2021-05-09, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Om han är självsäker över att valfusket kommer bevisas, vilket jag faktiskt tror att det kanske gör nu, så är det givetvis bara bra att han håller narrativet igång. Jag var mer skeptisk mot att det skulle bevisas för någon månad sedan. Men nu verkar Republikanerna ställa sig bakom Trump så nu tror jag det kan hända saker.

Om Trump innerst inne visste att valet var 100% korrekt, varför skulle han då pusha för undersökningar? Och om Demokraterna hade rätt varför vill de inte att man gör en undersökning i AZ för att bevisa vilken clown Trump är?
Hur många undersökningar i Arizona vill du ha? Att du inte har hört talas om de man redan utfört kanske beror på att du var ointresserad av resultatet. Man genomförde två seriösa omräkningar men nu har MAGAkulten fått för sig att göra en egen 'oberoende' undersökning som alla i hela världen skrattar åt. Är du spänd på resultatet? Återkom framåt jul eller Januari Februari så där
2021-05-09, 19:48
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Republikanerna vet att de inte kan vinna val om de ska genomföras någorlunda juste. Arizona kan visa Republikanerna på nya sätt att fuska om inte annat. Bortsett från den uppenbara fördelen att undergräva förtroendet för den demokratiska processen. Jag menar om man förlorar kan man ju bara överklaga in i det oändliga. Varför ens rösta? Det är den passiviteten GOP vill se. En befolkning som är så desillusionerad så man inte finner någon mening med att delta i samhället när Soros ändå bestämmer allt. Lika bra att relaxa framför skärmen där vi alltid vinner

Eller så städar man upp efter maskiner och annat fulspel. Bygger ett nytt system där en röst är en röst. Problemet i detta är ju att såna som du vägrar erkänna att valfusk som funnits i 100-år numera inte existerar alls. Lite som att försöka bota en alkis som inte vill erkänna sin last...
2021-05-09, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Eller så städar man upp efter maskiner och annat fulspel. Bygger ett nytt system där en röst är en röst. Problemet i detta är ju att såna som du vägrar erkänna att valfusk som funnits i 100-år numera inte existerar alls. Lite som att försöka bota en alkis som inte vill erkänna sin last...
Eller så kan man leva i den verkliga världen. Läs detta noga: Whatever the outcome, the Senate's count will not change the results of the election.

The county results were already certified by the board of supervisors, and Republican Governor Doug Ducey certified the statewide results.
Maricopa County has already conducted multiple audits of the 2020 election.
2021-05-09, 20:02
Medlem
Citat:
Eller så kan man leva i den verkliga världen. Läs detta noga: Whatever the outcome, the Senate's count will not change the results of the election.

The county results were already certified by the board of supervisors, and Republican Governor Doug Ducey certified the statewide results.
Du resonerar ungefär så här:

Jag köpte en stulen bil, men jag har kvitto på köpet, alltså är den min.

Det vet både du och jag att det inte går till så. Du får vackert lämna ifrån dig bilen om den visar sig vara stulen, i synnerhet om det också visar sig att du varit inblandad i stölden och kanske tom "beställt" jobbet.
2021-05-09, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Du resonerar ungefär så här:

Jag köpte en stulen bil, men jag har kvitto på köpet, alltså är den min.

Det vet både du och jag att det inte går till så. Du får vackert lämna ifrån dig bilen om den visar sig vara stulen, i synnerhet om det också visar sig att du varit inblandad i stölden och kanske tom "beställt" jobbet.
Jag resonerar ungefär som myndigheterna. Det fanns inga biltjuvar. Det fanns inte ens en bil Jag menar titta på honom haha
2021-05-09, 20:05
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Om han är självsäker över att valfusket kommer bevisas, vilket jag faktiskt tror att det kanske gör nu, så är det givetvis bara bra att han håller narrativet igång. Jag var mer skeptisk mot att det skulle bevisas för någon månad sedan. Men nu verkar Republikanerna ställa sig bakom Trump så nu tror jag det kan hända saker.

Om Trump innerst inne visste att valet var 100% korrekt, varför skulle han då pusha för undersökningar? Och om Demokraterna hade rätt varför vill de inte att man gör en undersökning i AZ för att bevisa vilken clown Trump är?

Exakt. Alla vet att det funnits valfusk, frågan har varit om man skall lyfta på den stenen. Trump var mycket smart att metodiskt låta allmänheten utmana alla RINOs. Är du nu mot förmodan mot Trump så är du i minoritet i partiet. På kort tid har Ben Carson, Lindsey Graham och nu Newt Gingrich gått ut och påtalat fusket, alt påtalat att Trump är självklar ledare för Republikanska partiet.

