Citat:
Ursprungligen postat av
PekkariP1
Han är filmad av Hughes i korsningen Main och Houston, tillsammans med parhästen Baker. McLain har sagt att det är han i filmen.
I Hughes film, ja. Nu var det ju Dormans film du kom dragandes med:
1. Var i Dormans film ser du Mclain? https://www.youtube.com/watch?v=fGn5DqkaWcg
2. Hur ser du att det är McLain? Dvs, hur VET du att det är McLain?
Citat:
Jag skrev inget om att McLain stannade på Houston. Det är du som åkt i din tidsmaskin och läst tankar igen. Eller har du någon källa på att fick veta några implikationer...?
Det är McLain själv som påstår det (Savage, 1993, p. 277.)
Här håller du med om att McLain i så fall ljuger?
Han stannade INTE halvvägs på Houston?
Citat:
HSCA:s fotografiska expertpanel, gör bedömningen att skottlossningen börjar i Zapruder filmruta 160.
Nej. Första skottet registreras vid Z-175:
https://www.assassinationresearch.com/zfilm/z175.jpg
Och 137,7 sekunder in i dictabelt-inspelningen.
Citat:
I Zapruder filmen ser man hur en liten flicka springer längs med kortegen. Detta sker i Zapruder filmrutorna 145->190. Vi kan se att det är soprent på mc i korsningen Elm Street och Houston i samma Zapruder filmrutor (145->190). Ingen mc är synlig.
Om du insisterar på att första skottet registrerades i Z-160 så hamnar du helt snett.
Förklara hur du får första registrerade skottet till Z-160.
Jag tror det är mer än tionde gången jag frågar dig det.
Citat:
Den springande flickan är synlig i Dorman filmen (fast ovanifrån). Det är samtidigt tomt på mc poliser i korsningen, även i Dorman filmen. Det är först när Dorman filmar mot Hosuton som McLain blir synlig.
Och?
Citat:
McLain når korsningen Houston och Elm Street i samband med att Oswald avlossar
Oswald avlossade inga skott den dagen. Varken mot JFK eller mot någon annan.
Citat:
det sista tredje skottet.
Så, då köper du varken att 5 eller 4 skott registrerades på dictabelt-rullen?
Citat:
De tre filmerna av Hughes, Dorman och Zapruder visar att det är omöjligt att de inspelade Dictabelt ljuden kommer från McLain.
Hur då?
Börja med att förklara hur du vet att MC-polisen synlig i Dormans film i mitten av Houston är McLain.
Sedan går vi till botten med ditt första skott vid Z-160, om du inte misstycker.
Jag väntar kvar här.