2021-05-08, 12:11
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tack för klargörande och bra svar men jag är lite fundersam över ditt sista stycke.

Om SD döms så antar jag att han hämtas in innan domen blir offentlig eller att polisen i alla fall övervakar honom under dagarna innan för att kunna hämta in honom.

Får han resa utomlands innan domen har avkunnats?

Om de är i Skåne så är det inte långt till utlandet. HD är säkert vaccinerad så hon får åka vart hon vill. Tveksamt om SD fått sina två sprutor dock.
Citera
2021-05-08, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vi vet att Lena hade sperma på kjolen, men vet vi om krim.teknikerna även hittade det på marken runt Lennas kropp? Om det var så - då är väl bevisen glasklara?
Ytterst tveksamt att sperma skulle kunna påträffas i marken fem dagar efter mordet. Har för mig att spår av sperma försvinner efter 48h (någon annan kanske har bättre kunskap i ämnet)
Citera
2021-05-08, 12:40
Medlem
Citat:
Vi vet att Lena hade sperma på kjolen, men vet vi om krim.teknikerna även hittade det på marken runt L*enas kropp? Om det var så - då är väl bevisen glasklara?

Nej något sådant skulle väl NA tagit upp om det hittats.

Å andra sidan så hade hon legat där -utomhus och oskyddad- i över 4 dygn och vegetationen bestod väl mest av gräs. Så även om det hade funnits droppar där så är det ju inte säkert de hade hittats. Om de inte gick med hund som är tränad för att markera på just sperma.

Jag vet inte hur vanliga sådana hundar är, kan bara killgissa att en sån kanske måste ringas in från ett större distrikt.
En snabb googling visar dock att det finns/fanns en i lilla Sandviken, som hör till Gästriklands polisdistrikt som väl är mindre än Örebros dito.

EDIT. Det finns ett nationellt mål att det ska finnas 2 kombinerade brand- och spermahundar i varje distrikt enligt polisens tidning 2020.
– målet är 14 totalt i landet – finns 10 i dag. 2020 alltså. Vet inte hur det var 2018.
Senast redigerad av Firesnake 2021-05-08 kl. 12:50.
Citera
2021-05-08, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det har nog HD kunnat fixa med sig hem till honom

Tror du? De sjukhusanställda och vårdanställda som jag känner har inte tillgång till vaccindoser såvida de inte jobbar direkt med covidvaccineringar. Har HD jobbat eller volontärarbetat med det? EDIT: Fast du kanske skojade
Citera
2021-05-08, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Tror du? De sjukhusanställda och vårdanställda som jag känner har inte tillgång till vaccindoser såvida de inte jobbar direkt med covidvaccineringar. Har HD jobbat eller volontärarbetat med det? EDIT: Fast du kanske skojade
Nej, jag skojar inte. Tror att paret Dson är sluga och listiga och ser till att ta för sig av det de anser sig ha rätt till.
Kan inte för mitt liv förstå hur det kan fortgå att de skriver fuskloggar. Det borde finnas en spärr, när en person loggar 75 olika cacher på en kväll. Det är orimligt.
Att lägga ner hela iden med geocaching blir svårt, men att utesluta fuskande vuxna människor borde vara kutym.
Det är fusk, annars så kan man låta idrottare dopa sig bäst de vill.
Varför följa regler?
Citera
2021-05-08, 13:04
Medlem
Citat:
Vi vet att Lena hade sperma på kjolen, men vet vi om krim.teknikerna även hittade det på marken runt Lennas kropp? Om det var så - då är väl bevisen glasklara?
Nej det gjorde de inte fanns bara på kjolen och i tingsräten gick det inte att motbevisa att den fläcken kommit från ett annat tillfälle
Citera
2021-05-08, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Nej, jag skojar inte. Tror att paret Dson är sluga och listiga och ser till att ta för sig av det de anser sig ha rätt till.
Kan inte för mitt liv förstå hur det kan fortgå att de skriver fuskloggar. Det borde finnas en spärr, när en person loggar 75 olika cacher på en kväll. Det är orimligt.
Att lägga ner hela iden med geocaching blir svårt, men att utesluta fuskande vuxna människor borde vara kutym.
Det är fusk, annars så kan man låta idrottare dopa sig bäst de vill.
Varför följa regler?

Ja absolut (fetade), men jag har svårt att se hur det skulle vara praktiskt möjligt för HD. Kanske om hon hjälpte till på ett vaccinationsställe och SD slank in precis när de stängt och hon gav honom en dos och vaccinationsbevis.
Hade hon smusslat med hem så kan hon ju inte direkt skriva ett certifikat som är giltigt vid utlandsresa.
Citera
2021-05-08, 13:43
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Så absurt och sjukt att det ens är svårt att föreställa sig. Men ja vissa mördare får ju tydligen utlösning även om det inte var ett sk. lustmord.
Så sjukt att SD nog inte klarar att acceptera att det hände, om det hände. Det passar inte in i den bild han vill ha av sig själv. Själva mordet kan han kanske rationalisera, men inte ev ejakulation.

SD:s sperma på LW:s kjol och hans egen cykel är resultatet av en högst medveten, frivillig och aktiv handling (i annat fall hade den hamnat i kallingarna).
Citera
2021-05-08, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
SD:s sperma på LW:s kjol och hans egen cykel är resultatet av en högst medveten, frivillig och aktiv handling (i annat fall hade den hamnat i kallingarna).

