2021-05-08, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Usch - vad jobbigt att känna så och att ens tonåringar/barn märker att man kan må så dåligt I den här tråden har getts mycket skit till deltagarna (särskilt vissa deltagare) så vi borde kanske tänka oss för och komma ihåg att Robinson ÄR en tävling med lite tjuv och rackarspel men också tävlingar och att om vi själva skulle ha deltagit så kanske vi också skulle ha agerat som de har gjort och gör. Varför? Jo för att vi är alla olika i vår personlighet och att regler och förutsättningar i tävlingen ändras hela tiden OCH vi ser inte många minuter i avsnitten per vecka och det klipps till produktionens favör av att visa de smaskigaste bitarna - resten av tiden vet vi inget om alls!

Absolut är det så. Det är så lätt att sitta hemma i soffan o klaga. Givetvis kan man ha åsikter, men detta näthat förstår jag inte alls. Vi tittare känner ingen av dessa deltagare, kameran filmar och väljer ut en bråkdel av det vi får se. Det kan inte vara lätt att vara där med en massa främlingar, utan mat, dåligt väder på det och sedan ska det tävlas. Klart att man blir svag och sårbar (vissa mer än andra).
Håller med dig, klart man ska tänka på vad man skriver, ord kan såra riktigt mycket. Man behöver inte hata så mycket, alla är vi bara människor. Det är en tävling och siste man eller kvinna vinner. Man behöver dock inte gå över lik för att vinna. Det är inget jag hade kunnat göra och heller inte kunnat leva med. Men alla är olika.
Lägg ner hatet nu, det är ett TV-program.
Jag tycker själv att Alex, Elias och Sophias val av att fuska och ljuga var korkat. Men inget hat för det.
Kom ihåg att vi alla är människor med känslor.
2021-05-08, 13:17
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Enligt Annica så kan man inte bara hoppa av hursomhelst, vilket låter rimligt. Wrenkler fick väl åka hem för att han tillslut mådde så dåligt, men innan dess försökte de hålla kvar honom. Wrenkler har ju sagt att produktionen sa till honom att han måste lämna i ett öråd.

Ser väl ut så i många TV program, serier och filmer.
Klart man kan... Om man blir tvingad av någon att stanna kvar på ett ställe och inte tillåts lämna så kallas det kidnappning. MEN om han sagt jag vill lämna men vill få pengarna jag skulle fått om jag inte lämna och fått svaret nej, då är det en annan sak. Men självfallet kan man ju hoppa av när man vill.
2021-05-08, 13:23
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackskonto
Absolut är det så. Det är så lätt att sitta hemma i soffan o klaga. Givetvis kan man ha åsikter, men detta näthat förstår jag inte alls. Vi tittare känner ingen av dessa deltagare, kameran filmar och väljer ut en bråkdel av det vi får se. Det kan inte vara lätt att vara där med en massa främlingar, utan mat, dåligt väder på det och sedan ska det tävlas. Klart att man blir svag och sårbar (vissa mer än andra).
Håller med dig, klart man ska tänka på vad man skriver, ord kan såra riktigt mycket. Man behöver inte hata så mycket, alla är vi bara människor. Det är en tävling och siste man eller kvinna vinner. Man behöver dock inte gå över lik för att vinna. Det är inget jag hade kunnat göra och heller inte kunnat leva med. Men alla är olika.
Lägg ner hatet nu, det är ett TV-program.
Jag tycker själv att Alex, Elias och Sophias val av att fuska och ljuga var korkat. Men inget hat för det.
Kom ihåg att vi alla är människor med känslor.

Skönt att höra att det finns fler än jag att tycka likadant - håller verkligen med i det du skrivit

**En liten lustig sak hände när jag hade skrivit på Alex Insta ungefär detsamma som du skrev nu (nej vi är inte vänner utan hans sida är offentlig och inte privat) - var att han ville adda mig/följa mig på Insta. Ehh - jaha? Det fick han - men jag har inte daltat med mina kommentarer utan sagt: Klantigt och dumt att fuska (han höll med om det!) men mänskligt oxå när man fick chansen. Dock får man ta konsekvenserna av det hela och det fick de ju göra med. Nej men troligt är väl att de ångrar sig nu efteråt men det var deras egna val = man får bita i det sura äpplet i så fall. Själv gjorde han avbön på sin sida med ungefärliga likadana ord och tyckte oxå att det var bra att de blev påkomna/avslöjade med diskningen som följd - för tänk om ingen satt klacken i backen utan låtit det fortgå? Tänk om de hade vunnit Robinson och det hade avslöjats senare? DET hade varit pinsamt värre.
Senast redigerad av CS128 2021-05-08 kl. 13:31.
2021-05-08, 13:50
Medlem
Andreas är ute o cyklar i den där tidningsartikeln. Även om Johanna är ung betyder det inte att man är inkapabel till att vara hänsynsfull. Hon är curlad och uppväxt i tron att hon kan allting redan.

När det gäller Andreas så förtjänar han kritik. Som vanligt buntas riktiga ”hatet” ihop med rättmätig kritik. Mannen är rakt igenom missunnsam, butter, elak, feg och tråkig.
2021-05-08, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Det lutar åt att det kommer finnas två trådar nästa år: en där man kan diskutera programmet öppet utan spoilerfunktionen och en tråd som denna (med spoilertagg tills det visats på TV).
Det kommer inte heller att fungera. Man kan dela in idioterna i två kategorier:

1. De som inte kan förstå att man måste använda spoilers och som dessutom tror att vissa inlägg inte är spoilers, trots att alla förstår exakt vad inlägget betyder.
2. De som helt enkelt vill förstöra för alla.

