2021-05-10, 16:23
  #5521
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Bäst hittills....

När Joanna hittat de två extra rösterna och resten sätter sig i grupp och spekulerar och pratar om kommande ö-råd så går Rickard iväg och lägger sig i solen och tänker på annat... Vilken skön lirare!

Rickard for president!!!
Han verkar va lite efterbliven. Tror inte hans IQ är så högt, men det spelar ju ingen roll om man lever sameliv. han verkar ganska lättledd också, eller så spelar han bara.
2021-05-10, 16:23
  #5522
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Bäst hittills....

När Joanna hittat de två extra rösterna och resten sätter sig i grupp och spekulerar och pratar om kommande ö-råd så går Rickard iväg och lägger sig i solen och tänker på annat... Vilken skön lirare!

Rickard for president!!!

Ja han är som han är och har is i magen. Inte presterat så över i sig på tävlingar men tar det som det kommer och han kan nog en hel del vad gäller överlevnad. Drar sig lite undan andra (tror han tycker det är lite jobbigt att socialera och framförallt pakta) så han lyssnar nog in mer av deras spel och paktande och klurar på det i solens sken

Man behöver definitivt INTE vara efterbliven (som en skrev nyss i tråden) för att man inte snattrar stup i ett ... som vissa gör typ Annki vid lägerelden. Dumt att skriva att någon ens skulle vara det!
__________________
Senast redigerad av CS128 2021-05-10 kl. 16:26.
2021-05-10, 16:27
  #5523
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Han verkar va lite efterbliven. Tror inte hans IQ är så högt, men det spelar ju ingen roll om man lever sameliv. han verkar ganska lättledd också, eller så spelar han bara.

Det var ju en mogen och respektfull kommentar!

Tror han är lite mer eftertänksam och avslappnad i jämförelse med "vinnarskallarna".
2021-05-10, 16:39
  #5524
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag fattar vad du menar - jag gillar inte honom eller det han visar oss tittare iaf, men tror att han har bara ett fokus: Att vinna och spela Allan inför kamerorna. Men han lyckas tydligen att vara poppis även hos Joanna och Olivia, vilket förvånar mig. Tror inte alls han är så privat. Men vad TV visar är ju faktiskt sällan hur deltagarna är privat och i olika sammanhang: med sina arbetskamrater/vänner och familj. Tror man måste inse att TV Robinson är en tävling och så länge du inte fuskar (vilka några har gjort) så är "allt tillåtet". Det enda man ska tänka på är att man kan bränna sitt ljus i bägge ändarna och då åker man ut.
Ja svårt att säga. Om det är en spelstil så kanske den fungerar för att få hem vinsten! Jag hade dock inte valt den stilen även om jag hade fått pengarna, det sänds ju på TV.
2021-05-10, 16:45
  #5525
Medlem
Richard är en listig räv. Inte IQ 100 men jämfört med förra årets vinnare så är han rena kraftpaketet. Seg och tålig, behöver inget tjafs. Han kan vara så underskattad att han faktiskt vinner alltihop liksom rudisen förra året.
2021-05-10, 16:45
  #5526
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Ja svårt att säga. Om det är en spelstil så kanske den fungerar för att få hem vinsten! Jag hade dock inte valt den stilen även om jag hade fått pengarna, det sänds ju på TV.

Jag kan säga ärligt att OM jag var med i en tävling om 500 000kr i vinst så är det för mig målet = Vinna.

Dels för pengarna och dels för "äran" av att vinna. Inget annat fokus finns för mig. Sedan skulle jag nog spela taktiskt och det verkar då givetvis fult i tittarnas ögon av vad de får se. Att jag normalt inte skulle bete mig så i verkliga livet är en helt annan sak. En tävling är en tävling - inte ngn syjunta för vad andra ska tycka och som dessutom inte verkar förstå att endast EN vinner tävlingen.

