Citat:
Ursprungligen postat av
MAKHASHANAH
Mgla har alltid varit jävligt pålitliga men som med alla band som hållt på länge så kommer det till en gräns när det inte är lika intressant längre. Senaste tycker jag också var deras sämsta och lät nästan som att de försökte låta så mycket som sig själva att det gränsade till Parodi.
Som artist måste det vara extremt svårt att överträffa sig själv gång på gång när förväntningarna är så höga som de är efter att ha blivit så genomgående hyllade som de blev för
Exercises. Jag tyckte att det var ett fantastiskt album, men håller med om att de sedan tappade fart och misslyckades med att komma med något nytt som inte bara var mer av samma sak som fungerade så bra tidigare. Men det behöver inte i sig stå som hinder till att uppskatta det de tidigare har släppt.
Citat:
Ursprungligen postat av
MAKHASHANAH
Finns mycket bra nya polska band som nämnts. Plaga kan läggas till. Men också en hel del skoj från 90-talet där jag gillar utvalda delar av Graveland och Gontyna Kry bäst av det jag hört.
Kul att höra! Har lyssnat på polsk BM halva mitt liv och då är Graveland såklart en stapelvara som jag alltid har haft en hatkärlek till. Han är ju bara så otroligt osympatisk och svår att tycka om som person, men musiken har varit väldigt stark bra i omgångar genom åren. Jävligt ojämn kvalitet dock, vissa album är i mina öron rent skräp medan andra är utmärkta.
Vet inte hur det ser ut nu, men förr hade Polen en mycket stark NSBM-scen också; om du gillar sånt finns det en hel del riktigt bra grejer att hitta där. Om du vill kan jag rekommendera några schyssta band.
Citat:
Ursprungligen postat av
Glanton
Då får du nog skumma lite längre bak i tråden. Jag och flera andra har knäböjt vid det polska Black metal altaret flertalet gånger. Grymma band du nämner där helt klart.
Bäst enligt mig är dock Cultes des Ghoules som fanimig har ett helt unikt sound och tillvägagångssätt att framföra musik på. Även Outre och Terrestrial hospice är pissbra.
Har inte pallat att klicka på länken så kanske är de banden ändå med på listan.
Då får jag 'ge er hedern tillbaka' som man säger på polska. Du har rätt, orkade inte kolla längre än några enstaka sidor bakåt och läste inte heller särskilt noga.
Jag kan inte påstå att jag har lyssnat in mig på Cultes des Ghoules, men självklart känner jag till dem och det jag har hört har jag definitivt tyckt låter bra. Det finns garanterat ett par av deras låtar med på min lista, samma sak gäller Outre och Plaga som MAKHASHANAH nämnde tidigare (dem har jag dock mycket bättre koll på). Terrestrial Hospice klingar däremot inte särskilt bekant, ska kolla in dem.