Citat:
Ursprungligen postat av
Havhest
Sitater og svar:
"Jeg har ikke hørt noe rykte om at hun var dement, men derimot noe snakk om at hun var observert forvirret i gata."
- Joda, dette ryktet har fremkommet tidligere i tråden.
"At han er kapabel til å utføre vold, det vet vi fra tidligere. Bla. det 17-mai-bildet der hun hadde en stor kul noen cm ovenfor håndleddet, og også anmeldelsen mot TH der han truet med å drepe."
- Dette er jo bare tull og tøys. Vi vet ikke om TH er voldelig. Jeg har hatt kuler ved håndleddet flere ganger, og det var aldri pga vold.
"Denne trusselen gjenspeiles jo i notatbøkene der han snakker om å drepe sakte men sikkert."
- Nei, det er feil tankerekkefølge.
TH har skrevet i dagboken sin om en hendelse, hvor han truet eks-svogeren med å drepe ham sakte men sikkert, etter at TH hadde fått vite at eks-svogeren og AEH hadde hatt et seksuelt forhold bak hans rygg.
Eks-svogeren er etter min mening et levende bevis på at TH ikke har "stor vold- og gjennomføringskapasitet".
Det at TH skrev om hendelsen i dagboken sin, vitner heller om at TH ble sjokkert over sin egen reaksjon.
TH skrev om hendelsen da han oppsøkte eks-svogeren og truet han med våpen.
Nettopp derfor er jeg skeptisk til det å ha våpen hjemme - verden er full av idioter som kan vippe deg av pinnen hvert øyeblikk - jeg slutter aldri med å bli sjokkert. Det er instinktivt.
Våpen burde vært oppbevart i "våpenbank" - eller noe i den duren.
"Tilbake til det med demens; Det er ingenting som tyder på demens."
- Jo, ryktet om demens kan forklare hvorfor AEH har uttalt seg forskjellig om samme sak. Det kan forklare hvorfor noen venner har opplevd henne glad og fornøyd, mens andre opplevde henne som trist og bekymret.
Det er tvilsomt at hundeoppdretteren ville gjennomskuet at AEH var begynnende dement, hvis det var tilfellet. I et slikt møte, som dreide seg om anskaffelse av ny hund, så ville det hatt en positiv innvirkning på AEHs eventuelle lidelse. En deprimert fremtoning fra AEHs side, ville hundeoppdretteren mest sannsynlig oppfatte som sorg etter at AEHs forrige hund måtte avlives den våren.
"Du snakker om at noen kan ha utnyttet en situasjon, men hvordan skulle TH kunne utbetale løsepenger hvis han satt i varetekt? Det må du nesten forklare.
Mener du at det var med beregning at TH ville slippe ut etter 10 dager i varetekt?"
- Den trengs ingen forklaring. Kidnapperne ønsket ikke at politiet skulle bli innblandet.
Til informasjon så var det politiet som pågrep TH og satte han i varetekt.
"Angående det med psykopatoffer, så syntes jeg at det er merkelig at du kan mene at hun ikke var noe slikt offer når du ser alle tegnene på at TH er psykopat.
Du har selv sagt at du har blitt utsatt for en psykopat, over så lang tid og på en sånn grov måte, at du hadde utviklet det ene og det andre."
- Nå er du tilbake på ping-pong-diskusjonen igjen, hvor du påstår noe jeg aldri har skrevet.
Dette er et typisk eksempel på trolling, som ikke bygger på misforståelser, men som er et direkte forsøk på å ødelegge diskusjonen. Trams!
"For THs vedkommende snakker vi om dyssosial/antisosial personlighetsforstyrrelse."
- Du snakker om dette - ikke vi. Det er ikke mulig å trekke slike konklusjoner utifra hva vi vet.
Du har fått psykopat på hjernen.
"Han har skrevet i dagbøkene at han fryktet de økonomiske og sosiale konsekvensene ved en skilsmisse, og at noe måtte gjøres. Han hadde skrevet om alvorlige ekteskapsproblemer helt fram til 2018. I NRK-intervjuet så nekter han for noe skilsmisse, og påsto at de hadde et veldig godt ekteskap.
Det er jo her motivet ligger."
- Jeg synes ikke at dette er et overbevisende motiv. Enhver skilsmisse vil prege økonomien negativt, uansett og du er fattig eller rik. Det samme gjelder sosial status, mine og dine venner osv.
