2021-05-07, 08:34
Medlem
Trollmias avatar
Aftonbladet kör en röstning (tillsammans med Demoskop) (Läs här) eller för backup ifall Aftonbladet lägger det bakom PLUS-sida: https://web.archive.org/web/20210507061427/https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ep7LaG/annie-loofs-succe--basta-resultatet-sedan-2017

Citat:
En popularitet som Anders Lindholm, senior adviser på Demoskop, menar sannolikt beror på Annie Lööfs tydliga avståndstagande mot allt samarbete med Sverigedemokraterna.

Så det var så det var...
Citat:
– Samtidigt sker väljarströmmarna nu framförallt mellan C och den rödgröna konstellationen. Främst handlar det om väljare från MP, men det finns tendenser att även S- och V-väljare nu söker sig till C, något som tidigare var ovanligt.
,inte att de fått ökande röster för att pedofiler i hela landet tyckte att det var ok att rösta på C - Det var C's avståndstagande från SD!!

Direktlänk: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ep7LaG/annie-loofs-succe--basta-resultatet-sedan-2017

Icke klick-vänlig länk: https://imgur.com/a/GWFhFht

Jag kan liksom inte låta bli att undra - om MSM fått för sig att plocka upp pinnen från StoppaPressarna och verkligen jagat Federley - hade inte detta påverkat ovanstående tror ni??

Klart det hade!!

Flera av mina äldre personer som bara äter SVT/SR - de är förvirrade: "Ehh så en topp-centerpartist har bott ihop med en pedofil??? Näää, du ljuger nu... Tv har inte sagt nått om saken... inte i radion heller... " anektodisk befisföring jag vet (nej det var inte felstavat det är mitt eget hittepåord)... Men jag lovar att de flesta av oss kan hitta minst fem personer i vår närhet som kommer säga samma sak.

So... yeah... there you have it guys.... Vi ljuger... Så länge "vår vän Federley" inte blir uthängd REJÄLT i MSM - Så kommer han att klara sig undan - likaså även Centerpartiet som ökar... (whatta fuk!!??)
Citera
2021-05-07, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia

So... yeah... there you have it guys.... Vi ljuger... Så länge "vår vän Federley" inte blir uthängd REJÄLT i MSM - Så kommer han att klara sig undan - likaså även Centerpartiet som ökar... (whatta fuk!!??)

Jag tror också att människors mediavanor spelar sorgligt stor roll. Särskilt de äldre gardet - över fyrtiostrecket - är nog fastlåst vid papperstidningar, antika nyhetsprogram osv.

Jag har också noterat att förvånansvärt svagt intresse för pedoskandalen bland mina närmaste. Man vill spontan hitta ursäkter, man vill inte fördjupa sig osv. Verkligen förvånande reaktioner.

Jag tror att problemet blir för komplext, helt enkelt - skurken är både pedokramare, bög och toppolitiker, det är på tok för komplext för de flesta. Det hjälper ju inte att den stora kanonen mot FF (intervjun i teve) var en orgie i feghet och slapphet.

Målvakten har gått och fikat, bollen ligger tre meter från målet och man lyckas ändå tåfjutta utanför...

Inför en sådan intervju ska man ha en taktik och man ska luras - man ska metodiskt trassla in FF och möta hans manipulation med egen manipulation. Det finns inte utrymme för förhandling.

Den absoluta grundregeln när man diskuterar med narcissister: förhandla inte.
Citera
2021-05-07, 17:35
Medlem
[

So... yeah... there you have it guys.... Vi ljuger... Så länge "vår vän Federley" inte blir uthängd REJÄLT i MSM - Så kommer han att klara sig undan - likaså även Centerpartiet som ökar... (whatta fuk!!??)[/quote]

