2021-05-03, 00:31
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Det verkar som om Darkthrone släpper ett nytt album till sommaren. Det ska heta Eternal Hails......, vad tror ni om det? Deras förra album var rätt hyffsat, inte som de första skivorna. Deras diskografi har ju varit lite svajig minst sagt.
Citera
2021-05-03, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Det verkar som om Darkthrone släpper ett nytt album till sommaren. Det ska heta Eternal Hails......, vad tror ni om det? Deras förra album var rätt hyffsat, inte som de första skivorna. Deras diskografi har ju varit lite svajig minst sagt.

Det kommer vara lika dåligt som alla deras senaste album. Deras Boring Metal är inte rebellisk längre om den nånsin varit det, utan bara löjlig.
Citera
2021-05-03, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza

Hade deras senaste plattor spelats in av andra, okända personer under ett annat namn hade ingen brytt sig. Deras nya stilar de testar på gör de inte ens bra. För den som t.ex. är intresserad av ordentlig black/speed metal kan jag rekommendera belgiska Bütcher.
Citera
2021-05-03, 09:33
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Hade deras senaste plattor spelats in av andra, okända personer under ett annat namn hade ingen brytt sig. Deras nya stilar de testar på gör de inte ens bra. För den som t.ex. är intresserad av ordentlig black/speed metal kan jag rekommendera belgiska Bütcher.
De har inte släppt något bra sedan skivan Panzerfaust.

Mayhem har inte heller släppt något bra på väldigt länge. Men de låter i alla fall bättre än Darkthrone.
Citera
2021-05-03, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
De har inte släppt något bra sedan skivan Panzerfaust.

Mayhem har inte heller släppt något bra på väldigt länge. Men de låter i alla fall bättre än Darkthrone.

Håller med, det som kommit efter Panzerfaust är inget man behöver ödsla sin tid på.

Tycker Mayhems senaste var rätt bra och ungefär vad man bör förvänta sig. De kommer aldrig bli lika bra som de var på De Mysteriis Dom Sathanas, men Daemon visar att de fortfarande kan leverera elak black metal när det väl gäller.
Citera
2021-05-07, 01:13
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav

Det har du nog helt rätt i. De lever ju lite på de var med i samma veva som Mayhem. Men deras förra skiva var faktiskt bra, jag köpte den t.om på CD. Fast jag har låga förväntningar på den kommande skivan om jag ska vara ärlig.
Citera
2021-05-07, 18:05
Medlem
svartblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Häxmästarna i Cultes des Ghoules har precis släppt två EP’s!
Än så länge bara digitalt på bandcamp, men är man inte frikyrklig är det bara att kolla upp! 😈

Tack för tipset. Aldrig hört dom innan men har nu avverkat två av deras alster.

NP: Lord Belial - Divide et impera
Citera
2021-05-07, 20:25
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartblod
Tack för tipset. Aldrig hört dom innan men har nu avverkat två av deras alster.

NP: Lord Belial - Divide et impera

Cultes des Ghoules är ett elit-band!
Kolla upp Henbane och Sinister. Nästan allt dom släppt är guld, men jag tycker de två plattorna är bäst.
Citera
2021-05-08, 10:03
Medlem
svartblods avatar
NP - Rotting Christ - Aealo
Citera
2021-05-08, 16:18
Medlem
svartblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Cultes des Ghoules är ett elit-band!
Kolla upp Henbane och Sinister. Nästan allt dom släppt är guld, men jag tycker de två plattorna är bäst.

Lyssnat på :
Spectres over Transylvania
Eyes of satan
Citera
2021-05-08, 17:34
Medlem
svartblods avatar
Dra åt helvete vad bra Demonon Vrosis - Rotting christ är!!!
Citera
2021-05-08, 17:37
Medlem
svartblods avatar
https://open.spotify.com/playlist/7xnEK0qWtyGdsVVUEjAjVv?si=pexxprkhSIajuqs_WhPY8A&u tm_source=copy-link

Här har ni min lista
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in