Mmm - kul dialog ... MEN jag har tröttnat på alla omskrivningar av delatagarnas namnäven om man emellanåt begriper vem/vilka som avses ...
FAST - eftersom de flesta i tråden har sina egna smeknamn på folk så blir det tradigt i längden att försöka lista ut vem som avses!
Lilla My = Johanna
Obbola = Andreas
Sedan undrar jag då - vem fasiken är Tok-tanten? Ska det vara Annki eller Annicka??? Jag tippar på att du menar Annki som ständigt är optimistisk.
Alltså jag klankar inte enbart på just dina smeknamn utan överlag i tråden så är det galet tröttsamt att ständigt ta in folks olika smeknamn i inläggen. Folk omnämns som bög (utan att vara det),
feminizta (utan att personen sagt sig vara det), han, transa etc (fast personen är en hon efter könsbyte), Gunde (har kvinnan ens en koppling till skidsport?!) osv. i all oändlighet. Lagen omnämns som Lag Kaos. Sydsudan eller annat osv. Orka? Näää ...
Va fasiken är det för fel att omnämna deltagarna med sina riktiga förnamn??? Det finns inte EN enda som har likadant förnamn av deltagarna (nästan lite ovanligt faktiskt) och vi skulle slippa att fundera vareviga j***a gång vem/vilka som avses
Tråden har blivit värre än en förskoleklass första dag och då är 2-3 åringar lättare att lära de enklaste reglerna än folk i denna tråden. Jag vet. Har drivit ett föräldrakooperativt daghem i många år och det behövdes INTE upprepas femtielva gånger en och samma sak - jag lovar. De lär sig fortare saker än folk i denna tråden att upprätthålla en "röd tråd" utan tusen och en upprepningar.
Vi har olika moral (helt uppenbart) - jaha? Då kan man avhandla det ett par ggr - men INTE 10 sidor. Då lägger man ner och accepterar att man tycker olika. Tar nya tag och diskuterar ngt annat som har hänt i Robinson eller vad man tror kan hända. Eller hur?