Tyvärr får jag hålla med att det är på det viset.
FF och hans särbo kommer att klara sig så länge inte MSM vågar ta upp skandalen på riktigt. Vi kan inte ha en sådan förljugen person som FF tillbaka i politiken. Han ska jagas med blåslampa!
Citera
2021-05-07, 18:44
Medlem
nickomyras avatar
”Ett rykte som förekom tidigt i härvan var att FF och den sexdömde mannen ursprungligen träffades genom sitt gemensamma intresse för biodling, något Jonas dementerar.
– Det är inte mitt intresse, det är Fredrick som kan det. Jag har aldrig hållit på med det förut, säger j som dock var med i somras när FFarrangerade en biodlarskola med unga pojkar. ”https://stoppapressarna.se/svenskt/pedofilen-om-kansliga-uppgifterna-kring-federley
Citera
2021-05-07, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
”Ett rykte som förekom tidigt i härvan var att FF och den sexdömde mannen ursprungligen träffades genom sitt gemensamma intresse för biodling, något Jonas dementerar.
– Det är inte mitt intresse, det är Fredrick som kan det. Jag har aldrig hållit på med det förut, säger j som dock var med i somras när FFarrangerade en biodlarskola med unga pojkar. ”https://stoppapressarna.se/svenskt/pedofilen-om-kansliga-uppgifterna-kring-federley

Citat: "Vi har inte bjudit in en massa barn till gården".

Fakta: på Federleys Instagramsida ligger bilden, föreställande Federley, en okänd vuxen person och flera småbgrabbar (gissningsvis 10 år och yngre). Bilden är från i somras.

Jag är absolut inte förvånad över att pedofilen uttrycker sig så. Detta är en tung p-störnig, en kalkylerande pedofil. Detta är en person som väljer sin egen verklighet, skär sin egen tårtbit och kallar den verkligheten.

Skit samma vad som objektivt hänt. I pedofilens trasiga hjärna har det inte hänt. Så j-a obehagligt.

Man kan inte nå en sådan här person.
Citera
2021-05-09, 02:27
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Citat: "Vi har inte bjudit in en massa barn till gården".

Fakta: på Federleys Instagramsida ligger bilden, föreställande Federley, en okänd vuxen person och flera småbgrabbar (gissningsvis 10 år och yngre). Bilden är från i somras.

Jag är absolut inte förvånad över att pedofilen uttrycker sig så. Detta är en tung p-störnig, en kalkylerande pedofil. Detta är en person som väljer sin egen verklighet, skär sin egen tårtbit och kallar den verkligheten.

Skit samma vad som objektivt hänt. I pedofilens trasiga hjärna har det inte hänt. Så j-a obehagligt.

Man kan inte nå en sådan här person.
Ribban sätts ju tydligt redan från start i intervjun.
Stoppa Pressarna har en bild på den dömde pedofilen när han lämnar Federleys föräldrars gård, två dagar efter att nyheten briserade.
– Bilden är ju väldigt suddig, det går inte att säga att det är jag på bilden.

Men det är ju du på bilden?
– Jo, det är jag
. Det var ett gäng ungdomar i en EPA-traktor som tog den, säger Anders.
Utgångspunkten är att han förnekar allt som går att förneka och lite till.
Det har även florerar uppgifter om att Federley och hans sambo ska ha haft som vana att festa intensivt till långt in på nätterna. Något som Anders också dementerar.
– Det är jätteroligt, jag har också hört det ryktet om festandet. Jag garvade högt, jag har aldrig ens rökt i hela mitt liv. Alla som känner mig skrattade, konstaterar han.
Vem mer än Federley kan han teoretiskt sitta och skratta med om den saken? Federleys föräldrar eller Annie Lööf?
Han bekräftar dock uppgiften om att han och Federley promenerat i elljusspåret i Björbo, efter Stoppa Pressarnas avslöjande.
– Ja, det gjorde vi, men hans föräldrar var inte med som det stod. Och det var inget "krismöte", som det stått. Vi var ute och gick med hunden, det var en vanlig hundpromenad, säger den dömde pedofilen.
På vilket sätt det skulle vara bättre att dom var ute och promenerade med hunden, som om inget hade hänt?

