2021-05-09, 19:21
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackelhus
Genom att det har gått status i att ha en yngre kvinna som äldre man. Inte ens det här suget av yngre kvinnor är något som jag är så säker på att det skulle vara ett "naturligt utslag". Det kan även vara något inlärt.

Nej. Det sitter i generna. Och orsaken är enkel och självklar. Och helt logisk. Så här ligger det till:

Citat:
What's the Best Age to Get Pregnant?

Fertility naturally declines with age, and having a baby later in life can increase the risk for pregnancy complications.

In your 20s
Women are most fertile and have the best chance of getting pregnant in their 20s. This is the time when you have the highest number of good quality eggs available and your pregnancy risks are lowest.

https://www.healthline.com/health/pregnancy/best-age-to-get-pregnant

Att män finner kvinnor i yngre åldrar som mer attraktiva än kvinnor i äldre åldrar har rent biologiska orsaker. Chansen att kvinnan blir gravid och föder ett friskt barn och själv överlever förlossningen har rent historiskt varit som störst då. Män väljer kvinnor som har störst chans att föda levande avkommor till honom.

Ja, man tänker inte så medvetet. Men vi är biologiskt programmerade att agera efter det. Detta sitter djupt inne i oss.

Och detta kan ingen feminism ändra på. Möjligtvis kan feminismen få män att förneka detta av sociala skäl, men det sker ingen verklig förändring. Det är för djupt inrotat.
Citera
2021-05-09, 19:27
Avslutad
Citat:
Du påstår alltså att det alltid har varit så att kvinnan har valt man. Ja det har alltid funnits en viss risk med att vara kvinna på grund av det med muskelstyrkan. Egentligen kommer vi inte få facit förrän mannens privilegium tas ifrån honom, men den dagen när man inte kan slå sig fram längre kommer vi få se vem som är överlägsen på andra grunder. Och det är väl inte barbariet som vi vill uppnå så detta borde vi väl längta efter, längtar vi?

Jag ställer mig frågan om det ens är så att "alla äldre män" trånar efter det unga. Ställer mig frågande.
Kvinnan väljer alfahannen för att hon är rädd för att få stryk annars? Jag vet inte om du skojar nu.
Det är inte männen som ”slår sig fram” som bygger civilisationer, det är dock de som försvarar civilisationerna som de ickevåldsamma männen byggt upp. Ni kvinnor är fria att konkurrera ut männen överallt där muskelstyrka inte krävs, om råstyrka är den enda skillnaden kan man undra varför t.ex. alla världsmästare i schack är män?

Vem ska ta ifrån mannen hans ”privilegium” menar du? Nog begriper du att din uppstudsighet är möjlig enbart för att män tillåter det? DU är den privilegierade som har samhällets resurser bakom ryggen, mannen måste lita till den egna förmågan i stenhård konkurrens med andra män för att komma någonstans här i världen medan du vill åka räkmacka hela vägen.

Du ställer dig dessutom frågande till om mannen har svårt att välja mellan en ung kvinna och en gammal kvinna? Jösses...
Senast redigerad av TrazanSatansson 2021-05-09 kl. 19:34.
Citera
2021-05-09, 19:35
Medlem
Citat:
Allting kokar ner till att ni inte ser det underliggande: männens ständiga och långvariga känsla av att ha rätten att lägga beslag på unga kroppar, en känsla som är "självklar" och som visar sig även här. Jag kan sätta en hundring här på direkten och på rak arm på att männen är i kraftig majoritet gällande det här beslagtagandet av kroppar. Kvinnor gör inte sånt här.

Jo, det är majoriteten kvinnor som håller på just så här.

Läs lite här på FB vad äldre kvinnor - det finns många som är helt öppna med det.

Läs/ lyssna på Skygge

Titta på dokumentärer om kvinnors som söker "kärleken" i Afrika på SVT.

Kolla upp lite kändisar, Madonna tex.

Det är helt öppet och accepterat.

Varför ska inte ett fåtal män få bete sig som kvinnor?
Citera
2021-05-09, 20:13
Medlem
kl4sseKocks avatar
Att kalla en 28-åring för ung i det här fallet är väl ända att ta i, som att man skulle vara helt tafatt och inte kunna ta egna beslut tycker jag de får det till att låta som.
Vart har sunt förnuft tagit vägen?

Man blir mörkrädd hur det har blivit, ända sedan metoo har det totalt spårat ur att hänga ut män för minsta lilla skit sak!
Numera vågar man knappt hälsa på damer.
Senast redigerad av kl4sseKock 2021-05-09 kl. 20:32.
Citera
2021-05-09, 20:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Numera vågar man knappt hälsa på damer.
Det kommer att vara nästa melodi som spelas på kvinnofiolen, att männen ”ghostar” dem. Sen drar vi ännu ett varv om ”osynliggörandet av kvinnan” innan vi åter landar i dagens situation där alla former av närmanden ses som ”trakasserier”. Hur mannen än gör är det fel, bara att gilla läget och sluta lyssna.
Citat:
"Don't try to understand women, women understand women and they hate each other." – Al Bundy
Citera
2021-05-10, 00:15
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ingen man med valmöjligheter är intresserad av kvinnor över 25.

