2021-05-09, 23:18
Bannlyst
Roligaste som hänt i Robinsons historia att dom åkte till ICA Maxi under tävlingen 😂😭 Önskar vi fick mer underhållning som detta i TV. Alex, Elias och Sophia är redan legender.

Btw. Kul att Ludde kommer tillbaka och rör om i grytan!
2021-05-09, 23:18
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
Ja hon borde ha lånat Johannas tröja istället. den var mycket finare
https://imgur.com/zttIrXo
Preach, så jävla trist att dom inte va på en tropisk ö där man fått lite mer än regnjackor att glo på. Johannas kropp är ju top notch, Joanna är ju najs hon med, sen spinkisen Olivia är ju inte fy och skam, Hade mer än gärna sett dom springa runt i bikinis... jävla corona...
2021-05-09, 23:20
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Duell sa jag. Fast kom på att hon varit med i en duell till. Den mot Ludwig. Så hon har varit med i två dueller och det är väl det man får utgå ifrån.

Varför är det av vikt att man ska utgå från dueller menar du? Fattar ingenting. Vad spelar det för roll om det är två eller tre som deltar i en tävling? Duellerna särskiljer sig ju inte nämnvärt från resterande tävlingar. Wilma har på ett övergripande plan inte presterat bra i tävlingar.
2021-05-09, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ett logiskt scenario - fast det kan bli svårt om William och Länta har redan tagit ställning och paktar med Dennis och Joanna samt Olivia.

Men du har glömt bort Annica jag tror hänger med William redan och Ludde får nog inte henne med sig t ex .

Det kan också bli: Ludde och Annki själva mot alla andra.

Som jag ser det nu i pakter finns det tre olika.

Joanna
Dennis
Olivia
Annica

William
Rickard

Annki
Ludde
På tisdag: Medan tre par står redo att kämpa hårt för ett efterlängtat pris... Vilka tre par kan det vara. De du räknat upp plus Joanna och Dennis?
2021-05-09, 23:28
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Troligtvis använder hon inte BH i sann feministisk anda.

Nej det framgår med tydlighet, men det ska normalt inte se ut på det viset i hennes ålder oavsett.
2021-05-09, 23:29
Medlem
Kan nån förklara för mig varför Ludde kommer tillbaka till robinson nu och att två blev utröstade och de får komma till gränslandet.
2021-05-09, 23:32
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Kan även tänka mig att Joanna, William och Dennis blev tillfrågade.

Vill minnas att förra årets vinnare, Mickeboi, också blev tillfrågad, men kan ha fel.

Ja Micke sade på sin YT att han blev handplockad och kompis med arga snickarens fru.
2021-05-09, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulliegullan
Kan nån förklara för mig varför Ludde kommer tillbaka till robinson nu och att två blev utröstade och de får komma till gränslandet.
Han avslöjade mullvaden Alexander. och tog hans plats
2021-05-09, 23:34
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:

. redan förklarat
2021-05-09, 23:35
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Varför är det av vikt att man ska utgå från dueller menar du? Fattar ingenting. Vad spelar det för roll om det är två eller tre som deltar i en tävling? Duellerna särskiljer sig ju inte nämnvärt från resterande tävlingar. Wilma har på ett övergripande plan inte presterat bra i tävlingar.

Därför att i tävlingar som inte är dueller finns det flera förlorare och inte bara en. Hon har väl heller inte deltagit i så många tävlingar som faktiskt betyder något. Typ bara den senaste duellen och tävlingen om vem som fick stanna i Robinson och så duellen mot Elias där hon vann.
2021-05-09, 23:35
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
För att han har lyckas charma alla. Få se nu när han kommer tillbaka, Jag tror det blir en del fjäsk. Speciellt intressant att se Olivia reagera, se om hon börjar stryka sig mot honom som en katt, precis som hon brukar göra med "Alfahanarna"
2021-05-09, 23:41
Medlem
Zyxel04s avatar
Dagens avsnitt var det 36:e och denna säsong ska innehålla 51 episoder.

Därmed är de troligen två vanliga veckor kvar samt en finalvecka.

Det är som vanligt cp-svårt att tippa nånting eftersom de kommer in twister hela tiden. Känslan är att produktionen vill ha spänning och gärna behålla Ludde för att han rör om lite känslor.

Spontan tanke kring deltagarna som är kvar och deras chanser framöver:

Annica: Som jag spekulerat om förut, når hon sammanslagningen så är hon väldigt nära en final. Hon är inget hot och jag tror int ehon direkt utmärkt sig positivt i någon tävling hon deltagit i förutom eld-tävlingen med Hayes. Därutöver verka rhon ju vara trevlig och omtyckt av alla, inte sett någon prata skit om Annica förutom Elias och då relaterat till tävlingar. Nä de blir nog final men där kan de ta slut fort i och med att hon är dålig på tävlingar. Om de är en hinderbana i den slutgiltiga finalen så kan hon redan nu kasta in handduken.

