2021-05-08, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Jag tror att Tanja uppskattade att han sa vad han tyckte och det är många som uppskattar just ärliga och raka människor. Även om jag inte håller med Simon då jag tycker Tanja med all rätt ska vara där hon är just nu så var det jävligt bra att han fick ur sig det där till Tanja och efter hade de ju ännu mer skoj!

Jag hoppas ju lite i hemlighet att de två ska finna varandra och dra nytta av varandras styrkor. 😊

Simons energi och idérikedom och Tanjas positiva livsglädje och kämpaglöd skulle vara en oslagbar kombo. (Och de båda skulle må bra av att begränsa sin alkoholkonsumtion).
2021-05-08, 10:06
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shtre1
Ja det och även att acceptera att brännskadorna är och kommer förbli en del av henne.
Fan kan inte vara lätt att komma till acceptans så ung. Hon har ju pratat om att folk verkligen stirrar om hon har urringat och då av en annan anledning än att kolla in hennes bröst.
Jag hade förstått henne om någon skulle jämfört sig med andra även fast jag tycker hon inte behöver det. Ändå är det hon som sitter och försöker få en bortskämd förvuxen bebis att sluta jämföra sig.
Jag är glad att han inte tog upp vad han sagt tidigare om att hennes olycka är en fördel.
Jag tror att han egentligen känner sig hotad av hur livsglad hon är trots allt hon gått igenom för han själv mår piss i sig själv för mycket mindre.
Nu menar jag inte att förminska hans problem för alla har vi våra problem. Han bör sluta jämföra sig med henne för det gör honom bara bitter. Istället kanske han ska lära av henne

Jag tror att Simon beundrar Tanja oerhört mycket just för att hon är så stark men han vet det inte riktigt än. Ja han kan lära sig av Tanja bara av att vara nära och istället för att jämföra sig med henne så kan han försöka efterlikna de egenskaper hon har. Jag tror han dras till hennes positiva och levnadsglada aura och han behöver vara bland såna människor för det är genom relationer och det sociala samspelet vi lär oss bäst!
2021-05-08, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Nej. Hon sade uttryckligen att hon är trött på det pratet. Simon har fått ur sig det ett antal gånger till henne. När skall det räcka? Simon är enbart "ärlig" och "rak" när han är dyngfull. Den ärligheten ger jag inte mycket för personligen.

Resten av tiden ägnade Simon åt att fortsätta spy ur sig floskler och jämföra Tanja med Usain Bolt, Zlatan och Obama medans hon tröstade honom.

Skev situation.
Har uppfattat situationen på exakt samma sätt.
Tanja gick ledsen till bikten, vilken jag hoppas de visar i avsnittet idag.

Märkligt att Simons beteende viftas bort gång på gång, tror att det är exakt så han haft det i livet, alltid blivit förlåten med en klapp på huvudet.
2021-05-08, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teerix65
Jag hoppas ju lite i hemlighet att de två ska finna varandra och dra nytta av varandras styrkor. 😊

Simons energi och idérikedom och Tanjas positiva livsglädje och kämpaglöd skulle vara en oslagbar kombo. (Och de båda skulle må bra av att begränsa sin alkoholkonsumtion).
Vilken hemsk tanke, ska stackars Tanja leva med en 26-årig fyllegubbe som hon dessutom ska försörja?
2021-05-08, 10:10
Medlem
Shtre1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Nej. Hon sade uttryckligen att hon är trött på det pratet. Simon har fått ur sig det ett antal gånger till henne. När skall det räcka? Simon är enbart "ärlig" och "rak" när han är dyngfull. Den ärligheten ger jag inte mycket för personligen.

Resten av tiden ägnade Simon åt att fortsätta spy ur sig floskler och jämföra Tanja med Usain Bolt, Zlatan och Obama medans hon tröstade honom.

Skev situation.

+1
Beundransvärt att hon inte tappat det. Det är samma diskussion som kryper fram i olika former när han riskerar att hänga löst.
Ta tex militärveckan där han inte bad utan sa åt henne att lägga sig och var på riktigt arg för att enligt honom behövde hon inte immuniteten. Han beter sig som en riktig rövhatt och vad gör Tanja? Tröstar honom.