Det finns gott om båda kategorierna, i den här tråden. Kategori 2 kommer att vara aktiva även nästa år. Och om man till kategori 1 gör tillägget "De som inte förstår att det finns två trådar", så kommer de också att finnas nästa år.

Så ett välvilligt förslag, men meningslöst.
2021-05-08, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Andreas är ute o cyklar i den där tidningsartikeln. Även om Johanna är ung betyder det inte att man är inkapabel till att vara hänsynsfull. Hon är curlad och uppväxt i tron att hon kan allting redan.

När det gäller Andreas så förtjänar han kritik. Som vanligt buntas riktiga ”hatet” ihop med rättmätig kritik. Mannen är rakt igenom missunnsam, butter, elak, feg och tråkig.

Som vanligt handlar det om människor med felaktiga självbilder av sig själv samt att de medverkar i såpan av fel anledningar och med för höga förhoppningar om vad som skall hända efter deras medverkan.

Varje år i exempelvis Robinson finns personer som medverkar för att det skall vara bra språngbrädor för en framtida karriär eller ett nystartat företag. Denna gång så har detta bland annat varit Andreas och Anki. Det är också dessa som verkat ta mest illa vid sig för den kritik som kommit mot deras sätt att uppträda i Robinson. Andreas hade hoppats på många nya uppdrag som organisationskonsult och Anki såg jobben som aktivitetsledare för vildmarks- och friluftscamps hopa sig i kalendern. Bara att Andreas kallar sig själv Robinson-Andy säger egentligen allt om hans förväntningar på livet efter deltagandet.

Nu visar det sig i stället att deras eget uppträdande på bästa sändningstid sändningstid i stället stänger de dörrar de hoppats på skulle öppna sig.

Därav bitterheten.
2021-05-08, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porkster
Alltså vad är det för retards som näthatar folk sådär, alltså jesus... Det är ett TV-program, som dessutom spelades in för skitlängesedan... Man kan tycka att vi på FB är aggressiva mouth breathers men vi har åtminstone vett att hålla det inom denna tråden. Sen är det jävligt lätt att hävda att man minsann hade agerat si och agerat så i olika situationer men TV-tittarna får se allt, deltagarna ser bara med sina egna ögon.

Med det sagt, visst kan man få kritisera osv, det gör jag själv en jävla massa. Jag undrar vad det är för klientel som näthatar. Är det den klassiska klicken, upper middle aged tanter? Kan inte tänka mig att de skulle stå upp för Wrenkler dock, med såna hemska och främmande åsikter såsom att mäns och kvinnors fysiologi skulle vara olika tex. Såna åsikter är ju snart förbjudna i Sverige om Morgan Johansson får som han vill.
Jag håller med dig i nästan alla dina inlägg! Att skriva på flashback är helt OK, men att söka upp deltagarna privat för att hata dem är bara sjukt! Jag undrar om någon i tråden gjort det.

Sedan tror jag dessutom väldigt mycket på den åsikt som också har framförts av de som läst på IG, att det mest handlar om negativa kommentarer (kritik) än rent hat. Liksom alla (oftast kvinnliga) politiker och journalister, som ständigt anser sig vara hatade på nätet, men nästan aldrig kan uppvisa något. De förstår inte skillnad på hat och kritik. "Jag tycker du har fel" är hat i deras ögon.
2021-05-08, 14:18
Medlem
Läser man tv.nu så förstår man om Ludde kommer tillbaka före eller efter örådet.

Edit: eller kanske inte... Läs gärna både söndag och måndag för Robinson.
2021-05-08, 14:26
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Andreas snyftande är så dags nu, han har betett sig som en syltrygg, paktare och falsk människa samtidigt som han anklagar andra för att vara just det. Inte ett enda ord i artikeln om hur han betedde sig själv. Oj, nu näthatade jag Andreas precis.
Vad det gäller två trådar så provade jag det för ett par år sedan men det fungerade inte. De som struntade i spolier struntade även i att välja rätt tråd. Det enda som kommer att fungera är att de som väljer att titta på TV4 får låta bli att läsa i tråden.
2021-05-08, 14:49
Medlem
Hoppas lappen vinner, mest för att hans renar blir så glada då.
2021-05-08, 14:52
Medlem
ola-hammastroms avatar
.
Senast redigerad av ola-hammastrom 2021-05-08 kl. 15:02.
2021-05-08, 15:01
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
Magnus Tosser: Riktiga överlevare tar bilen till Ica Maxi
"Två "Robinson"-deltagare knallade ut i skogen och hittade en camping. Produktionsbolaget borde skämmas – inte överlevarna.

Jag tycker kritiken riktas åt fel håll.

Alla har hört att "Robinson är ett spel" där det är tillåtet att ljuga, svika människor och kämpa för sin egen överlevnad. Alla regler är tillåtna.

- Magnus Tosser"

Haha det är nästan som man kan tro att nån har varit inne här och läst

Han har säkert läst tråden men oavsett vad så har mange ju helt rätt. Fler läser flashback än vad man tror.

Der är produktionsbolaget som ska skämmas. Big time.
Senast redigerad av Adonis. 2021-05-08 kl. 15:03.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in