Citat:
Ursprungligen postat av
57Emma
Det finns massa data om du googlar om långtidscovid, det är inte min känsla.
Att du att några andra är emot vaccinationer, det är helt upp till er men blanda inte ihop det med att många av oss har eller kommer att ta vaccinet, jag struntar i hur du gör och jag försöker inte påverka som många livrädda antivaxxers gör
Varför så rädd för vaccin? eller är du rädd för själva sprutan?
Känsloargument från Er, oväntat...
Ta nu gruppen 20-29 och berätta för mig hur många som lider av långtidscovid eller har avlidit så ska vi ta och räkna på den risken, sortera sedan bort de som INTE tillhör gruppen friska arbetsföra så vi har rätt grupp att jämföra med så kan vi kontrollera om risken är i paritet med eller lägre/högre än vaccin i den gruppen.
Är absolut för att vaccinera de som löper risk att avlida av c19, tro inget annat (även fast tro verkar vara Er grej...) likaså är jag för läkemedel för de som behöver de, jag är dock emot ALLA former av läkemedel där de INTE behövs och när det kommer till c19 är ALL data tydlig, gruppen friska arbetsföra löper INGEN risk och saknar därför behov av vaccination.
Har träffat och arbetat med tillräckligt många pcr-positiva under året som gått för att se hur allvarligt c19 är i den friska arbetsföra delen av befolkningen, som en förkylning till en kraftig inflluensa, alla tillbaka på sitt jobb och de allra flesta efter karantäntiden på 7dagar efter symptomdebut gått ut, någon enstaka efter 14dagar till tre veckor men de tillhörde i allmänhet de som alltid är borta hela veckan när de var sjuka innan pandemin så man vet ju inte om det var helt nödvändigt eller bara skönt för de...
Av de med bakomliggande har EN varit borta en månad och ytterligare en månad på halvtid innan full återgång så jag kallar INTE det för långtidscovid utan bara postcovidsymptom pga. bakomliggande.