det är en slutsats, baserad på allt som framkommit. Till skillnad från Garre74s påståenden som hela tiden baserar sig på hens eget hittepå och "om".
Garre74 visar också tydligt att hen inte förstår skillnaden på att vilja sälja ett hus och att inte acceptera ett lågt bud. Och påstår därmed att Esbjörn inte vill sälja. En ren lögn. Vi vet att Esbjörn velat sälja huset, han har själv berättat att han visat huset för flera intressenter under längre tid. Detta är fakta, Garres74's påståenden är ren lögn. Jag har en bekant som under längre tid velat sälja en unik bil, han har fått flera skambud, men tackat nej till alla. Han har ingen brådska att sälja sin bil, annonserar inte aktivt, men låter folk i sin omgivning veta att den är till salu och tänker att rätt som det är kommer rätt köpare. Han vill sälja, men har sagt nej, för buden har varit för låga. Det förstår alla. Utom Garre74.
Skillnaden på mig och Garre74 är att Garre74 först hittar på en massa saker, säger "om", och sedan bygger sin argumentation från dessa påhittade fabler under förevändingen "om", medan jag utgår ifrån det som vi faktiskt vet, sådant som framkommit, och sedan utifrån det gör antaganden och drar slutsatser.
Senast redigerad av trngw 2021-05-10 kl. 18:39.
Senast redigerad av trngw 2021-05-10 kl. 18:39.