2021-05-09, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Argumentene var tatt fra dine innlegg. Har du ingen god teori om hvordan TH gjennomførte drapet? Kun mange løse tråder?

Det er ikke mulig å løse drapssaken ut fra den informasjon som har tilflytt offentligheten. Politiet vet nok til å løse saken. Og det har de gjort. Men mangler fellende beviser. Så langt.

Jeg tror at Tom Hagen i størst mulig grad har planlagt og gjennomført drapet selv. Uten medhjelpere. Og uten at jeg har tenkt å gå i detalj om hvordan det kan ha skjedd. Hvis du er så interessert i hva jeg tror, kan du lese mine tidligere innlegg.
Citera
2021-05-09, 15:55
Medlem
Th hadde angivelig ikke funnet brevet da han snakket med datter. Dette gir et kort vindu fra han fant det, feks noen minutter etter avsluttet samtale med datter. Hvorfor konfererte han ikke med datter/familien før han ringte politiet. Drølte også før han dro i møte. Måtte vel summe seg og forberede skuespillet. Jeg får ikke ghh, ve og teh ut av min tankerekke. Hvem og hva gir disse alibi. Har ths forretningspartner, medeieren vært inne til avhør.
Citera
2021-05-09, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
For det første, denne snutten har blitt linket til tidligere.
For det andre. Mannen er en bløffmaker. Hadde han vært en god spåmann, hadde han forlengst advart om denne pandemien vi står oppe i. Ingen av de norske bløffmakerne har nevnt noe om dette i sine spådommer.
Bløff og humbug, folk er til og med villige til betale høye summer for for å bli lurt.

Å, når og hvor i dette forumet? Han har blitt brukt av World Economic Forum, de mest rasjonelle økonomer i verden og blitt omtalt som "the world's greatest fortune teller" av selveste BBC. DEt er helt vanvittig å kalle han bløffmaker altså.
Citera
2021-05-09, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
En av mange detaljer er at han var så bekymret at han ikke ringte hjem til husets fasttelefon, og satt i massasjestol, var det 50 min?

Vet vi at TH ikke ringte hjem til husets fasttelefon, kun til AEHs mobiltelefon?
Her er Minnimus sin oppdaterte tidslinje fra 2020.

nn:nn (beskrevet som like før 8:45) Anrop til AEH fra lønningsansvarlig MB Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop fra AEH til lønningsansvarlig Futurum. Besvart
09:00 TH reiser til Futurum
09:10 - 09:15 TH ankommer Futurum (video)
09:10 SMS fra AEH til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere uvisst når
09:14 Anrop fra AEH til sønn TEH. Besvart. Siste kjente livstegn.
09:48 Anrop til AEH fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:50 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart
10.06 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10.07 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
11.13 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.06 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum
13:40 Familiemedlem (HHB1?) ringer TH på fasttelefon, kidnapping eller funn nevnes ikke
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydundersøkelser.
14:00 TH ringer familiemedlem (TEH?) som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til familiemedlem (HHB1?)
14:10 TH varsler politiet
14:25 (ca) TH møter patrulje ved Shellstasjon Knattenkrysset
Citera
2021-05-09, 16:19
Medlem
pescadors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avero
Jeg syns at tittelen på denne tråden burde endres, politiet mener bestemt at hun ikke ble kidnappet

Enig, det er jo ett uoppklart drap:

UOPPKLARTE DRAP 1991–2019
31.10.2018 Kvinne 68 år
https://www.politiet.no/globalassets/04-aktuelt-tall-og-fakta/drap/drapsoversikt-2019.pdf
Citera
2021-05-09, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pescador
Enig, det er jo ett uoppklart drap:

UOPPKLARTE DRAP 1991–2019
31.10.2018 Kvinne 68 år
https://www.politiet.no/globalassets/04-aktuelt-tall-og-fakta/drap/drapsoversikt-2019.pdf
I stedet for å holde på sånn. Synes jeg politiet skulle legge frem bevis på at hun er drept.
Citera
2021-05-09, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Ja, det er autokorrektur som liker horn. Har mange språk på tastatur, og fikk d travelt.
Godt du slipper å få beskjed om alle og/ å feilene du gjør.
Jo, takk har det samme problemet selv. Fikk så øra flagra når Columbo ble Colombo
Citera
2021-05-09, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er ikke mulig å løse drapssaken ut fra den informasjon som har tilflytt offentligheten. Politiet vet nok til å løse saken. Og det har de gjort. Men mangler fellende beviser. Så langt.

Jeg tror at Tom Hagen i størst mulig grad har planlagt og gjennomført drapet selv. Uten medhjelpere. Og uten at jeg har tenkt å gå i detalj om hvordan det kan ha skjedd. Hvis du er så interessert i hva jeg tror, kan du lese mine tidligere innlegg.
Så nå er vi der, saken er ”polisiärt uppklarat” men det går ikke an å bevise det. Det blir for dumt.
Citera
2021-05-09, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mephistofiles
Å, når og hvor i dette forumet? Han har blitt brukt av World Economic Forum, de mest rasjonelle økonomer i verden og blitt omtalt som "the world's greatest fortune teller" av selveste BBC. DEt er helt vanvittig å kalle han bløffmaker altså.
Det eneste nye han sier er at også hunden er borte og du svare ikke på om det virkelig er slik eller om det bare er noe han har funnet på? World Economics Forum og Klaus Schwab er noe jeg absolutt ikke stoler på.
Citera
2021-05-09, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Så nå er vi der, saken er ”polisiärt uppklarat” men det går ikke an å bevise det. Det blir for dumt.

Politiet sier de jobber med å bygge en tiltale.

Det er da vel ikke dumt. Dette skjer bare mye sjeldnere med dagens løsninger for å sikre beviser, enn hva det gjorde tidligere.
Citera
2021-05-09, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Politiet sier de jobber med å bygge en tiltale.

Det er da vel ikke dumt. Dette skjer bare mye sjeldnere med dagens løsninger for å sikre beviser, enn hva det gjorde tidligere.
Du mener konstruere tiltale. Du snakker om bortkastet tid og penger. Minner om saken mot milliardæren Fredriksen som de satte i varetekt 113 dager fordi de mente han fylte tanken på sine tankbåter med olje fra lasten. Det hele endte med at saken ble henlagt og at Fredriksen sa fra seg statsborgerskapet og flyttet fra landet.
Citera
2021-05-09, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mephistofiles

Jeg kjenner godt til WEF, og stiftelsens grunnlegger Klaus Schwab. Forumet er er en sammenslutning av verdens 1000 mest innflytelsesrike bedrifter. Jeg har brukt mye tid på sette meg inn i "The great reset". Børge Brende, tidligere statråd(H) , er president og daglig leder.
Hvilken rolle har spåmannen i dette forumet?
Blir han brukt som rådgiver?
Har du en link?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in