Var det inte Federley som påstod sig må så dåligt att han behövde vara sjukskriven i flera månader? Men det kanske var saknaden av sin pedofilvän som gjorde honom sjuk istället?
Citera
2021-05-09, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Ribban sätts ju tydligt redan från start i intervjun.
Stoppa Pressarna har en bild på den dömde pedofilen när han lämnar Federleys föräldrars gård, två dagar efter att nyheten briserade.
– Bilden är ju väldigt suddig, det går inte att säga att det är jag på bilden.

Men det är ju du på bilden?
– Jo, det är jag
. Det var ett gäng ungdomar i en EPA-traktor som tog den, säger Anders.
Utgångspunkten är att han förnekar allt som går att förneka och lite till.
Det har även florerar uppgifter om att Federley och hans sambo ska ha haft som vana att festa intensivt till långt in på nätterna. Något som Anders också dementerar.
– Det är jätteroligt, jag har också hört det ryktet om festandet. Jag garvade högt, jag har aldrig ens rökt i hela mitt liv. Alla som känner mig skrattade, konstaterar han.
Vem mer än Federley kan han teoretiskt sitta och skratta med om den saken? Federleys föräldrar eller Annie Lööf?
Han bekräftar dock uppgiften om att han och Federley promenerat i elljusspåret i Björbo, efter Stoppa Pressarnas avslöjande.
– Ja, det gjorde vi, men hans föräldrar var inte med som det stod. Och det var inget "krismöte", som det stått. Vi var ute och gick med hunden, det var en vanlig hundpromenad, säger den dömde pedofilen.
På vilket sätt det skulle vara bättre att dom var ute och promenerade med hunden, som om inget hade hänt?

Var det inte Federley som påstod sig må så dåligt att han behövde vara sjukskriven i flera månader? Men det kanske var saknaden av sin pedofilvän som gjorde honom sjuk istället?

Både pedofilen och Federley slingrar sig skamlöst. Ovanstående exempel är utmärkta.

Federley är förresten inte den som spottar i glaset. Om paret festade högljutt så är det historiens minst konstiga inslag.

Pedofilen har fö skyllt våldtäkterna på sitt sexmissbruk. Snyggt försök där
Citera
2021-05-10, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Det måste väl ha varit för att FF själv berättat för syster o vännina ? Och att de sedan beställt hem domen och varnat . Han måste ju fått vetat av Frivården så snart peddot flyttat in .
Jag får inte ihop det annars, hur alla andra har vetat om utom just FF .
Jo, så kan det ju vara.

Rätta mig om jag har fel, men flertalet rapporter sa ju att Federley tidigt hade gått runt till grannar och erbjudit dom att läsa domen. Var det inte så? Jag kommer inte ihåg om det var han eller pedofilen som gjorde det erbjudandet, men det verkar inte ha varit något han döljde för sina nära och kära. Det var ju så det briserade. Vissa i hans närhet tyckte hela grejen var för sjuk för att vara helt tyst om. Andra har ju försvarat han, som vi ser på hans facebook.
Citera
2021-05-10, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Pedofilen har fö skyllt våldtäkterna på sitt sexmissbruk. Snyggt försök där
Vart har du läst detta?

Det är inte lite skruvat
Citera
2021-05-10, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nesrider81
Vart har du läst detta?

Det är inte lite skruvat

Jag läste det i intervjun (med honom) i Stoppa pressarna.
Pedofilen sa att hans "sexmissbruk spårat ur" eller liknande.
Pedofiler säger ju vad som helst. Detta är otroligt skruvade människor.
Pedofiler har alltid ursäkter. De väljer sin egen verklighet.
Samvaron med pedofilen säger också mkt om Federley.
Citera
2021-05-10, 14:03
Medlem
Trollmias avatar
Hoppla, nu verkar det ju som om många av flashbacks-profeter haft rätt... att FF inte släppt kontakten med peddot alls utan de fortsätter att ha kontakt.

Från StoppaPressarna tisdag 4:e maj: https://stoppapressarna.se/svenskt/fredrick-federleys-nya-kontakt-med-pedofilen

Citat:
Han kan inte släppa honom.
Stoppa Pressarna kan nu avslöja att Fredrick Federley och ”Björbo-pedofilen” har en fortsatt och intensiv relation.
Den senast dokumenterade kontakten mellan de bägge männen skedde för bara två dygn sedan.