Skitsnack. Kvinnor som är så unga är vanligtvis osäkra och vågar inte knulla med lampan tänd. Tacka vet jag medelålderskvinnor som släppt allt sånt där trams och vågar vara sig själva.

Vidare kan en vältränad 40-åring vara minst lika fast i hullet som en 18-åring.
Citera
2021-05-10, 11:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Skitsnack. Kvinnor som är så unga är vanligtvis osäkra och vågar inte knulla med lampan tänd. Tacka vet jag medelålderskvinnor som släppt allt sånt där trams och vågar vara sig själva.

Vidare kan en vältränad 40-åring vara minst lika fast i hullet som en 18-åring.
Det låter som du sugit i dig en hel del Copium.. men alla blir givetvis lyckliga på sin egen fason. Men du överraskar ändå, för jag har alltid antagit att du är bög.

Jag tittar inte på film & TV, men jag kan ju söka & ser att dessa herrar är ca 50.

Dom är aktiva på en dejtingsite. Då tänker man att dom antingen är seriösa & letar efter någon att bilda familj med, eller så rör det sig om degenererat runtknullande. I bägge fallen är det givetvis befängt att tänka sig att dessa herrar, med alla möjligheter öppna, skulle leta efter en jämnårig tant. Det är skrattretande att bara tänka tanken.
Citera
2021-05-10, 11:53
Medlem
TröttSvensks avatar
" Gamla manliga kändisar tar kontakt med unga tjejer! "
Och ?
Vad är problemet ?
Tjejer har i alla tider särat på benen för äldre män med pengar, makt och kändisskap.
Citera
2021-05-10, 14:38
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det låter som du sugit i dig en hel del Copium.. men alla blir givetvis lyckliga på sin egen fason. Men du överraskar ändå, för jag har alltid antagit att du är bög.

Jag tittar inte på film & TV, men jag kan ju söka & ser att dessa herrar är ca 50.

Dom är aktiva på en dejtingsite. Då tänker man att dom antingen är seriösa & letar efter någon att bilda familj med, eller så rör det sig om degenererat runtknullande. I bägge fallen är det givetvis befängt att tänka sig att dessa herrar, med alla möjligheter öppna, skulle leta efter en jämnårig tant. Det är skrattretande att bara tänka tanken.

Jag dömer absolut inte dessa herrar. Så länge brudarna är över 18 bast så skiter jag i hur gamla snubbarna är. Man knullar ju de man kan och är man kändis antar jag att man har ett lite större utbud än oss andra sopor.
Citera
2021-05-10, 17:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag dömer absolut inte dessa herrar. Så länge brudarna är över 18 bast så skiter jag i hur gamla snubbarna är. Man knullar ju de man kan och är man kändis antar jag att man har ett lite större utbud än oss andra sopor.

Plus rika som troll som de här två herrarna. Förmodligen är det här dock inget som deras agenter och allehanda PR-folk runt omkring dom uppskattar. Vill de ha kontakt med kvinnor finns andra mer anonyma sätt. Just för att det som vi ser här riskerar att bita dom i arslet hur de än uppträder för att några kvinnor vill bli kända på deras bekostnad.

Inte som direkt uteslutet att bägge just under den här episoden att ens regga sig i publik app och tycka det var en bra idé att det var under ett återfall. Bägge har ju länge kämpat mot missbruk.
Citera
2021-05-10, 17:21
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Det får man verkligen hoppas. Jag tycker i alla fall att det är gubbsjukt och bra att det belyses. Är rätt säker på att gubbsjuka är nästa steg för oss att ta itu med för att uppnå jämställdhet. Inga 17, 30 eller 50 år yngre kvinnor för gubbar!

Och hur ska ni göra det?

Ska ni börja lära kvinnor att sluta bli attraherade av status, pengar, makt, kändisskap? Lycka till!
Citera
2021-05-11, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamel-kellogs
Men de flesta unga tjejer VILL inte ha gamla gubbar.
Det är otroligt vidrigt och äckligt att som ung tjej få kommentarer från gamlingar som tror att de är eftertraktade på marknaden.
Ni män förfaller också med åldern vilket alla gör.
Så sluta jaga unga tjejer som lika gärna kunnat vara era döttrar! De äcklas av det och ni har inget att erbjuda jämfört med en ung kille.

Alla rika män som har horder med unga kvinnor efter sig vittnar om att du har fel.
Kvinnor dras till makt o pengar. Ofta är det äldre män som besitter detta.
Har pratat med åtskilliga unga kvinnor (under 25) som knullat med 50-åriga män.
Män blir bara bättre med åren och för kvinnor är det tvärtom.
Lev med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in