Hittades det sperma på hans cykel? Jag trodde cykelsexet var hans påhittade historia som skulle förklara ev sperma där. Och att det gällde en av döttrarnas cykel. Eller är jag ute och cyklar? (pun intended)
Citera
2021-05-08, 14:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Sen håller jag med den (minns inte om det var nötis, zilvereko eller nån annan) som skrev att HDs otrohet med JS inte kan jämställas med SDs otrohet med LW.
SD hade redan raserat respekten för äktenskapslöftena trots nya chanser att bli en trogen äkta make.

HDs grej med JS handlade mer om hennes vilja att prova sitt värde på marknaden (för att använda ett grisigt uttryck).

Att de fortfarande bor kvar är ju helt ofattbart. Blickarna hon måste få... Kanske lättare att stå ut med dem när hon har SD vid sin sida...
"Du och jag mot världen". De gånger hon brister åker hon in och får antagligen ett kemiskt lugn.
Tar kort det jag opponerar mig mot.

▪️För att jag ser snarare manipulation än nån härlig förälskelse och en kvinna som vill pröva sina vingar eller ha JS som en språngbräda.

1. Jag ser en människa som oavsett ÄR otrogen. Som inte kan dravla om tillit:

2. Som fortsatt döljer JS i flera månader (år?) och ljuger som om hon hade betalt.
Som till och med överbetonade hur normal kompis JS var den 28 april utan att ens SD ifrågasatt.

3. Som ligger med JS och samtidigt skriver kärleks-sms till SD som en explosion i april/maj.

4. Som har JS som en wailing wall, frestar honom konstant med sex och ömhetsbetygelser men säger sen att han kväver henne och går för fort fram.

5. Som ligger med honom ända bort i december (minst, hans förhör sträcker sig inte längre) och som offentliggörs via FUP när HD pressas.
Jag undrar hur länge hon körde dubbelt. Sexuellt med JS och som domptör ang SD så att odjuret ska förskönas.

▪️Är inte ett dugg förvånad över att hon bor kvar. Hon är ett praktexempel på att kompartmentalisera och har levt i en förljugen utopisk bild och dolt hur skeva de är i åratal och hon är psykiskt sjuk.
Hennes vision är kärnfamiljen i lilla huset på prärien.
SDs lilla hus som hon inte vill han ska sälja.

De är ju superoskyldiga och HD kroniskt kränkt.
Citat:
Undrar om polisen någon gång föreslagit att hon ska byta stad, efternamn, hårfärg och frisyr.
Poliser är varken stylister eller bryr sig ett skvatt om vart HD har sitt leverne - likt att de inte gör med nån annan.
Senast redigerad av develi 2021-05-08 kl. 14:30.
Citera
2021-05-08, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är inte ett dugg förvånad över att hon bor kvar.
Hon är ett praktexempel på att kompartmentalisera och har levt i en förljugen utopisk bild och dolt hur skeva de är i åratal och hon är psykiskt sjuk.
Hennes vision är kärnfamiljen i lilla huset på prärien.
SDs lilla hus som hon inte vill han ska sälja.

Jag tror inte heller att det handlade om nån himlastormande kärlekshistoria, men i övrigt tycker jag HD följer mönstret ganska typiskt för kvinnor som försöker komma vidare från en relation där de levt under kontroll. De klarar inte att släppa mannen och går ständigt tillbaka.

Psykiskt sjuka/ personlighetsstörda eller ej.

"Hon är ett praktexempel på att kompartmentalisera och har levt i en förljugen utopisk bild och dolt hur skeva de är i åratal och hon är psykiskt sjuk"

Ja det är kanske förklaringen. Mycket svårt att leva sig in i för mig.

"Poliser är varken stylister eller bryr sig ett skvatt om vart HD har sitt leverne - likt att de inte gör till nån annan"

Faktum är att de är precis det ibland. Det kan hända att de tipsar hur kvinnor kan leva gömda utan skyddad ID också. Jag har suttit med som stöd i några polisförhör med hotade kvinnor.
Men kanhända Örebropolisen överlag inte har nån lust att ge HD såna råd. Men AnSt kunde ju ha gjort det kan man tycka. Fast å andra sidan kanske hon inte vill ha ngt med HD att göra längre.
Citera
2021-05-08, 14:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tror inte heller att det handlade om nån himlastormande kärlekshistoria, men i övrigt tycker jag HD följer mönstret ganska typiskt för kvinnor som försöker komma vidare från en relation där de levt under kontroll. De klarar inte att släppa mannen och går ständigt tillbaka.

Faktum är att de är precis det ibland. Det kan hända att de tipsar hur kvinnor kan leva gömda utan skyddad ID också. Jag har suttit med som stöd i några polisförhör med hotade kvinnor.
Men kanhända Örebropolisen överlag inte har nån lust att ge HD såna råd. Men AnSt kunde ju ha gjort det kan man tycka. Fast å andra sidan kanske hon inte vill ha ngt med HD att göra längre.
Varför skulle de tipsa en människa som först är misstänkt själv, sen släppt i brist på bevis och som fortsatt uppvisar ett suspekt beteende.
Som ständigt ska framstå som den det är mest synd om. Som skiljer sig och fortsatt är fixerad vid LW och att återförenas med SD.
Förtalar, hatar och vill se LW död. Som uppvisar hämnd via att logga hennes cacher som mördad.
Som raljerar över polisen, polisiärt arbete och gnäller även i TR.

Hon har inte visat ett tecken på att hon vill bort från SD, snarare tvärtom.
Som roar sig med SD ända sen mordet, nu senast har superkul i Skåne.
Senast redigerad av develi 2021-05-08 kl. 14:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in