Så kort tid efter att ha blivit kallad smuts skulle jag fan skallat honom. Men Tanja vinner mycket på att hon tar det som hon gör även om hon inte ska behöva det.
2021-05-08, 10:12
Medlem
Citat:
Ja det och även att acceptera att brännskadorna är och kommer förbli en del av henne.
Fan kan inte vara lätt att komma till acceptans så ung. Hon har ju pratat om att folk verkligen stirrar om hon har urringat och då av en annan anledning än att kolla in hennes bröst.
Jag hade förstått henne om någon skulle jämfört sig med andra även fast jag tycker hon inte behöver det. Ändå är det hon som sitter och försöker få en bortskämd förvuxen bebis att sluta jämföra sig.
Jag är glad att han inte tog upp vad han sagt tidigare om att hennes olycka är en fördel.
Jag tror att han egentligen känner sig hotad av hur livsglad hon är trots allt hon gått igenom för han själv mår piss i sig själv för mycket mindre.
Nu menar jag inte att förminska hans problem för alla har vi våra problem. Han bör sluta jämföra sig med henne för det gör honom bara bitter. Istället kanske han ska lära av henne
Snacka om att han sköt henne närmre miljonen igår, undrar om han ens inser sitt misstag, han förstörde precis alla små chanser han hade! Inte nog med det, han är fruktansvärt respektlös mot Tanja, förminskar hennes värdighet, förhöjer sina egna problem som något jätte stort, finns väl inte en människa som går på hans snyfteri! Hans bölande är lyx problem om man gemför med vad hon varit med om! Tar man bort bådas historia och diverse problem , vinner hon ändå med hästlängder tack vare sin helt underbara personlighet, oavsett vilket har han aldrig haft en chans mot henne, med el utan följare!
2021-05-08, 10:13
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:

Hahaha det här är sjukt för jag har tänkt samma sak och detta är något jag tänkt de senaste dagarna för att det känns som att de söker varandra. Ja, vem vet! Tänk om Tanjas ännu låsta hjärta öppnar sig för det "positiva" hon ser i Simon?
2021-05-08, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinasteTanja
Vilken hemsk tanke, ska stackars Tanja leva med en 26-årig fyllegubbe som hon dessutom ska försörja?

Nej det var inte det jag menade. Jag fokuserar på Simons goda sidor och om han kunde skippa det andra (som han behöver hjälp med) så skulle deras gemensamma positiva egenskaper bli mer än summan av de enskilda delarna.
2021-05-08, 10:14
Medlem
Paladins avatar
Citat:
+1
Beundransvärt att hon inte tappat det. Det är samma diskussion som kryper fram i olika former när han riskerar att hänga löst.
Ta tex militärveckan där han inte bad utan sa åt henne att lägga sig och var på riktigt arg för att enligt honom behövde hon inte immuniteten. Han beter sig som en riktig rövhatt och vad gör Tanja? Tröstar honom.

Så kort tid efter att ha blivit kallad smuts skulle jag fan skallat honom. Men Tanja vinner mycket på att hon tar det som hon gör även om hon inte ska behöva det.

Eller hur? Tror med detta. Hade Tanja (likt du och jag, skallat Simon) hade hon förlorat massor på det tror jag. Tanjas starkaste kort är hennes stabila positiva personlighet. Men jag hade faaan inte klandrat henne om hon kastade Simpan. Men jag tror hon hade förlorat på det då folk skulle se sin chans att "sätta dit" henne.
2021-05-08, 10:16
Medlem
Citat:
Hahaha det här är sjukt för jag har tänkt samma sak och detta är något jag tänkt de senaste dagarna för att det känns som att de söker varandra. Ja, vem vet! Tänk om Tanjas ännu låsta hjärta öppnar sig för det "positiva" hon ser i Simon?

Jag är helt säker på att det finns kemi dem emellan iaf. Det sprakar. 😁
2021-05-08, 10:20
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Jag är helt säker på att det finns kemi dem emellan iaf. Det sprakar. 😁
Tror jag definitivt inte och tycker jag inte. Kan verkligen inte se hur hon skulle kunna kära ner sig i den osjälvständighet och det mindervärdeskomplex Simon besitter som dessutom drabbar henne hårdast i huset. Nä. Tanja är snäll och försöker se det bästa i människor. Men därifrån till förälskelse? Med Simon av alla? I just can't see it.
2021-05-08, 10:21
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Finns det någon som vill ta av sin tid och plita ner hur alla röstade, orkar inte kolla igenom på appen?

Skulle vara så tacksam!
Med reservation för eventuella fel men detta var vad någon postade i tråden igår. Det mest intressanta tycker jag var Pedrams 2:a på Simon samt Nardos och Adrians ”pakttvåor” på Judith som fick henne nominerad.

Nardos: 2p Tanja, 1+1p Judith
Emelie: 2p Adrian, 1p Pedram
Simon: 2p Madde, 1p Adrian
Judith: 2p Adrian, 1p Madde
Tanja: 2p Adrian, 1p Madde
Adrian: 2p Judith, 1p Simon
Madde: 2p Pedram, 1p Simon
Pedram: 2p Simon, 1p Madde

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto