Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Ja svenskarna förvandlades till covidfanatiker ganska snabbt när propagandan fick fäste. Masker överallt och den ene mer skräckslagen än den andra och skolbarn som tvingas hålla avstånd från varandra på skolgården. Irrationellt så det skriker om det.
Är du rätt person att anklaga andra för fanatism?
Jag klickade på namnet "Hexen666" och därefter "Hitta fler inlägg av Hexen666". Din argumentation är ganska hysterisk.
Dina inlägg har vissa bra poänger, men dessa drunkar i din fanatiska retorik. Du skulle ha lättare att få fram dina poänger ifall du sansade dig lite.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Det är omöjligt för mig att ta dom seriöst. Förnekare hit och förnekare dit. Och ja, det har blivit som en sekt. Ordet förnekare drar ju onekligen tankar till en sekt som stämplar dissidenter som avfällingar och just förnekare. Jag växte upp som ett Jehovas Vittne och har oerhört svårt med flockmentalitet och skammande av dom som vågar ifrågasätta. Klimatrörelsen, invandringen och nu covid är tre frågor där folk beter sig skrämmande likt grupper som Jehovas Vittnen.
Är du själv immun mot flockbeteende?
Jag kan bara titta på hur du benämner personer som inte håller mig dig angående Corona-viruset. Du uttrycker dig ganska hätskt mot personer med en åsikt som skiljer sig från din.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Ja covid är mer smittsamt men att tro att restriktionerna har utrotat influensan är ju bara dumt. Det är helt andra processer som är skyldiga till det
Citat:
Ursprungligen postat av
TonyDRarSiffrorUrA
Har du något exempel på vilken ”process” detta skulle vara?
Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Naturlig selektion. Även kallat evolution

Tänker du att det råder någon sorts konkurrens mellan influensa-virus och Corona-virus? Hur fungerar den konkurrensen? Genomgången infektion av Corona-viruset ger ju inte immunitet mot influensa-virus, och vice versa. Jag tänker att då borde det ena viruset inte kunna tränga ut det andra.
Olika stammar av Corona-viruset kan konkurrera, eftersom genomgången infektion av en stam ger, åtminstone något sånär, immunitet mot andra stammar. Tänker jag galet?