Annki: Har gynnats av att Ludde kom in eftersom de andra hellre tar ut Ludde än henne. De som missgynnar henne är väl att hon tillhör den ogillade maffia-pakten men känslan är alltså att Ludde lär vara första-valet gällande utröstning. Vidare är ju William, Joanna, Dennis och även Olivia farligare hot än henne och därmed har hon den fördelen, alltså de kommer kanske inte vilja rösta ut henne eftersom hon helt enkelt inte är ett hot. Lite samma situation som Annika.

Dennis: I grunden haft samma problem sedan han började men gynnats av en god relation med Joanna och Maffians självgodhet. I nuläget har lag syd 4 röster samtidigt som vågmästarna samt mafian också har 4. Därmed kan de avgöras kring vem som vinner gränslandet. Det finns en reell chans att att maffian riktar udden mot Dennis och även William som garanterat ser Dennis som farligare i en final än Ludde och Annki. Det som kan rädda honom är väl han Jokkmokk som inte känns särskilt taktiskt. Samtidigt så är känslan att Jokkmokk borde inse att han är i tävling där han kan vinna pengar och därmed bord ehan vara beredd att gå emot sin kompisar. Samma funderingar finns kring Olivia, hon känns också lite lurig.

Joanna: Är i grunden samma tankar som med Dennis men Dennis verkar enligt mig ses som ett mer tydligt hot. Vidare verkar ju Joanna vara allmänt omtyckt utav alla förutom Johanna som inte ens är i Robinson under kommande vecka. Jag tror hon är säker nästa vecka men nästnästa vecka är nog mer lurig ifall Dennis åker ut för har lag syd 3 röster, maffian har 2 och vågmästarna har 2. Om dessutom någon från gränslandet skulle komma in så kan Joanna ligga riktig risigt till.

Ludde: Förra gången försvann Ludde eftersom de andra störde sig på Maffia-pakten samtidigt som han hade en blodshämd mot sig. Nu är vi närmare final-veckan och då kommer tävlingar vara viktigare och där är Ludde svagare än William, Dennis, Joanna och även Olivia. Samtidigt lär lag syd med deras fyra röster troligen vara enade och ifall William är immun så kommer de nog rikta udden mot Ludde. Mycket lär nog avgöras av eventuella twister för Ldudes del.

Olivia: Har en god chans att nå final-veckan eftersom hon har sin immunitet. Har dessutom en ganska bra mellanposition. Tillhör den starkaste pakten. Hon rä okej på tävlingar men samtidigt inte starkast vilket gör att hon inte kommer ses som ett hot. Det är möjligen det sociala där det verkar som att en del personer stör sig på henne men jag tror nog att hon kommer ta sig till final-veckan.

Jokkmokk: Påminner om förra veckan, har svårt att se honom bli utröstad innan final-veckan. Han ses inte som något hot och har samtidigt sin gynnsamma vågmästare-roll. Kanske kan bli det med motivet att "han är en ovärdig vinnare" men de känns lite orealistiskt.

William: Har hamnat i en halv-svår position. Han är ett uppenbart hot på tävlingar och de är ett orostecken för de andra inför finalveckan. Därutöver så verkar det som att Willes ambition är att spela ett dubbel-spel, alltså vara på båda sidor. Ifall han är med och röstar hem Dennis eller Joanna nästkommande vecka så lär lag syd-pakten ha udden mot honom vilket skulle kunna realisera i ett två-frontskrig. De känns tyvärr som att hur han än gör så lär de bli svårt.

Jag tror tyvärr det finns en risk att ingen kommer få lämna gränslandet nästa vecka med tanke på att Alex och Per oväntat lämnade denna vecka. Istället kommer de bli så att deltagarna som värst blir kvar i gränslandet och som bäst kommer in i riktiga Robinson.

Kring de deltagarna som är kvar där så:

Wilma: Vad jag vet så har hon aldrig vunnit en tävling och troligen behöver hon vinna minst en tävling för att återvända till Robinson. Når hon Robinson så är de ändå ett gynsamt läge eftersom de ändå finns tre grupperingar som i varierande grad är i luven på varandra. Om nu någon deltagare skulle åka ut från gränslandet nästa vecka så kan nog Wilma ligger risigt till eftersom feministen och Anders (inte programledaren) troligen kommer samarbeta.

Johanna: Har väl varit okej på tävlingar och tror hon har bäst chans att ta sig tillbaka utav trion på gränslandet. Väl i Robinson så ses hon nog som ett större hot än Ludde och kan nog bli lite halv-farlig i en finalvecka, om hon når sig ditt. Det hon gynnas är att William, Dennis och kanske även Joanna ses som större hot inför en evnetuell final-vecka. En svårighet för henne är att hon tappat en del sociala poäng efterosm hon varit så tjurig sedan Ludde åkte ut.

Anders: Framstod lite som en mysig farbror i början av programmet som inte ville pakta eller hamna i konflikter med någon. Har sedan dess framstott mer och mer som "evil" vilket kan missgynna honom om han återvänder. Har i grunden en liknande situation som Johanna fast kanske lite sämre eftersom han är svagare på tävlingar än Johanna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in