2021-05-08, 10:18
Medlem
Grolls fråga igår i Studio Ett till Benkö om " det går att hänvisa till en personalfråga med hänvisning till personens integritet när reportaget drabbat hela redaktionen och blivit en förtroendefråga ?" (inte helt ordagrant) var P1:s journalisters viktigaste, för dem.
Endast den frågan med Benkös svar repriserades senare i Dagens Eko.

Den var absolut nödvändig att ställa. (Benkö rabblade bort det svaret också till semantisk obegriplighet).
Men lika viktigt hade varit att Groll ställt frågan om programmet levt upp till S R:s sändningstillstånd.
Men viktigaste frågan ställdes inte heller: den om Benkö och Eko-chefen med handen på sin heder talar sanning när de säger att de bara kunde agera på vad Ekochefen visste kort före Drysén fick gå och Benkö 8 månader efter hennes avsked?
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-05-08 kl. 10:30.
Citera
2021-05-08, 10:22
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
(Obs att Wolf-Watz eventuella släktskap med Drysens mamma fortfarande inte är klarlagt.)

Det skulle ju vara fantastiskt om någon med mer tid och kunskaper än jag kunde gräva vidare i detta.

Ifall det kommer fram att de är släkt och att det mörkats med det...

Det skulle vara en bomb SR skulle ha svårt att hämta sig ifrån.
Citera
2021-05-08, 10:46
Medlem
Dofternas avatar
Lyssnar på Medierna i P1 och Wolf-Watz låter jävligt pressad.
Citera
2021-05-08, 10:47
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Det skulle ju vara fantastiskt om någon med mer tid och kunskaper än jag kunde gräva vidare i detta.

Ifall det kommer fram att de är släkt och att det mörkats med det...

Det skulle vara en bomb SR skulle ha svårt att hämta sig ifrån.

Fråga SR på Twitter.
Citera
2021-05-08, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna

Med all rätt. Tyvärr är jag en av dem som ser Sveriges Radio falla från skyarna likt Kina-raketen.

Som boende i detta land är man dock inte förvånad. Det är bizarrt hur Sverige lägger sig platt för precis allting förutom oss själva.

Det här ska statsradion dock inte få komma undan med.
Citera
2021-05-08, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Det är ju uppenbarligen en "motivations"-video.
När jag fick höra om detta trodde jag mannen i fråga var en uber-islamist som hänger i de ökända källarmoskéerna.

När man söker på hans namn så får man en helt annan känsla, ungdomsledare, aktiv i idrottsförening, har en instagram som sprudlar positivitet och glädje. Undrar verkligen vad det är med mannen i fråga som gör att SÄPO klassar honom som ett hot mot rikets säkerhet.

Börjar nästan kännas som att det faktiskt är något märkligt i SÄPO:s anklagelser.
Samtidigt som Al-Duhan lägger ut den där "motivationsvideon" på Youtube år 2014 så sitter han på Facebook och dödshotar statsministern, hyllar Islamiska Staten och förklarar att muslimerna kommer att ta hämnd öga för öga. Detta samtidigt som han har både umgänget och våldskapitalet för att förverkliga sina hot.

Kan var det som Säpo har reagerat på.
Citera
2021-05-08, 10:53
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Med all rätt. Tyvärr är jag en av dem som ser Sveriges Radio falla från skyarna likt Kina-raketen.

Som boende i detta land är man dock inte förvånad. Det är bizarrt hur Sverige lägger sig platt för precis allting förutom oss själva.

Det här ska statsradion dock inte få komma undan med.

Wolf-Watz kommer avgå i veckan. Tror han är körd internt.
Citera
2021-05-08, 10:56
Avslutad
Citat:

Wolf Watz är bara en liten politisk högergir ifrån att ställas inför den fullbordade insikten att hela hans jävla arbetsplats, och därmed radion, kryllar av slika kulturmarxistiska terrorvurmare vilket gör honom ansvarig för ett av de största säkerhetshoten som finns i landet.

Nu nöjer sig medierna efter mycket om och men av ett bondeoffer men med lite integritet och att gå till botten med problemet hade detta varit en liten krusning mot den skitstormen som hade kunnat skapas.
Citera
2021-05-08, 10:59
Medlem
nomorepcs avatar
Medierna
Nu är det bara ett par minuter tills Medierna i P1 ska ge sin syn på detta.
Citera
2021-05-08, 11:02
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Wolf Watz är bara en liten politisk högergir ifrån att ställas inför den fullbordade insikten att hela hans jävla arbetsplats, och därmed radion, kryllar av slika kulturmarxistiska terrorvurmare vilket gör honom ansvarig för ett av de största säkerhetshoten som finns i landet.

Nu nöjer sig medierna efter mycket om och men av ett bondeoffer men med lite integritet och att gå till botten med problemet hade detta varit en liten krusning mot den skitstormen som hade kunnat skapas.

Förhoppningsvis blir det här ett Jimmie Åkesson-moment och en och annan journalist aktar sig för fortsatt aktivism.
Ibland behövs hjälp att se bjälken i sitt eget öga.
Citera
2021-05-08, 11:03
Medlem
Citat:
Wolf-Watz kommer avgå i veckan. Tror han är körd internt.

Huvuden kommer att rulla.

Jag hoppas på mer granskning av journalisterna likt detta scoop. Har svårt att se det stanna här - granskarna har fått luft under vingarna nu.

Som den sk tredje statsmakten måste samtliga mediahusen kunna klara av granskningar. Journalisterna i Sverige har åkt räkmacka på folkets förtroende allt för länge nu. Det är dags att de sätts under lupp. Jag är den första att hoppas att de har rent mjöl i påsen...

Let the chicken race begin.
Citera
2021-05-08, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1423zZ
Hahaha... Ens egna problem bleknar. Dotterns pojkvän kanske inte är så tokig ändå.

Har ofta undrat varför rapporteringen ofta har varit så väldigt vinklad i denna typ av frågor. Bilden klarnar alltmer.

Men varför lockas så många i medieskrået av just islamister (men inte nazister) och känner särskilt mycket sympati med just muslimer men inte kristna?

Jag får för mig att allt går att spåra bakåt till 68-rörelsen och deras Palestinafetisch. Det är deras kompisgäng, barn och barnbarn i grund och botten. Den här Sanna är ju inte unik i sina åsikter, det unika var att islamisten hon föll för var under Säpobevakning och att hon verkligen blev ihop med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in