Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-05-09, 18:26
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Ja tror killarna och tjejerna i nätverket som bland annat utbildar FBIs forensiker har svårt att hålla sig för skratt.

Allvarligt. Tror ni att det är tekniskt omöjligt att binda relativt väl bevarade om än skadade kulor till ett vapen. Då kan vi ju spara pengar och lägga ner hela den verksamheten på numera NFC eftersom det inte går att få fram resultat.

Ja jösses. Det här uppfanns när det visades att Mockfjärdsrevolvern inte var rätt. Man slog knut på dig för att hitta förklaringar att inte avskriva den.

Ja det här beskedet från KP 200610 vände upp och ner på tillvaron. Att provskjuta nästan 800 revolvrar och under hela tiden veta att det är meningslöst?

Nu lyfte ju 14thint ny datateknik som en möjlighet.

Själv har jag inte en aning i såna här tekniska frågor. Det jag tror är det största problemet är att överhuvudtaget hitta mordvapnet. Om det nu inte redan är provskjutet och NFC missade det?
Citera
2021-05-09, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Det är nog det här scenariot det handlar om. Från den platsen ser WT mannen (Chip Tatum) ända ner till butik Sari. Vid lämpligt tillfälle ger han klartecken till GM att inta sin position vid Dekorima innan LOP hinner dit. Därefter drar han sig ur söderut innan Inge Morelius stannar vid rödlysena.

Chip Tatum under sin tid i Vietnam var ""Combat Controllers" - the USAF equivalent of Special Forces - receiving his distinctive Special Forces CCT beret." och en sådan uppgift var vardagsgöra för honom. Att målet Olof Palme var en fiende i hans ögon skyldig till medlöperi till Nord-Vietnam och "kommunism" gav honom personlig motivation. Liksom att skydda hans och hans kompanjon, Jeffrey Epstein och deras inblandning i Iran-Contra-affären.
Källa: https://www.amazon.com/Nixons-Darkest-Secret-Operation-RedRock/dp/B00LLMDZYE

Det är bara otroligt hur man kan ta upp pajasen Tatum. Det är ju en känd informationssvindlare.
Citera
2021-05-09, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Jag har redogjort mina tankar kring det här.
Du tror på ett spontant dåd ,vilket jag inte gör.
En sak delar vi att GM levde ett ångestliv efteråt, vilket jag hoppas!
Ok hur skapade det alla konstigheter inder 35 år som kulminerade i det saklösa utpekande av SE?

Hade gm magiska krafter över ett stort antal människor inom polis med positioner i utredni gen och Underrättelsevärldens bakgård att driva villospår under 35 år?

TROR inte det.
Citera
2021-05-09, 18:42
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Närmare bestämt exakt kl. 23.00 ringer LL sin fru och de kom överens om att LL skulle hämta barnen på Wallingatan 3.

Låter märkligt, hur tänkte de annars? Att frugan skulle hinna från Vallentuna för att hämta barnen?

Något stämmer inte. Kl. 23.00 är "Bröderna Mozart" på väg att sluta. Ingen vet att LOP skall gå söderut.

Det är "lugnt" att köra den väg han kör. Hade han passagerare för han kör inte "kortaste" vägen till Wallingatan 3?

Kl. 23.18 i korsningen Drottninggatan & Wallingatan tittar LL på si klocka och utan förklaring överger sitt uppdrag att hämta barnen för att bara köra därifrån.

Eller är förklaringen att han på sin mobiltelefon får order att köra därifrån för han befinner sig mitt i ett operationsområde och han har kopplingar till VG eventuellt SÄPO och andra hemliga tjänster?

Ja vi vet redan att den här utredningen är konstig och vi hittar fler konstiga saker hela tiden. Nu har vi plötsligt LL på svart eller i alla fall grå ruta. Håller med om att samtalet 23 väcker frågor. Liksom rundresan. Och varför frågar inte polisen om Narvavägen 12? Eller var det redan känt och ansågs ligga utanför utredningen?

LL kände VG via kyrkan. LL kände Länninge från barndomen. Länninge förhörde LL. Ja. Bara att gräva vidare. Vi har även Föllinge, Tarendi, polackerna i GS mm. Intressanta tider.

