2021-05-09, 18:03
Medlem
Lika bra att omyndigförklara alla kvinnor under 75. Verkar ju som att det är det 'feministerna' vill.
Citera
2021-05-09, 18:08
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karamel-kellogs
Men de flesta unga tjejer VILL inte ha gamla gubbar.
Det är otroligt vidrigt och äckligt att som ung tjej få kommentarer från gamlingar som tror att de är eftertraktade på marknaden.
Ni män förfaller också med åldern vilket alla gör.
Så sluta jaga unga tjejer som lika gärna kunnat vara era döttrar! De äcklas av det och ni har inget att erbjuda jämfört med en ung kille.
Du är fri att tycka vad du vill. Förmodligen vill ingen ha dig ens om du bjuder ut dig men sista meningen har du objektivt fel om.
Misstänker att du är en liten incel som spelar tjej eftersom du verkar så jävla urbota tråkig.
Citera
2021-05-09, 18:09
Medlem
ragnarokkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerad
Fascinerande ändå att tjejerna först väljer att swipea på gubbarna, sedan ”äcklas” de av de personer de själva valt att ta kontakt med

Orkar inte hur jävla dumma de är!

Sjuk och desperat jakt på berömmelse och de utnyttjar Ben och Perry. Bajsmedia som Aftonbladet hänger på. Då vet man att det är trams. Jag vet inte varför yngre kvinnor vill vara med äldre män. Men jag bryr mig inte heller. Eller varför yngre män vill vara med Madonna. Inte mitt problem. Inte någon annans heller. Är de vuxna får de vara med vem de vill.

Var det inte snöflingan Teigen som hade problem med andras åsikter om hennes förhållande? Men hon själv har gärna synpunkter på andras. Typisk hycklande snöflinga.
Citera
2021-05-09, 18:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Karamel-kellogs
Men de flesta unga tjejer VILL inte ha gamla gubbar.
Det är otroligt vidrigt och äckligt att som ung tjej få kommentarer från gamlingar som tror att de är eftertraktade på marknaden.
Ni män förfaller också med åldern vilket alla gör.
Så sluta jaga unga tjejer som lika gärna kunnat vara era döttrar! De äcklas av det och ni har inget att erbjuda jämfört med en ung kille.
Såja, såja. Tillräckligt många yngre tjejer faller för äldre män för att ditt inlägg ska kunna tolkas som författat av en kvinna vars bästa år befinner sig i backspegeln, det verkar faktiskt som att de yngre tjejerna konkurrerat ut dig. Äldre män har livserfarenhet, stabilitet och ekonomi som den unga killen inte har, det kanske är där skon klämmer? Du har helt enkelt ingen hållhake på män i din egen ålder, därför söker du dig till yngre män som du fortfarande kan försöka bestämma över. Har jag fel?
Citera
2021-05-09, 18:31
Medlem
Kackelhuss avatar
Allting kokar ner till att ni inte ser det underliggande: männens ständiga och långvariga känsla av att ha rätten att lägga beslag på unga kroppar, en känsla som är "självklar" och som visar sig även här. Jag kan sätta en hundring här på direkten och på rak arm på att männen är i kraftig majoritet gällande det här beslagtagandet av kroppar. Kvinnor gör inte sånt här.
Senast redigerad av Kackelhus 2021-05-09 kl. 18:35.
Citera
2021-05-09, 18:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kackelhus
Allting kokar ner till att ni inte ser det underliggande: männens ständiga och långvariga känsla av att ha rätten att lägga beslag på unga kroppar, en känsla som är självklar och som visar sig även här. Jag kan sätta en hundring här på direkten och på rak arm på att männen är i kraftig majoritet gällande det här beslagtagandet av kroppar. Kvinnor gör inte sånt här.
Hur ”beslagtar” mannen kvinnans kropp när båda måste medverka till matchningen? Förklara gärna istället för att bara kackla som ett psykosfall.
Citera
2021-05-09, 18:38
Medlem
Kackelhuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Hur ”beslagtar” mannen kvinnans kropp när båda måste medverka till matchningen? Förklara gärna istället för att bara kackla som ett psykosfall.
Genom att det har gått status i att ha en yngre kvinna som äldre man. Inte ens det här suget av yngre kvinnor är något som jag är så säker på att det skulle vara ett "naturligt utslag". Det kan även vara något inlärt.