Efter att Stoppa Pressarna avslöjat relationen dröjde det två veckor innan Fredrick Federley insåg att hans position som EU-parlamentariker var ohållbar – han valde att lämna alla sina förtroendeuppdrag och sjukskriva sig.

”Björbo-pedofilen” bodde efter avslöjandet i två dygn hos Federleys föräldrar innan han flyttade till en annan ort, inte långt från Björbo.

Efter att skandalen briserade så har det hävdats att förhållandet mellan Federley och pedofilen är över och att han inte vet var den sexdömde 43-åringen numera bor.

Stoppa Pressarna kan dock avslöja att de bägge männen har en fortsatt och intensiv relation.

Björbo-pedofilen” har ett anonymt Instagram-konto under ett alias som Federley följer med stort intresse – han har även gillat flera av bilderna på kontot.

Även Fredrick Federley har ett alias på sitt följarkonto och Stoppa Pressarna har genomfört omfattande forensiska undersökningar av de bägge kontona.

Den senaste interaktionen mellan de bägge männen skedde för två dygn sedan – den 2 maj gillar Federley ett inlägg som ”Björbo-pedofilen” publicerar:
– I dag sätter vi alla fina regnbågsfamiljer i centrum! All kärlek till er, skriver pedofilen intill en bild som Federley lajkat.

”Björbo-pedofilens” Instagram-konto innehåller flera bilder från Federleys Dalagård.
– Bilden med katten är tagen från badrummet i Federleys hus. Det är bekräftat nu, säger en person som varit Stoppa Pressarna behjälplig i granskningen av bilderna.

Utifrån ”Björbo-pedofilens” Instagram-konto får man en god inblick i hans tillvaro och tankevärld.

Det är uppenbart att han är intresserad av att fotografera. Hans konto har flera svartvita och till sin komposition ”konstnärliga” bilder, han intresserar sig även för olika kända fotografer.

Pedofilen tycks även hysa ett stort aktieintresse, han håller sig uppdaterad med hjälp av flera sidor som är ägnade åt handel på börsen. De politiker han tycks hysa en faiblesse för är nästan uteslutande vänsterpolitiker som exempelvis Nooshi Dadgostar, 35, Vänsterpartiets nyvalda ledare.

Den 43-årige mannen tar även del av flera sidor med anknytning till gay-världen, däribland RFSL i Malmö, sexklubben Blue Vision och gaykrogen för män som gillar lack och läder Sidetrack.

Det fetade & kursiva - det här verkar ju intressant... Så båda har varsina anonyma instagrams... Tyvärr går instagramsvärlden mig helt förbi och jag kan inte något om det. Men här borde det ju finnas en hel del för de flashbackare som kan med det hela, att gräva i.
Citera
2021-05-10, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Hoppla, nu verkar det ju som om många av flashbacks-profeter haft rätt... att FF inte släppt kontakten med peddot alls utan de fortsätter att ha kontakt.

Från StoppaPressarna tisdag 4:e maj: https://stoppapressarna.se/svenskt/fredrick-federleys-nya-kontakt-med-pedofilen

Det fetade & kursiva - det här verkar ju intressant... Så båda har varsina anonyma instagrams... Tyvärr går instagramsvärlden mig helt förbi och jag kan inte något om det. Men här borde det ju finnas en hel del för de flashbackare som kan med det hela, att gräva i.

Flashbackare kan mer än folk tror
Den här nöten kan nog någon flashbackare knäcka - hur var och när har pedofilen och FF kontakt på sociala medier, tex Instargram?
Att FF bara skulle slänga pedofilen på sophögen, verkar naivt att tro.
FF bör ha starka skäl till att riskera sin karriär, stöta sig med hela grannskapet, riskera småbarns hälsa och hamna i konflikt med frivården ... FF brände allt pga denna pedofil..
Att kontakten fortsätter var väl väntat och den har nog djupare rötter än vi kan ana...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in