Förresten. LL och Föllinge bör väl ha åkt runt på samma gator samtidigt? Ex Drottninggatan.
Senast redigerad av Basfakta 2021-05-09 kl. 18:44.
Citera
2021-05-09, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Har repeterat nu.

Koppling mellan Leif Ljungqvist och Viktor Gunnarsson via Citykyrkan.

Koppling mellan Leif Ljungqvist och Jan Länninge sedan lång tid tillbaka.

Lucka 2.

(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986

Lucka 2 - Victor Gunnarsson

''Det finns två omständigheter som talar för att ett av vittnena vid mordplatsen var bekant med Victor Gunnarsson.

Den ena omständigheten innehåller två komponenter: Hög källtrovärdighet, hög sakriktighet, men sambandet mellan dem till VG är inte bevisad, utan mera ”borde därmed vara så”.

Den andra omständigheten består också av två komponenter: Här finns det ett litet frågetecken för bägge källorna, men sakriktigheten är bättre. Sambandet mellan de bägge komponenterna är också isolerade i rummet till VG och vittnet. Sammantaget ett starkare indicium än det första, och tillsammans landar detta i ett ”troligen bekant med VG”. Omständigheterna är helt oberoende av varandra.''

Alltså numera även knuten till VG via hans telefonbok.
Minns för länge sedan när jag hävdade att man bör kartlägga om det kan finnas vittnen som skulle kunna ha en annan roll än vittnen. Dvs som har okända och inte redovisade inbördes kontakter och som lämnar uppgifter avsedda att vilseleda. Lugna och till synes trovärdiga och inte sprattelgubbar.

Det visar sig att det finns sådana oklarheter på flera håll. Särskilt intressant är det om det kan finnas kopplingar vidare in i Utredningen.
Citera
2021-05-09, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Ja vi vet redan att den här utredningen är konstig och vi hittar fler konstiga saker hela tiden. Nu har vi plötsligt LL på svart eller i alla fall grå ruta. Håller med om att samtalet 23 väcker frågor. Liksom rundresan. Och varför frågar inte polisen om Narvavägen 12? Eller var det redan känt och ansågs ligga utanför utredningen?

LL kände VG via kyrkan. LL kände Länninge från barndomen. Länninge förhörde LL. Ja. Bara att gräva vidare. Vi har även Föllinge, Tarendi, polackerna i GS mm. Intressanta tider.

Förresten. LL och Föllinge bör väl ha åkt runt på samma gator samtidigt? Ex Drottninggatan.

Ja, det börjar likna radiobilarna på Liseberg, jag är från Göteborg. Men till skillnad från Föllinge så tror jag inte att LL hade något uppdrag den kvällen mer än att han kan ha haft en körning från området kring Narvavägen 12 som han inte redovisar. Diplomatstaden ligger väl i närheten.
Citera
2021-05-09, 19:07
Medlem
Är det någon som upptäckt något mera kring knarkspaningen som kan vara intressant i mop?
Citera
2021-05-09, 19:09
Medlem
Citat:
Ja, det börjar likna radiobilarna på Liseberg, jag är från Göteborg. Men till skillnad från Föllinge så tror jag inte att LL hade något uppdrag den kvällen mer än att han kan ha haft en körning från området kring Narvavägen 12 som han inte redovisar. Diplomatstaden ligger väl i närheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Ja det här beskedet från KP 200610 vände upp och ner på tillvaron. Att provskjuta nästan 800 revolvrar och under hela tiden veta att det är meningslöst?

Nu lyfte ju 14thint ny datateknik som en möjlighet.

Själv har jag inte en aning i såna här tekniska frågor. Det jag tror är det största problemet är att överhuvudtaget hitta mordvapnet. Om det nu inte redan är provskjutet och NFC missade det?
Ändå undersökte man SE vapnen med låg överensstämmelse mot kulorna. Man visste ju redan att det var omöjligt påstås det.

Nej det är helt enkelt inte trovärdigt vad de påstår.
Citera
2021-05-09, 19:10
Medlem
Citat:
Ok hur skapade det alla konstigheter inder 35 år som kulminerade i det saklösa utpekande av SE?

Hade gm magiska krafter över ett stort antal människor inom polis med positioner i utredni gen och Underrättelsevärldens bakgård att driva villospår under 35 år?

