2021-05-08, 11:05
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1423zZ
Hahaha... Ens egna problem bleknar. Dotterns pojkvän kanske inte är så tokig ändå.

Har ofta undrat varför rapporteringen ofta har varit så väldigt vinklad i denna typ av frågor. Bilden klarnar alltmer.
Ha, ja om dottern skulle komma hem och presentera sin nya pojkvän och han visade sig ha suttit i fängelse pga mordhot mot en journalist, fått utvisningsbeslut av regeringen pga SÄPO klassar honom som säkerhetshot, har hundratusentals kronor i skulder hos kronofogden, har inte klarat av grundskolan än vid 36 års ålder, är arbetslös utan framtidsutsikter och som har barn som han inte betalar underhåll för.. ja då skulle man inte utbrista ”så trevligt!”. Sanna Dryséns föräldrar i motsvarande situation tar till sig killen med öppna armar och engagerar sig starkt i honom och hans utsiktslösa processer.

Raad måste ha någon form av god social kompetens i vart fall, kanske något som behövs om man ska rekrytera ungdomar till islamistiska rörelser.
Citera
2021-05-08, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Statsmedia kommer få ångra att dom lämnade licensfinansieringen och gick till tvångsbetalning via skattsedeln.

SR/SVT var emot skattefinansiering, beslutet var inte deras.
Citera
2021-05-08, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Men varför lockas så många i medieskrået av just islamister (men inte nazister) och känner särskilt mycket sympati med just muslimer men inte kristna?

Jag får för mig att allt går att spåra bakåt till 68-rörelsen och deras Palestinafetisch. Det är deras kompisgäng, barn och barnbarn i grund och botten. Den här Sanna är ju inte unik i sina åsikter, det unika var att islamisten hon föll för var under Säpobevakning och att hon verkligen blev ihop med honom.

Jag tror också att det mesta bottnar i 68-rörelsen och deras kraftfulla engagemang för Palestina.
Citera
2021-05-08, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
....

Raad måste ha någon form av god social kompetens i vart fall, kanske något som behövs om man ska rekrytera ungdomar till islamistiska rörelser.

Här ser man likheten med många pedofiler. Antagligen charmig och trevlig och lyssnar man på intervjuerna låter han ju sansad och verbal. "Inte kan väl han...?"

Precis som du skriver, denna sort är särskilt duktig på att rekrytera och dupera.
Citera
2021-05-08, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Lyssnar på Medierna i P1 och Wolf-Watz låter jävligt pressad.

Tack för den upplysningen. Lyssnade tillbaka. Vilka svar! W-W kan omöjligt sitta kvar. Heder till reportern som visade att han var en reporter med sylvassa relevanta frågor, en reporter med utländska rötter. Naturligtvis.
Citera
2021-05-08, 11:17
Medlem
Manajungs avatar
Rena rama Femtekolonnarna ju!

Watz & Benkö bör/skall avgå Omedelbart.

De har så Totalt svikit och missuppfattat sitt journalistiska uppdrag.

Uselt! Ett nytt Svenskt lågvattenmärke i medlöperi.......
Citera
2021-05-08, 11:20
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Lyssnar på Medierna i P1 och Wolf-Watz låter jävligt pressad.

Hans argumentation är så jävla dålig. Vi "kan lita på Ekot" eftersom han säger det, direkt efter att han visat att det inte går att lita på dem. Enda beviset för deras trovärdighet han kan komma med är att han själv påstår det. Så jävla tunt.

Lägg ner SR! Sparka alla.
Citera
2021-05-08, 11:21
Medlem
nomorepcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Huvuden kommer att rulla.

Jag hoppas på mer granskning av journalisterna likt detta scoop. Har svårt att se det stanna här - granskarna har fått luft under vingarna nu.

Som den sk tredje statsmakten måste samtliga mediahusen kunna klara av granskningar. Journalisterna i Sverige har åkt räkmacka på folkets förtroende allt för länge nu. Det är dags att de sätts under lupp. Jag är den första att hoppas att de har rent mjöl i påsen...

Let the chicken race begin.

Det finns några huvuden att välja mellan.

Ekots personal.

https://static-cdn.sr.se/images/4540/0d32e694-6333-49cd-8cf5-2c652caac9b8.jpg?preset=1024x576
Citera
2021-05-08, 11:22
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Men varför lockas så många i medieskrået av just islamister (men inte nazister) och känner särskilt mycket sympati med just muslimer men inte kristna?

Jag får för mig att allt går att spåra bakåt till 68-rörelsen och deras Palestinafetisch. Det är deras kompisgäng, barn och barnbarn i grund och botten. Den här Sanna är ju inte unik i sina åsikter, det unika var att islamisten hon föll för var under Säpobevakning och att hon verkligen blev ihop med honom.

"De" lockas inte öht av varken muslimer eller islamister, det är "invandraren" de fascineras av. Den stackars invandraren är det synd om förstår du, de är fattiga och eländiga.
Vad den fattige och eländige gör eller har för åsikter är helt irrelevant, hen är först och främst ett offer.
Citera
2021-05-08, 11:32
Medlem
Citat:
"De" lockas inte öht av varken muslimer eller islamister, det är "invandraren" de fascineras av. Den stackars invandraren är det synd om förstår du, de är fattiga och eländiga.
Vad den fattige och eländige gör eller har för åsikter är helt irrelevant, hen är först och främst ett offer.

Jag håller inte med dig helt. Det förefaller mig finnas ett större intresse att lyfta fram förtryck mot muslimer och se genom fingrarna när våld och oegentligheten har koppling till muslimska grupperingar. Även språkbruket, där t.ex. extremister kallas "rebeller" m.m. är vanligt.

Möjligen är detta besläktat till hur man även tonat ner kommunistiskt förtryck och våld tidigare.
Citera
2021-05-08, 11:37
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Jag håller inte med dig helt. Det förefaller mig finnas ett större intresse att lyfta fram förtryck mot muslimer och se genom fingrarna när våld och oegentligheten har koppling till muslimska grupperingar.

Beror bara på att de befinner sig längst ner på stegen och att det finns många utav dem. Åsikten eller religionen är totalt ointressant.

Hade vi bytt ut 100000 muslimer mot soldyrkande azteker så hade de fungerat lika bra som arbetarsubstitut för ETC-vänstern.
Citera
2021-05-08, 11:40
Medlem
Citat:
Beror bara på att de befinner sig längst ner på stegen och att det finns många utav dem. Åsikten eller religionen är totalt ointressant.

Hade vi bytt ut 100000 muslimer mot soldyrkande azteker så hade de fungerat lika bra som arbetarsubstitut för ETC-vänstern.

Nja, jag tror inte riktigt som du även om det ligger något i det.
Det finns andra längst ner på stegen man inte alls är lika intresserade av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in