2021-05-08, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Men hva tilsier egentlig at en trekubbe på tomta betyr at noe "alvorlig gærent" har skjedd inni huset...

Hvem "klikker i huet" ved synet av en bakhon ved inngangspartiet.
Hvordan kan man umiddelbart tro at det verste har skjedd.

Morra til TH daua da hun skulle hente bakhon.
Citera
2021-05-08, 22:27
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Men hva tilsier egentlig at en trekubbe på tomta betyr at noe "alvorlig gærent" har skjedd inni huset...

Jeg tror TH er mer eller mindre traumatisert av hans mors hjerteinfarkt og påfølgende dødsdall, som visstnok skal ha funnet sted mens hun var ute i skjulet og hentet ved.

Jeg kan innbille meg at det bildet innebar ved strødd utover gårdsplassen, hvis hun fikk sitt illebefinnende på vei tilbake med veden og måtte slippe denne rett ned.....

Derfor, vedkubber liggende strødd på en gårdsplass kan ha hatt en vedig spesiell betydning for han....
Citera
2021-05-08, 22:30
Medlem
Citat:

Det at hun ikke tok telefonen og i tillegg en trekubbe lå foran døra, fikk ham straks til å føle at noe er gærent.
Citera
2021-05-08, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Utgangsdører slår alltid ut så hva skal du med en dørstopper der?
hindre at den smekker igjen så drapsmannen kan komme inn, men aeh ville merket det. Han brukte jo år og dag på å komme inn. Måtte vel finne nøkkel i garasjen som th hang klar.
Citera
2021-05-08, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Det at hun ikke tok telefonen og i tillegg en trekubbe lå foran døra, fikk ham straks til å føle at noe er gærent.

Et bakhon er så langt fra en trekubbe du kan komme, typisk byfolk.
Citera
2021-05-08, 22:34
Medlem
Citat:

Det er bare oppfinnelse og for at det skal virke troverdig.
Citera
2021-05-08, 22:35
Medlem
Citat:
For at du ikke skal kunne komme deg ut. Må alt serveres med teskje ?

Konspirasjonsteoretikere skjønner ingen ting.
så th sperret fluktruten for aeh med bakhonet. Drapsmann klatret i stigen og gikk inn via balkongdøra th satte på gløtt. Aeh ble angrepet og prøvde å løpe fra gm ned trappa men falt og skadet seg. Drapsmannen slepte og kvalte henne. Snipp snapp.
Citera
2021-05-08, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg tror TH er mer eller mindre traumatisert av hans mors hjerteinfarkt og påfølgende dødsdall, som visstnok skal ha funnet sted mens hun var ute i skjulet og hentet ved.

Jeg kan innbille meg at det bildet innebar ved strødd utover gårdsplassen, hvis hun fikk sitt illebefinnende på vei tilbake med veden og måtte slippe denne rett ned.....

Derfor, vedkubber liggende strødd på en gårdsplass kan ha hatt en vedig spesiell betydning for han....

Det tror jeg også
Citera
2021-05-08, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
så th sperret fluktruten for aeh med bakhonet. Drapsmann klatret i stigen og gikk inn via balkongdøra th satte på gløtt. Aeh ble angrepet og prøvde å løpe fra gm ned trappa men falt og skadet seg. Drapsmannen slepte og kvalte henne. Snipp snapp.
Du er kjapp i svingen, ser jeg. Men det virker i hvert fall som du har skjønt hensikten med bakhonet

Hva er sannsynligheten for at TH hadde nevnt trekubben om det var han selv som hadde lagt den foran døra når han dro ?
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-08 kl. 22:46.
Citera
2021-05-08, 22:46
Medlem
Citat:
Du er kjapp i svingen, ser jeg. Men virker i hvert fall som du har skjønt hensikten med bakhonet

Hva er sannsynligheten for at TH hadde nevnt trekubben om det var han selv som hadde lagt den foran døra når han dro ?

Du skjemmer ut Stoltenberg navnet.
Citera
2021-05-08, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ja, han måtte jo gått inn et annet sted, hvis han sperret utgangsdøren først.

Stigen som sto opp mot 2. etasje er et alternativ. Er det flere steder han kunne gått inn? Noen har snakket om at det finnes en kjellerinngang?

Finnes det ikke en terrassedør?
Bakhonet er trolig ikke brukt for å sperre inngangsdøren, den er ment å signalisere noe.
Senast redigerad av Hellsculls 2021-05-08 kl. 23:09.
Citera
2021-05-08, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Finnes det ikke en terrassedør?

Så da betyr ikke slepesporene noe som helst, godt jobba.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in