2021-05-09, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Vem har en gemensam åsikt med dig att Esbjörn är förståndshandikappad?

Lite oförskämt att du kallar Esb för förståndshandikappad.

Tack ja, det är fult sagt.

Och jag kallade INTE Esb förståndshandikappad.
Någon skrev det att jag sagt det, men det var helt utan anledning. För det är inte ord jag använt om honom alls.
2021-05-10, 00:17
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74

Någon skrev det att jag sagt det, men det var helt utan anledning. För det är inte ord jag använt om honom alls.

Ok, då kan vi vara överens om att Esb var fullt kapabel att underteckna köpeavtalet vilket även den undersökning som han har genomgått visar.
2021-05-10, 01:09
Medlem
trngws avatar
På tisdag är det dags igen, då senast skall Esbjörns nya fotbollslag av advokater ha tåtat ihop den bevisning som de anser visar att avtalet mellan Ebba och Esbjörn inte är giltigt.

Det skall bli intressant att se om har lyckats dra upp en kanin ur en hatt och lyckats åstadkomma något helt nytt, om de klamrar sig fast vid kludd-binninges påhitt, eller om väljer någon annan väg.

Det ska också bli intressant att se hur snabba massmedia är med att rapportera om saken denna gång. Kommer de även nu att hinna få ut sina artiklar innan domstolen fått inlagorna, tro.

Spännande spännande
2021-05-10, 01:14
Medlem
trngws avatar
Citat:
I praktiken har vi egentligen haft gemensamma åsikter många gånger, men ändå får jag kritik tex att jag menar att Esbjörn är förståndshandikappad....

Det är med all rätt du får kritik när du menar att Esbjörn är förståndshandikappad. För det är han inte. Det är trist att du som så många andra Ebba-hatare håller på och kallar Esbjörn för både det ena och det andra. Ni har här i tråden kallat honom allt möjligt såväl dement som nu förståndshandikappad. Barrys utredning tillsammans med övriga utredningar visar tydligt att det inte är något som helst fel på Esbjörn, annat än att han har ungefär samma förmåga att glömma bort vart han lagt sina nycklar, som större delen av svenska befolkningen.
2021-05-10, 01:33
Medlem
trngws avatar
Citat:

Nu får du bestämma dig, du skrev alldeles nyss själv att du hade fått kritik för att du menade att han var förståndshandikappad. Vilket han inte är, så det är som jag sa helt rätt att du får kritik för det.

Och nu får du kritik för att du säger emot dig själv, vilket ju också är mer regel än undantag.
2021-05-10, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nu får du bestämma dig, du skrev alldeles nyss själv att du hade fått kritik för att du menade att han var förståndshandikappad. Vilket han inte är, så det är som jag sa helt rätt att du får kritik för det.

Och nu får du kritik för att du säger emot dig själv, vilket ju också är mer regel än undantag.

Skrev inte att jag hade sagt att Esbjörn är "förståndshandikappad", någon menar det trots att det INTE var något jag hade sagt.

Otydligt, kan jag förstå - men inget att göra åt och folk folk lägger ord i min mun oavsett hur tydlig jag än är.
Senast redigerad av Garre74 2021-05-10 kl. 07:20.
2021-05-10, 09:18
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Haha, du är så rolig. Börjar tvivla på om du ens kan läsa....

Påstår jag mig veta? När har jag sagt det så
Det är ju exakt tvärtom jag sagt hela tiden. att VI INTE VET!
De enda "fakta" vi har partsinlagor från Ebba och Esbjörn.

Har du inspelningar av deras möten eller? Nån loggbok där det står tider, när/hur de träffats.
Återkom när du har det. Annars..."fakta"

Jag tror inte en sekund på att Esbjörn är helt sanningsenlig. Binninge luras och fifflar bara med dessa värderingar för att skapa dramatik, men när det kommer till kritan så gav de säkert inte stöd för att priset var speciellt felaktigt satt.

Jag tror heller inte en sekund på att Ebba är helt sanningsenlig. Varför skulle hon? Hon kan lika gärna utelämna och skarva en massa om hur fint och gullegullit allt varit. Hur hon velat göra rätt men egentligen tagit vissa genvägar Osv.

Ja ja Garre här har nog rätt i vad han säger.
Vi vet inte vad som sagts innan köpeavtalet.
Priset var heller inte speciellt felaktigt.
Han har inte kallat Esbjörn förståndshandikappad, utan pratat om senil och att Esbjörn är i något stadium av senilitet.
2021-05-10, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Och du skulle utan att ha en tanke på att sälja låta denne göra göra undersökningar för flera tiotusentals kronor, och ta dit byggföretag för att få uppskattningar på renoveringar osv?

