Citat:
Ursprungligen postat av
Haddock93
Om han är självsäker över att valfusket kommer bevisas, vilket jag faktiskt tror att det kanske gör nu, så är det givetvis bara bra att han håller narrativet igång. Jag var mer skeptisk mot att det skulle bevisas för någon månad sedan. Men nu verkar Republikanerna ställa sig bakom Trump så nu tror jag det kan hända saker.
Om Trump innerst inne visste att valet var 100% korrekt, varför skulle han då pusha för undersökningar? Och om Demokraterna hade rätt varför vill de inte att man gör en undersökning i AZ för att bevisa vilken clown Trump är?
Exakt. Alla vet att det funnits valfusk, frågan har varit om man skall lyfta på den stenen. Trump var mycket smart att metodiskt låta allmänheten utmana alla RINOs. Är du nu mot förmodan mot Trump så är du i minoritet i partiet. På kort tid har Ben Carson, Lindsey Graham och nu Newt Gingrich gått ut och påtalat fusket, alt påtalat att Trump är självklar ledare för Republikanska partiet.
Arizona är planerat sedan länge. Denna stat var den mest bräckliga och "enkel" att exponera, Demokraterna har lite att säga till om i staten och det var helt onödigt att stjäla staten. Man har dessutom så stora mängder fusk (dock sannolikt minst i Arizona jämfört övriga Swingstates) att även en mindre volym av dessa ger Trump segern, då Trump uttalat enorm självsäkerhet i frågan bör han veta att han ligger långt över målet redan nu. Frågan är hur mycket av fusket som nu exponeras, bara gammalt rallar-fusk ala Pennsylvania, eller det mer sofistikerade som krävt Kina, mfl. diktaturers assistans. Blir fortsatt ytterst intressant att följa.
Med Arizona till Trump kommer kartan ritas om. Trycket i alla tveksamma stater eller tom tveksamma counties kommer ställas på sin spets. Allmänheten kommer kräva det av sina lokala ledare som också står i kön i matbutiken...