2021-05-09, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Hoppas den här censuren innebär att produktionen meddelar Madde om missförståndet och hur det egentligen ligger till. Får fan ångestpåslag själv av att se hur PISS hon mår.

Ja fy, särskilt någon som henne också som inte har den personligheten att gapa massa fula ord.
Ångest
2021-05-09, 11:15
Bannlyst
Ikväll kommer produktionen försöka lätta upp stämningen som dom själva sabbat genom att visa deltagarna ett avsnitt.
Skulle inte förvåna mig om dom väljer att visa avsnitt nr2 där hälften av deltagarna inte ens är med.
#backamadde ✌️✌️✌️✌️✌️
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandskille88
Är inne på samma spår. Tappade troligen rejält med fans i samband med de två händelserna mot Tanja. Står själv inte för hans beteende där och då men tycker fan han är så mycket mer underhållande som person än dom andra om man ser det till hela säsongen. Tror nog han behöver varenda röst efter de här senaste 2 veckorna

Håller med! Det konstiga är att alla går så hårt åt honom när Nardos har varit betydligt mycket värre, men alla har överseende med henne..

Simon är i alla fall ärlig och samtidigt som han ger negativ kritik så ger han också positiv kritik i samma veva och kräver inte respekt tillbaka om tonläget höjs ngt som Nardos gör. Hon har bara hybris och tror att hon är den bästa av alla hela tiden. Men hon gick på hårt på Tanja efter att Mergim och Pedram preppat henne full med skit om Tanja och hennes positivitet och tidigare dokussåpa karriär. Sen gick hon på Judith så himla fult också inför alla och sen menar att hon bara sa vad hon tyckte.., när Judith dessutom sitter löst, är så beräknande att man blir illamående.

Nej, Simon fick mina röster denna gång även om jag tycker Judith också hade behövt de framför Adrian och Madde!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Hoppas den här censuren innebär att produktionen meddelar Madde om missförståndet och hur det egentligen ligger till. Får fan ångestpåslag själv av att se hur PISS hon mår.
Aaa kikade lite igår och nu.. De e fan dax o berätta för henne att dom gjort ett felsteg och så slipper hon betvivla sin egna person.
2021-05-09, 11:20
Bannlyst
Nästan alla kommentarer på insta är emot produktionen för vad dom gjort mot Madde.
Krismöte och censur nu.
2021-05-09, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Nästan alla kommentarer på insta är emot produktionen för vad dom gjort mot Madde.
Krismöte och censur nu.

Avundas inte det teamet tänk er krismeddelanden i nån ångestladdad mejlkonversation eller chatgrupp med kodade namn för att stärka sekretessen kring deltagarna.

"Nu har Gåsen grov ångest igen!"

"De börjar prata om sex. Vad ska jag göra????//helgpraktikantn"

Hoppas deras lön är värt mödan att styra den här cirkusen.

Men gör om gör rätt och freda Madde.
2021-05-09, 11:26
Medlem
Vart är Madde? Inte settt henne på ett bra tag. Är hon i bikten och får berättat för sig?
2021-05-09, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy007
Aaa kikade lite igår och nu.. De e fan dax o berätta för henne att dom gjort ett felsteg och så slipper hon betvivla sin egna person.

Alla där inne får väl betvivla sin egen person hela tiden! Att Madde EN gång får ngt negativt, som hon faktiskt ändå varit till viss del inblandad i, är väl inte hela världen! Jösses, hon valde själv att gå in i Big Brother och värre saker har hänt och kommer att hända möjligtvis..

Tänk om hon hade varit med förra säsongen med Mergim.., om han inte åkt ut denna gång när han kom in, hade han nog förr eller senare utsatt henne för mer kränkning än detta!

Dessutom kan jag gissa att det inte är DEN frågan som hon är ledsen över.. hon funderar nog på vad det är mellan Adrian och Nardos och hans uttal om att de HAFT en fling som gjorde henne ledsen om jag nu får gissa lite..
2021-05-09, 11:30
Medlem
Wow, så originellt Simon.

Det enda som är mer skrattretande än personer som lägger upp bilder på "fInA hImLeN vId SoLnEdGåNg" är personer som klagar på personer som lägger upp bilder på "fInA hImLeN vId SoLnEdGåNg".
2021-05-09, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy007
Vart är Madde? Inte settt henne på ett bra tag. Är hon i bikten och får berättat för sig?

Hon är väl kvar där ute? Förhoppningsvis med Adrian. Skulle inte förvåna mig om han gått in och hon sitter där ensam.
2021-05-09, 11:33
Medlem
Det är ett intressant beteende hon har, Emelie.
I sin presentation säger hon att hennes humör kan skifta snabbt.
Enligt sig själv kallas hon dramaqueen i Ystad. Hur kommer det sig?
Vad har fått Ystad att säga så om henne?