Hagen-ekteparets turbulente ekteskap har aldri vært en hemmelighet. Når TH sier at de hadde et godt ekteskap, så forklarer han også at turbulensen/lidenskapen er det som har vært beviset på at deres kjærlighet var ektefølt. Det er mange som mener at litt sjalusi er sunt for samlivet, at det er gnisten til et godt og spennende samliv, og det er det TH sier.
TH sier at han ikke visste noe om at AEH ønsket å avslutte ekteskapet. Det er jo ikke løgn, hvis AEH bare hadde fortalt dette til noen av sine venner. Det finnes andre årsaker til at man ønsker å skille seg enn vold. Det er en klassiker at den ene parten i et forhold er mer fornøyd med forholdet enn den andre. Det betyr ikke at den andre parten lyver.
Nei, det som har fremkommet er ikke nok til å dømme TH.
Vi kan være enige om at våpen skulle vært oppbevart annerledes. Ikke hjemme.
Det er horribelt at slike som TH kan oppbevare elgrifle som kan drepe noen på 500 meters avstand, og ubegrenset med ammo. Dette skulle vært innlåst i en slags bank som du sier. Finkalibrede våpen som luftgevær og salongrifle kunne vært oppbevart hjemme.
Det med demens er en ren spekulasjon basert på et rykte om at hun skal være funnet forvirret i gata, og ikke kunne gjøre rede for seg. Du skjønner vel også at hvis hun var så dement at hun ikke visste hva hun het eller bodde, så hadde hun blitt innlagt for lenge siden. Da er det mere sannsynlig at hun hadde fått hjernerystelse etter vold fra Tom Hagen. Det er også det som jeg tenker om den kulen på armen. TH slo mot hodet, og hun brukte armen for å prøve å beskytte seg. Slike store kuler som det der oppstår ikke sånn helt av seg selv, selv om at du prøver å innbille folk det.
Din påstand om demens, er et desperat forsøk på å sverte hennes ord.
At hun har hatt motstridende (som du kaller det) forklaringer er ganske enkelt at hun ikke åpnet seg om hvordan det egentlig var, til alle. Men noen betrodde hun seg til.
Det er altså disse som tok kontakt med politiet, og ikke de som trodde at ekteparet Hagen var lykkelig sammen.
TH har stort voldspotensiale når han oppsøker noen og truer med pistol. Om du mener at noe utroskap er god nok grunn til å vil drepe noen, så forteller jo bare det at du stiller i samme kategori som han.
At det skal være snakk om noe seksuelt utroskap, er jo dine ord.
Mest sannsynlig har TH truet henne, og så har hun sagt det han ville at hun skulle si i frykt for å bli utsatt for grov vold. De som kjenner paret godt, har fått med seg at det ikke er bare en gang at Tom Hagen har banket henne opp.
Det med psykopati, er det mange andre her i tråden som også har lagt merke til.
Også folk andre steder på nettet har påpekt dette.
Man ser alle tegnene. Løgner, manipulasjon, truende adferd, spille på samvittighet, den sykelige gjerrigheten osv.
Samme som Terje Wiik. Han tømte skapene for mat, men det var den dama som måtte kjøpe nytt, enda Terje var en godt betalt ingeniør som jobbet for Statoil.
TH har jo tusen ganger mere penger enn Terje, men likevel måtte hun altså si opp et abonnement av et ukeblad, kjøpe klær på supertilbud, betale strømmen selv osv.
Hun måtte måke innkjørselen, tenk det, TH kunne ikke spandere 3000,- for en snøfres kjøpt på Biltema, eller en brukt Stiga.
Du må nå bare nekte for hva du har skrevet om din tidligere samboer som var psykopat, men jeg husker at du skreiv om nevropati som du fikk, altså en fysisk sykdom. Man vet at psykiske lidelser utvikler seg til fysiske, og da er det nærliggende å tro at du først har lidd veldig av depresjoner og posttraumatisk stressyndrom, og det på en slik måte at det henger ved deg for alltid. Noe som merkes. Men det er ikke det som er poenget. Poenget er at du kjenner til disse samme tegnene på psykopati. Du skreiv at din samboer var narsissist, en gren innen psykopati.
Likevel nekter du for at TH er psykopat.