Folk som känner mig i både arbetsliv och privat VET att jag inte skulle vara "mig själv" i en dokusåpa = helt annorlunda privat. Vad andra tycker som tittare är helt oväsentligt - för då har de inte förstått att det är en tävling och ett skådespel helt enkelt!
__________________
Senast redigerad av CS128 2021-05-10 kl. 16:48.
2021-05-10, 16:46
  #5527
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ja han är som han är och har is i magen. Inte presterat så över i sig på tävlingar men tar det som det kommer och han kan nog en hel del vad gäller överlevnad. Drar sig lite undan andra (tror han tycker det är lite jobbigt att socialera och framförallt pakta) så han lyssnar nog in mer av deras spel och paktande och klurar på det i solens sken

Man behöver definitivt INTE vara efterbliven (som en skrev nyss i tråden) för att man inte snattrar stup i ett ... som vissa gör typ Annki vid lägerelden. Dumt att skriva att någon ens skulle vara det!

Han är renskötare. Dom är mycket ensamma i arbetet och kanske inte behöver så mycket socialiserande av den anledningen. Bor i renvaktarstugor eller i tält mycket av tiden. Det finns inte så många att resonera med. Då får man ingen behov att att kommunicera och skvallra med andra människor. Att vara tyst och för sig själv är nog många människor skulle må bra av.

Många dagar så kanske dom inte ens pratar med någon. Eller bara ett par. Man vet vad som ska göras och det är inget att prata om. Dom pratar nog mest om vädret om ens det. För det kan man inte påverka.
2021-05-10, 16:50
  #5528
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag kan säga ärligt att OM jag var med i en tävling om 500 000kr i vinst så är det för mig målet = Vinna.

Dels för pengarna och dels för "äran" av att vinna. Inget annat fokus finns för mig. Sedan skulle jag nog spela taktiskt och det verkar då givetvis fult i tittarnas ögon av vad de får se. Att jag normalt inte skulle bete mig så i verkliga livet är en helt annan sak. En tävling är en tävling - inte ngn syjunta för vad andra ska tycka och som dessutom inte verkar förstå att endast EN vinner tävlingen.

Är man ung så kan man gå back dem pengarna. Tänk om hans framtida arbetsgivare har sett årets Robinson. Jag kan säga att jag inte hade anställt Ludde.
2021-05-10, 16:50
  #5529
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Han är renskötare. Dom är mycket ensamma i arbetet och kanske inte behöver så mycket socialiserande av den anledningen. Bor i renvaktarstugor eller i tält mycket av tiden. Det finns inte så många att resonera med. Då får man ingen behov att att kommunicera och skvallra med andra människor. Att vara tyst och för sig själv är nog många människor skulle må bra av.

Många dagar så kanske dom inte ens pratar med någon. Eller bara ett par. Man vet vad som ska göras och det är inget att prata om. Dom pratar nog mest om vädret om ens det. För det kan man inte påverka.

Exakt. Efterbliven är man iaf inte för den skull
2021-05-10, 16:56
  #5530
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Är man ung så kan man gå back dem pengarna. Tänk om hans framtida arbetsgivare har sett årets Robinson. Jag kan säga att jag inte hade anställt Ludde.

Jag kan säga ATT jag är företagare och skulle ha anställt honom. Han har kvalitéer och driv för att lyckas vara säljare t ex. Du verkar inte förstå att det som visas i TV är en tävling och ett spel. Att det som visas varje dag i såpan har ändrade förutsättningar och att deltagarna måste ändra sitt spel varje dag och sekund efter vad produktionen hittar på. Ju mer flexibel du är desto längre är du kvar = bra potential i arbetslivet.
2021-05-10, 17:01
  #5531
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag kan säga ATT jag är företagare och skulle ha anställt honom. Han har kvalitéer och driv för att lyckas vara säljare t ex. Du verkar inte förstå att det som visas i TV är en tävling och ett spel. Att det som visas varje dag i såpan har ändrade förutsättningar och att deltagarna måste ändra sitt spel varje dag och sekund efter vad produktionen hittar på. Ju mer flexibel du är desto längre är du kvar = bra potential i arbetslivet.

Jag hade hellre anställt Elias eller Alex, två pålitliga grabbar som drivs av ambition liksom.

Tova-Sophia hade fått vara min assistent & sekreterare, a very friendly friend with benifits.
2021-05-10, 17:02
  #5532
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Han verkar va lite efterbliven. Tror inte hans IQ är så högt, men det spelar ju ingen roll om man lever sameliv. han verkar ganska lättledd också, eller så spelar han bara.

Vad då efterbliven? Han gillar inte pakter. Ta det lugnt med dina nedvärderande ord.
Han skulle nog kunna överleva på riktigt tror jag. Detta är Robinson, inte ett modellprogram.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in