Citat:
Usch - vad jobbigt att känna så och att ens tonåringar/barn märker att man kan må så dåligt
I den här tråden har getts mycket skit till deltagarna (särskilt vissa deltagare) så vi borde kanske tänka oss för och komma ihåg att Robinson ÄR en tävling med lite tjuv och rackarspel men också tävlingar och att om vi själva skulle ha deltagit så kanske vi också skulle ha agerat som de har gjort och gör. Varför? Jo för att vi är alla olika i vår personlighet och att regler och förutsättningar i tävlingen ändras hela tiden OCH vi ser inte många minuter i avsnitten per vecka och det klipps till produktionens favör av att visa de smaskigaste bitarna - resten av tiden vet vi inget om alls!
I den här tråden har getts mycket skit till deltagarna (särskilt vissa deltagare) så vi borde kanske tänka oss för och komma ihåg att Robinson ÄR en tävling med lite tjuv och rackarspel men också tävlingar och att om vi själva skulle ha deltagit så kanske vi också skulle ha agerat som de har gjort och gör. Varför? Jo för att vi är alla olika i vår personlighet och att regler och förutsättningar i tävlingen ändras hela tiden OCH vi ser inte många minuter i avsnitten per vecka och det klipps till produktionens favör av att visa de smaskigaste bitarna - resten av tiden vet vi inget om alls!Absolut är det så. Det är så lätt att sitta hemma i soffan o klaga. Givetvis kan man ha åsikter, men detta näthat förstår jag inte alls. Vi tittare känner ingen av dessa deltagare, kameran filmar och väljer ut en bråkdel av det vi får se. Det kan inte vara lätt att vara där med en massa främlingar, utan mat, dåligt väder på det och sedan ska det tävlas. Klart att man blir svag och sårbar (vissa mer än andra).
Håller med dig, klart man ska tänka på vad man skriver, ord kan såra riktigt mycket. Man behöver inte hata så mycket, alla är vi bara människor. Det är en tävling och siste man eller kvinna vinner. Man behöver dock inte gå över lik för att vinna. Det är inget jag hade kunnat göra och heller inte kunnat leva med. Men alla är olika.
Lägg ner hatet nu, det är ett TV-program.
Jag tycker själv att Alex, Elias och Sophias val av att fuska och ljuga var korkat. Men inget hat för det.
Kom ihåg att vi alla är människor med känslor.

men oavsett vad så har mange ju helt rätt.