Det blir rörigt när man försöker ta in det hon säger:
Så här är det inte på utsidan. I hela mitt liv har jag hört ’Emelie le’. De sätter etiketter på mig.

Vid Honesty-frågestunden reagerar hon direkt på en tittarfråga, säger ”jag är van” och något motsägelsefullt ”jag bryr mig inte”,
blir dramatisk ”jag kan flytta ut min säng i gymmet”, för att sedan spela på känslor ”Hur tror du/ni att det känns?”.

Hon trivdes inte med sin roll/uppgift som positiv häxa, när hon sa sin formel hördes både förakt och förlöjligande men när hon sedan fick onda uppdraget (att förstöra) sken hon genast upp och fick massor av energi, och säga vad man vill men hon har talang för manipulation.

Minns när hon berättade för Dennis (när han var kärleksrådgivare) hur man är i möte med sina ”svärföräldrar”, med tillgjord röst sa att om svärmodern stickade skulle hon låtsas vilja lära sig det och be svärmorsan lära henne det, sen hur hon (sades lite oengagerat) skulle tacka ja till öl och whiskey med svärfarsan.
Hon har själv sagt att hon inte bryr sig om att lära känna personer hon inte uppfattar som ”viktiga” för henne. Hon viftar alltså bort folk utan att veta vem de är.

Även om det var ett uppdrag, så fick hon Madde att gå ifrån sin starka magkänsla ang jacuzzin. Vid något tillfälle har hon sagt att som ensambarn har hon lärt sig att manipulera sina föräldrar. Även om det är rätt vanligt att barn försöker manipulera sina föräldrar till olika favörer så har hon en slags stark energi som får andra att övertygas, tro på hennes version.

Det finns tillfällen när det känts obehagligt hur andra har ursäktat sig, tröstat och velat hennes bästa. Både A och P har vid flera tillfällen gått fram till henne och bett om ursäkt, frågat hur hon mår. Hennes ursäkter känns mer ytliga, inte från hjärtat.

(Att övertyga kan, rätt använt, vara en bra talang.)

Själv är hon sällan nöjd. Hon har fått massor av fördelar under denna tid.
Men på något vis kan hon ändå vända det till att något i det gör att det är synd om henne.

Hon har delat upp det, det är hon – som är lite förmer än de andra- och så är det dom andra, som hon då och då menar är falska, för det är BARA hon som är ärlig.

Hon slingar sig, när hon kritiserar säger hon ofta ”jag menar inte dig/er nu” eller efter att ha haft mängder av åsikter säga att man inte ska ta henne seriöst. Hon är aldrig seriös. Säger hon.

”De har aldrig givit mig någon chans.”, säger hon och lägger allt ansvar på de andra utan att se att hon själv ofta går och lägger sig, drar sig undan, stänger ute osv.
Runt henne finns snälla och stöttande personer, personer som gör allt för att hon ska känna sig trygg, veta att hon inte är ensam osv.
Det hon gör, eftersom att hon vill vara ensam, är att även dra in den andre i isolering.

Alla människor har en personlighet och vissa egenskaper, man kan vara en skämtsam, tillbakadragen, gladlynt, snabbtänkt, girig, filosofisk, språkbegåvad, ytlig, stökig, pedant, vig, glad, pessimist, kreativ, negativ osv. Egenskaper kan man nog utveckla, eller förlora, men det är svårt att ändra sin personlighet.

I vanliga livet kan en manipulerande personlighetstyp, vi kan kalla den ”1”, göra livet surt för den som står nära, vi kan kalla den ”2”. ”1” spelar på känslor, och får den andra (”2”) att gå med på märkliga krav, t.ex inte umgås med personer som ”1” inte gillar (ofta personer som är starka, som inte köper ”1:s” beteende.) Går de på middag, tillställning, fest kan det visas upp en fin fasad, är det enligt ”1” fel på sällskapet kommer ”1” vilja gå därifrån tidigt, följer ”2” med kan det ändå bli tjafs efteråt, följer ”2” inte med blir det tjafs efteråt, kanske till och med straff i form av tystnad, utfryst, känslokyla.

Det finns alltid personer som tror att det går att älska någon hel men dessvärre är en personlighet det man har/är, det går inte så lätt att ändra på. (Finns dock exempel på personer som efter allvarlig hjärnskada helt har en ändrad personlighet.)
”2” kommer sakta ändra sitt liv och beteende för att mer och mer passa ”1” men sällan kommer det bli en jämlik relation. ”1” sätter reglerna, ”2” vänder ut och in på sig själv och får säkert nån glimt av lyckan ibland som den sen gör allt för att få återuppleva, men mest är det krävande.

Bittra, manipulativa karaktärer kan vara jätteroliga i filmer, serier och böcker
men ha nära sig i verkliga livet, nä helst inte.
2021-05-09, 11:36
Bannlyst
Undrar varför produktionen vägrar visa Madde och Adrian på utegården?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in