TROR inte det.
Just detta faktum gör det här intressant. Om mordet hade lösts inom några veckor efter det hände hade varken du eller jag funderat över det här, speciellt inte 35 år senare.

Det kan inte uteslutas att det är en galenpanna ute och går på Sveavägen denna kväll,ser Palme skjuter och springer därifrån.
Han har en sagolik tur med flyktvägen och dessutom en mental förmåga att inte yttra ett ord för någon så länge han levde.
Jag tror inte på den teorin för att den är för omänsklig....men det har framkommit att udda typer har haft span på Palme och ett drivande Palmehat, så galenpannor fanns i huvudstaden.
Jag har aldrig framfört SE som en Palmemördare men det var ett namn som tyvärr var enkelt att ta till. Han var avliden och hade ingen familj att ta hänsyn till.

Den här utredningen hamnade snett från sekund 1 och motivbilden var omfattande vilket också de som framför desinformation utnyttjade.
Mordutredningen är så söndertröskad så att kommer sanningen fram tror få svenskar på den sanningen.
Många svenskar bryr sig inte länge och de som "älskade" Palme håller på att gå ur tiden.
Hur går dina teorier vem som är GM?
Citera
2021-05-09, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Just detta faktum gör det här intressant. Om mordet hade lösts inom några veckor efter det hände hade varken du eller jag funderat över det här, speciellt inte 35 år senare.

Det kan inte uteslutas att det är en galenpanna ute och går på Sveavägen denna kväll,ser Palme skjuter och springer därifrån.
Han har en sagolik tur med flyktvägen och dessutom en mental förmåga att inte yttra ett ord för någon så länge han levde.
Jag tror inte på den teorin för att den är för omänsklig....men det har framkommit att udda typer har haft span på Palme och ett drivande Palmehat, så galenpannor fanns i huvudstaden.
Jag har aldrig framfört SE som en Palmemördare men det var ett namn som tyvärr var enkelt att ta till. Han var avliden och hade ingen familj att ta hänsyn till.

Den här utredningen hamnade snett från sekund 1 och motivbilden var omfattande vilket också de som framför desinformation utnyttjade.
Mordutredningen är så söndertröskad så att kommer sanningen fram tror få svenskar på den sanningen.
Många svenskar bryr sig inte länge och de som "älskade" Palme håller på att gå ur tiden.
Hur går dina teorier vem som är GM?

Sorry men påståendet ...Går inte att utesluta ...håller ej. Det vandrar inte kring galningar med laddade 357 hur som helst.

Att det istället rör sig om direkt koppling till de poliser och personer inom militären och underrätelsevärldens bakgård som med stor energi under 35 år pekar bort från alla sådana spår och i en mängd olika andra riktningar är dock rimligt som hypotes. Ärligt talat vet vi ju idag att man nästan desperat försökt hitta bevis och fabricera sådana mot både CP och SE på skandalösa sätt trots att det visar sig att man hyser idéer om att OP var en simpel landsförrädare.

De lägger hela livet på att lösa mordet på mannen de hatade. Det saknar helt trovärdighet.

Ser man inte det är man blind.
Citera
2021-05-09, 20:08
Medlem
Citat:
Sorry men påståendet ...Går inte att utesluta ...håller ej. Det vandrar inte kring galningar med laddade 357 hur som helst.

Att det istället rör sig om direkt koppling till de poliser och personer inom militären och underrätelsevärldens bakgård som med stor energi under 35 år pekar bort från alla sådana spår och i en mängd olika andra riktningar är dock rimligt som hypotes. Ärligt talat vet vi ju idag att man nästan desperat försökt hitta bevis och fabricera sådana mot både CP och SE på skandalösa sätt trots att det visar sig att man hyser idéer om att OP var en simpel landsförrädare.

De lägger hela livet på att lösa mordet på mannen de hatade. Det saknar helt trovärdighet.

Ser man inte det är man blind.

Jag har funderat en del på Theutenbergs intresse för mop.
Han framställer sig ju som Palmevän men säger sig inte gilla Schori och co
Citera
2021-05-09, 20:27
Medlem
OPK123s avatar
Är det någon som vet när i september kuppövningen mot ÖB ägde rum? Före eller efter valet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in