Vilket vidrigt as till ursäkt för människa du måste vara!

Du är inte så insatt? Dessa undersökningar hände när det hade gått mer än en månad efter första kontakten.

hade Ebba övertygat Esbjörn om att sälja, eller iaf varit så pass positiv att det fanns en mening att skaffa en uppfattning om vad huset hade för egenskaper och värde.

Jag förtydligade om mitt perspektiv "en ärlig chans att övertyga mig. Måsåvara liten chans.".
Det är inte direkt vidrigt alls.

Skulle självklart INTE låta någon göra värdering etc om jag inte hade något intresse av att sälja.

Däremot måste jag fundera på vad du är för en person... du läser några ord - utan någon vidare insikt om att det finns ett större perspektiv, och drog till med alla växlar för att komma med en fin slutsats om mig "vidrigt as till ursäkt för människa du måste vara".
2021-05-10, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Ja ja Garre här har nog rätt i vad han säger.
Vi vet inte vad som sagts innan köpeavtalet.
Priset var heller inte speciellt felaktigt.
Han har inte kallat Esbjörn förståndshandikappad, utan pratat om senil och att Esbjörn är i något stadium av senilitet.

Imponerande! Har du läst bland alla mina inlägg och hittat detta.
Och det bevisar... ja nånting. Kanske. Vad vet jag.

Senilitet, sådant fint ord - brukar nog säga kognitiv funktionsnedsättning.
Oavsett, det är bara ord. Det ska omsättas i praktiken med - hur eller alltså OM det har påverkat denna affär. Där har de en bra bit att gå - det måste vi alla enas om?!

Tack! Ditt inlägg gjorde min dag!
2021-05-10, 10:16
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
På tisdag är det dags igen, då senast skall Esbjörns nya fotbollslag av advokater ha tåtat ihop den bevisning som de anser visar att avtalet mellan Ebba och Esbjörn inte är giltigt.

Det skall bli intressant att se om har lyckats dra upp en kanin ur en hatt och lyckats åstadkomma något helt nytt, om de klamrar sig fast vid kludd-binninges påhitt, eller om väljer någon annan väg.

Det ska också bli intressant att se hur snabba massmedia är med att rapportera om saken denna gång. Kommer de även nu att hinna få ut sina artiklar innan domstolen fått inlagorna, tro.

Spännande spännande

Binninge och Brännström träffas väl och tar några stadiga groggar ikväll och förbereder nästa artikel i Expressen.
2021-05-10, 11:17
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Imponerande! Har du läst bland alla mina inlägg och hittat detta.
Och det bevisar... ja nånting. Kanske. Vad vet jag.

Senilitet, sådant fint ord - brukar nog säga kognitiv funktionsnedsättning.
Oavsett, det är bara ord. Det ska omsättas i praktiken med - hur eller alltså OM det har påverkat denna affär. Där har de en bra bit att gå - det måste vi alla enas om?!

Tack! Ditt inlägg gjorde min dag!

Varsågod!
Nu är det bara OM kvar, eller det var det inte heller.
Det finns inget OM enligt psykologen Barry.
Även riktiga läkare har granskat tester och läkarjournaler 2010, 2012 och 2020.
Dom kom också fram till, att det finns inget OM.
Förstår du nu att Esbjörn varken är senil, dement eller i någon sån fas?
Det finns inget OM som påverkat affären.
Imorgon är dessutom dagen D för nya ombuden.....
2021-05-10, 11:30
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Du är inte så insatt? Dessa undersökningar hände när det hade gått mer än en månad efter första kontakten.
hade Ebba övertygat Esbjörn om att sälja, eller iaf varit så pass positiv att det fanns en mening att skaffa en uppfattning om vad huset hade för egenskaper och värde.
Jag förtydligade om mitt perspektiv "en ärlig chans att övertyga mig. Måsåvara liten chans.".
Det är inte direkt vidrigt alls.
Skulle självklart INTE låta någon göra värdering etc om jag inte hade något intresse av att sälja.

Du måste tänka på att det tar ett tag innan Anticimex kommer också.
Kötiden för att få en sån undersökning av Anticimex är minst 2v, semester osv. så säg att det tar nästan en månad innan dom kan boka in den.
Esbjörn måste ha varit villig att sälja till rätt pris och rätt köpare, långt innan det överhuvudtaget bokades undersökning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in