Får jag fråga dig om du är medveten om den ständiga frågan om genetik versus miljö?
Citera
2021-05-09, 18:40
Avslutad
Citat:
Genom att det har gått status i att ha en yngre kvinna som äldre man. Inte ens det här suget av yngre kvinnor är något som jag är så säker på att det skulle vara ett "naturligt utslag". Det kan även vara något inlärt.
Det kan vara något inlärt, heter förmodligen ”evolutionen” och även kvinnor ingår i den.
Citera
2021-05-09, 18:43
Medlem
Kackelhuss avatar
Citat:
Det kan vara något inlärt, heter förmodligen ”evolutionen” och även kvinnor ingår i den.
Ja evolutionen kan helt klart vara något socialt. Generellt sett har det alltid varit så att mannen har suttit på muskelstyrkan, så kvinnan har alltid fått anpassa sig till detta. Allt detta är egentligen irrelevant.

Bara gå på er magkänsla, alla här inne tycker det är något obehagligt med gubbsjuka. Sen om det är en känd gubbe eller en okänd gubbe spela roll!
Citera
2021-05-09, 18:52
Avslutad
Citat:
Ja evolutionen kan helt klart vara något socialt. Generellt sett har det alltid varit så att mannen har suttit på muskelstyrkan, så kvinnan har alltid fått anpassa sig till detta. Allt detta är egentligen irrelevant.

Bara gå på er magkänsla, alla här inne tycker det är något obehagligt med gubbsjuka. Sen om det är en känd gubbe eller en okänd gubbe spela roll!
Kvinnan har nog inte ”fått anpassa sig”, jag är ganska säker på att hon alltid varit den som väljer sin partner och männen har fått konkurrera sinsemellan för att behaga den bästa kvinnan. Det här är ingen ”social konstruktion” som uppstått på 2000-talet om det är vad du trevar efter?

Dessutom, du pratar om ”gubbsjuka” utan att fundera på hur äckliga vi män tycker att panikkåta äldre kvinnor är. Vill kvinnorna i trådämnet inte ha med äldre män att göra vore det kloka valet att swipa vänster när dessa herrars profiler dök upp, men det gjorde de naturligtvis inte. Kanske har även det med evolutionen att göra? Att försöka säkra den egna framtiden?
Citera
2021-05-09, 19:05
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja minst sagt! 28 vad fan! Skulle man ställa henne bredvid Ben skulle nog de flesta säga att Ben var den yngre. Ska hon bli 40 innan hon kan ta ansvar för sina egna beslut eller?

Bara om han behåller peruken på dock.
Citera
2021-05-09, 19:09
Medlem
Kackelhuss avatar
Citat:
Kvinnan har nog inte ”fått anpassa sig”, jag är ganska säker på att hon alltid varit den som väljer sin partner och männen har fått konkurrera sinsemellan för att behaga den bästa kvinnan. Det här är ingen ”social konstruktion” som uppstått på 2000-talet om det är vad du trevar efter?

Dessutom, du pratar om ”gubbsjuka” utan att fundera på hur äckliga vi män tycker att panikkåta äldre kvinnor är. Vill kvinnorna i trådämnet inte ha med äldre män att göra vore det kloka valet att swipa vänster när dessa herrars profiler dök upp, men det gjorde de naturligtvis inte. Kanske har även det med evolutionen att göra? Att försöka säkra den egna framtiden?
Du påstår alltså att det alltid har varit så att kvinnan har valt man. Ja det har alltid funnits en viss risk med att vara kvinna på grund av det med muskelstyrkan. Egentligen kommer vi inte få facit förrän mannens privilegium tas ifrån honom, men den dagen när man inte kan slå sig fram längre kommer vi få se vem som är överlägsen på andra grunder. Och det är väl inte barbariet som vi vill uppnå så detta borde vi väl längta efter, längtar vi?

Jag ställer mig frågan om det ens är så att "alla äldre män" trånar efter det unga. Ställer mig frågande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in