Citat:
Kompassnålen pekar i förlängningen mot gärningsmannen. Han befann sig där 23,21,30 som bekant. Plus minus de sedvanliga sekunderna. Det rör sig nu om att kartlägga runt en och en halv minut.
Jag tror inte att LL och Ove P kände varandra. De rörde sig i olika världar som jag ser det. Det är lätt att hitta teoretiska samband som gör att man kan gå bort sig i Palmeträsket. Man får vara väldigt försiktigt samtidigt som man måste vända på alla stenar som du uttryckt det. Vi är på väg!
Jag tror inte att LL och Ove P kände varandra. De rörde sig i olika världar som jag ser det. Det är lätt att hitta teoretiska samband som gör att man kan gå bort sig i Palmeträsket. Man får vara väldigt försiktigt samtidigt som man måste vända på alla stenar som du uttryckt det. Vi är på väg!
Absolut. GM före mordet är kvar i mitt fokus. Det behöver man inte bekymra sig över. Jag har, som du vet, av det skälet beställt avsnitten EAD/EBD.
Det som är intressant i den aktuella delen är att vittnen kan ha gjort andra saker än de i polisförhör säger att de gjort. Om det nu var LL/JA som befann sig parkerade i västra hörnet före mordet så frågar man sig stillsamt varför. Och särskilt varför inte LL/JA berättade det för polisen.
Rörande Föllinge är det ett rent konstaterande. Han befann sig, enligt egen utsago, på/vid Drottninggatan ungefär samtidigt som LL/JA. Ett fåtal minuter före mordet. Vilket inte behöver betyda något. Men det är ännu en sten att vända.
När det gäller min inställning "vända på alla stenar" gäller det förstås saker som händer GS-Grand-mordplatsen-flyktvägen. Saker som inte kan placeras i den kedjan lägger jag inget fokus på.
Jag kvarstår även i min uppfattning att Anki och Anneli såg och pratade med Tunnelbanemannen. Det var Enoksson med flickvän som passerade när de stod där. Vi har då, om min slutsats är korrekt, identitet på Tunnelbanemannen.
Om vi tittar på östra sidan såg inget av vittnena någon WT-man och det par som möjligen kan åsyftas är Ami Rolder med pojkvän. Men de passerade flera minuter tidigare.