2021-05-10, 14:29
  #5497
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Det vet jag inte men hallå, det syntes ju efter fem minuter i rutan.

Jo vemsomhelst kan se att han är det.
2021-05-10, 14:31
  #5498
Medlem
Är Alex fortfarande gift efter hans frus sjuka svek? Hon är den värsta golaren!
2021-05-10, 14:35
  #5499
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Man behöver absolut inte vara psykopat för att vara människokännare och kunna läsa av andra personers beteenden och kunna vara strateg. Om man tror det så skulle yrkeskåren inom psykiatri vara psykopater själva
Skillnaden är väl att de bryr sig om folk. Ludde verkar ju fan helt likgiltig.
2021-05-10, 14:39
  #5500
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Skillnaden är väl att de bryr sig om folk. Ludde verkar ju fan helt likgiltig.

Från att vara likgiltig mot de andra deltagarna och strateg är "far away" från att tro att någon är psykopat. Han vill ju vinna och kör sina planer och utnyttjar andra deltagare som brickor i sitt spel. Det betyder inte att man är en psykopat för Robinson är inget annan än en tävling. Skulle du agera annorlunda tror du? Varför ge bort chansen att vinna 500 000kr??? Det är EN vinnare i Robinson ... inte två eller tre för att de verkar trevliga medspelare på vägen dit - som gäller.
2021-05-10, 14:44
  #5501
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
För mig född i Sverige sedan otal generationer tillbaka (flera hundra år tbx vilket jag vet genom släktforskning) så ser jag det totalt ointressant kunskap i vad gäller deltagarnas medverkan i Robinson. Likadant vilken sexualitet de tycker att de har. Det tillför inget intressant i en diskussion om vad de presterar i tävlingar och det sociala spelet tycker jag. Mer intressant kan jag tycka att veta om de tävlar på sin fritid i någon idrott eller har fysisk kompetens och överlevnadsförmågor. Men det är jag det

Då får du tycka det.
2021-05-10, 14:49
  #5502
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Skillnaden är väl att de bryr sig om folk. Ludde verkar ju fan helt likgiltig.


Ja du kanske tycker det - men tycker du att han ska skita i att vinna? Han är ju där för att vinna Robinson precis som alla andra. Han är inte helt likgiltig kan jag tycka faktiskt då han håller Annki om ryggen i alla väder - hittills. Men snart så släpper han nog det oxå då han själv kan komma i blåsväder och eventuellt bli bortröstad. Jag kan tycka att svensk mentalitet (likt en syförening) genomsyrar snacket i denna tråd = var snäll mot andra och inte vinna själv. Varför deltar man i Robinson? Jo för att vinna - själv. Precis likadant som i varje dokusåpa som finns. Man är inte där för att bjuda någon annan på vinsten för då har man väl inte i ngn tävling att göra överhuvudtaget?!
2021-05-10, 14:49
  #5503
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasseko
Alex var mullvad i gränslandet avslöjad av ludde Wilma är mullvad i gränslandet nu och kan få order från produktionen.
Mullvaden ska fresta deltagarna till att fuska för att skaffa mat och
andra tillhörigheter.
Du har aldrig funderat på att interpunktera när du skriver?
2021-05-10, 14:50
  #5504
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girl12345
Då får du tycka det.

Vi är många i tråden som tycker olika. Ville bara säga min åsikt - precis som du har gjort
2021-05-10, 14:52
  #5505
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiplagat
Ska du säga?

Som inte verkar förstå varför Joanna och Olivia reagerar som dom gör när Annki kommer krypandes och börjar babbla om girlpower trots att hon försökte rösta ut Olivia veckan innan?

Klart som fan jag förstår varför Annki tar till buds alla stående medel och försöker rädda sitt skinn, du verkar däremot inte förstå varför det uppfattas som pinsamt och varför hon får utstå spott och spe?

Olivia är inte på något sätt en favorit hos mig, förövrigt.

Nej jag förstår inte det riktigt faktiskt. Det är bara ett spel. Att någon röstar på en måste inte betyda att den personen tycker illa om en. När en pakt är borta är ju läget annorlunda. Sen kan jag förstå att man inte litar på en sådan person på samma sätt. Men att hon skulle vara senil för det eller att hon ska hånas nä.
2021-05-10, 14:58
  #5506
Medlem
LillTurkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amarace
Varför skulle dom vara släkt? Är det fakta eller nåt du bara tror?

Är ju otroligt troligt att dom är släkt. Finns bara 20 000 samer i Sverige. Det är något jag tror på. Väldigt mycket. Är så litet folkslag och dom håller sig till varandra. Annars kan dom ju få in kväner i släkten. Kvänerna är väldigt lika samerna.
2021-05-10, 15:03
  #5507
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Från att vara likgiltig mot de andra deltagarna och strateg är "far away" från att tro att någon är psykopat. Han vill ju vinna och kör sina planer och utnyttjar andra deltagare som brickor i sitt spel. Det betyder inte att man är en psykopat för Robinson är inget annan än en tävling. Skulle du agera annorlunda tror du? Varför ge bort chansen att vinna 500 000kr??? Det är EN vinnare i Robinson ... inte två eller tre för att de verkar trevliga medspelare på vägen dit - som gäller.


Jag tyckte inte om Wrenkler, så tänkte att han kunde få vara våran fånge.
Sen att han tjallar på sin vän, Sophia.
Synd att inte Andreas och Johanna är kvar för de röstar ju som jag vill. Det är väl inte det första man säger när ens vänner fått lämna?
Fick chock när Joanna sa vid örådet Hade inte velat röstat på dig egentligen, i synkarna är han ju vidrig, vad är hans personlighet egentligen, har han ens någon eller är den tillgjord?
Det är många synkar (nästan alla tror jag) där man hört honom och han är så oempatisk.

Säger inte att han är det, kan vara som du säger att han spelar så.
2021-05-10, 15:10
  #5508
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Jag tyckte inte om Wrenkler, så tänkte att han kunde få vara våran fånge.
Sen att han tjallar på sin vän, Sophia.
Synd att inte Andreas och Johanna är kvar för de röstar ju som jag vill. Det är väl inte det första man säger när ens vänner fått lämna?
Fick chock när Joanna sa vid örådet Hade inte velat röstat på dig egentligen, i synkarna är han ju vidrig, vad är hans personlighet egentligen, har han ens någon eller är den tillgjord?
Det är många synkar (nästan alla tror jag) där man hört honom och han är så oempatisk.

Säger inte att han är det, kan vara som du säger att han spelar så.

Jag fattar vad du menar - jag gillar inte honom eller det han visar oss tittare iaf, men tror att han har bara ett fokus: Att vinna och spela Allan inför kamerorna. Men han lyckas tydligen att vara poppis även hos Joanna och Olivia, vilket förvånar mig. Tror inte alls han är så privat. Men vad TV visar är ju faktiskt sällan hur deltagarna är privat och i olika sammanhang: med sina arbetskamrater/vänner och familj. Tror man måste inse att TV Robinson är en tävling och så länge du inte fuskar (vilka några har gjort) så är "allt tillåtet". Det enda man ska tänka på är att man kan bränna sitt ljus i bägge ändarna och då åker man ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in