Arizona är planerat sedan länge. Denna stat var den mest bräckliga och "enkel" att exponera, Demokraterna har lite att säga till om i staten och det var helt onödigt att stjäla staten. Man har dessutom så stora mängder fusk (dock sannolikt minst i Arizona jämfört övriga Swingstates) att även en mindre volym av dessa ger Trump segern, då Trump uttalat enorm självsäkerhet i frågan bör han veta att han ligger långt över målet redan nu. Frågan är hur mycket av fusket som nu exponeras, bara gammalt rallar-fusk ala Pennsylvania, eller det mer sofistikerade som krävt Kina, mfl. diktaturers assistans. Blir fortsatt ytterst intressant att följa.

Med Arizona till Trump kommer kartan ritas om. Trycket i alla tveksamma stater eller tom tveksamma counties kommer ställas på sin spets. Allmänheten kommer kräva det av sina lokala ledare som också står i kön i matbutiken...
2021-05-09, 20:06
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Jag har dessutom skickat fram mitt bud om 185.000 röster för Trump. Ni andra har inte ens gissat.

Problemet med att om Sushi Ninjas hittar felaktigheter är att dom inte är legitima och i och med det kan ju nästa företag anmäla intresse för att göra en egen Auditt för att komma fram till ett annat resultat. Överraskar det oss alla så att oegentligheterna faktiskt blir godkända i domstol så blir nästa fråga; Vem har fuskat? Är det DJT som fuskröstat på Biden är det inte givet att DJT blir president igen. Sen ett prejudikat att privata företag tillåts utreda brott tror jag inte välkomnas av någon, inte ens av GOParna. Spännande.

Shop The GOPs Valfusket

Mike Sabuni
Senast redigerad av DonaldTrummp 2021-05-09 kl. 20:25.
2021-05-09, 20:10
Medlem
Citat:
Exakt. Alla vet att det funnits valfusk, frågan har varit om man skall lyfta på den stenen. Trump var mycket smart att metodiskt låta allmänheten utmana alla RINOs. Är du nu mot förmodan mot Trump så är du i minoritet i partiet. På kort tid har Ben Carson, Lindsey Graham och nu Newt Gingrich gått ut och påtalat fusket, alt påtalat att Trump är självklar ledare för Republikanska partiet.

Arizona är planerat sedan länge. Denna stat var den mest bräckliga och "enkel" att exponera, Demokraterna har lite att säga till om i staten och det var helt onödigt att stjäla staten. Man har dessutom så stora mängder fusk (dock sannolikt minst i Arizona jämfört övriga Swingstates) att även en mindre volym av dessa ger Trump segern, då Trump uttalat enorm självsäkerhet i frågan bör han veta att han ligger långt över målet redan nu. Frågan är hur mycket av fusket som nu exponeras, bara gammalt rallar-fusk ala Pennsylvania, eller det mer sofistikerade som krävt Kina, mfl. diktaturers assistans. Blir fortsatt ytterst intressant att följa.

Med Arizona till Trump kommer kartan ritas om. Trycket i alla tveksamma stater eller tom tveksamma counties kommer ställas på sin spets. Allmänheten kommer kräva det av sina lokala ledare som också står i kön i matbutiken...
När ska allt detta utspela sig? Jag menar byta administration brukar ta ett par månader minst, Och det är bara nyckelposterna. Sen väntar vi ju fortfarande på resultaten från Arizona. Sen ska man göra liknande audits i ett gäng andra delstater. Är det någon mening med det? Då är det ju dags för en ny valrörelse
2021-05-09, 20:35
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Cyber Ninjas detaljerade genomgång och val av teknik kommer bli en Gold Standard för audits.

Vad är det man letar efter? Vattenstämplar och hemmautskrivna valsedlar? Eller ingen som vet?

Stop The Valfusket.

Mike Pensé
2021-05-09, 20:42
Medlem
Bambu, för det finns ju bara i Kina, Att det odlas bambu i Arizona är en hemlis mellan oss
2021-05-09, 20:43
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:

Du får tänka lite längre än så. Tänk 2022/2024 när man genom denna process
tar bort alla dom möjligheter till fusk och kan ha ett val betydligt mer representativt
till vad folk verkligen röstat på. Det pågår ett massivt arbete
ute i delstaterna för att säkra upp valen samt att stå upp mot demokratiska inlagor
till att göra valen än mer osäkra. Det går åt rätt håll även om det skulle vara så
att man inte kommer kunna påverka valet som redan varit. Detta är väl bra,
demokrati och säkra val?
2021-05-09, 20:43
Medlem
nn

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här