2021-05-08, 09:00
Medlem
Undrar vad Tanja fått gratis?
Hon har jobbat på pizzeria, barer, Rusta, sökt till PH där hon blev snuvad på pengarna, fått otroligt mycket hat av Diana, Exonspolers med anhang. Byggt upp sin youtubekanal själv.

I PH var det inte tittarna som bestämde vem skulle vinna om det varit så hade hon absolut vunnit pga hennes underbara personlighet. Nu fick hon chansen att vara med i en dokusåpa där tittarna bestämmer.

Om hon uppfört sig som Simon, Nardos, Emelie, Adrian och Pedram är det någon som tror hon funnits kvar i huset?
Hon hade åkt ut lika fort som Anty, så sluta skrik om följare det har inget med saken att göra.
2021-05-08, 09:01
Medlem
Contragulationss avatar
Jag håller delvis med Simon om att det inte blir på samma villkor när en person med hög följarskara kommer in tillsammans med ett gäng okända. Det är ett försprång, men det är INTE vad som kommer avgöra dag 100.

Säg att Tanja hamnar i en utröstningsduell mot någon nolla hennes första kväll i huset - givetvis har hon större chans att vinna en sådan än vad en okänd person har. Det är orättvist.

Men att dra kortet som Simon gör dag 83 är mycket fegt och nästintill elakt. Tittarna har haft god tid på sig att bilda egna uppfattningar baserade på allt annat än någon följarstatistik. Det är inte orättvist.

Jag kommer trots det här rösta kvar Simon på måndag. Och givetvis 22.000 röster på Judith - som jag o mina vänner lägger varje gång hon hänger löst via en glitch.
2021-05-08, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinasteTanja
Undrar vad Tanja fått gratis?
Hon har jobbat på pizzeria, barer, Rusta, sökt till PH där hon blev snuvad på pengarna, fått otroligt mycket hat av Diana, Exonspolers med anhang. Byggt upp sin youtubekanal själv.

I PH var det inte tittarna som bestämde vem skulle vinna om det varit så hade hon absolut vunnit pga hennes underbara personlighet. Nu fick hon chansen att vara med i en dokusåpa där tittarna bestämmer.

Om hon uppfört sig som Simon, Nardos, Emelie, Adrian och Pedram är det någon som tror hon funnits kvar i huset?
Hon hade åkt ut lika fort som Anty, så sluta skrik om följare det har inget med saken att göra.

Precis det jag menade med det jag skrev om Simon. Han verkar resonera som att framgång är ett resultat av att somliga glider på en räkmacka men det ligger oftast mycket ”skitgöra”, tålamod och hårt arbete bakom.
Senast redigerad av Teerix65 2021-05-08 kl. 09:11.
2021-05-08, 09:11
Avstängd
Kan vi få en DAG BARA EN DAG utan censur. är det för mycket begärt
2021-05-08, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teerix65
Precis det jag menade med det jag skrev om Simon. Hans verkar resonera som att framgång är ett resultat av att somliga glider på en räkmacka men det ligger oftast mycket ”skitgöra”, tålamod och hårt arbete bakom.
Hon är 22 år, Simon 26 inte att förglömma.
Hon har även hunnit med att gå igenom en svår anorexi, tillbringat otaliga månader i en sjukhussäng, sett döden i vitögat.
Simon har lallat runt som servitör, knarkat, supit och tyckt synd om sig själv för han har mått såååå dåååligt.
2021-05-08, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Kan vi få en DAG BARA EN DAG utan censur. är det för mycket begärt
JA, det är för mycket begärt, likaså att en dag utan 3-4 timmars sminkning är för mycket begärt.
2021-05-08, 09:17
Medlem
Citat:
Hon har även hunnit med att gå igenom en svår anorexi, tillbringat otaliga månader i en sjukhussäng, sett döden i vitögat.
Simon har lallat runt som servitör, knarkat, supit och tyckt synd om sig själv för han har mått såååå dåååligt.

Ja. Men man kan också tänka att allt det Tanja gått igenom har gett henne mod och en styrka i att hon inte är rädd för att kämpa. Hon vet att det är nödvändigt att kämpa och att hon själv äger förmågan att göra det. Därför spottar hon i nävarna, trygg i sin kompetens, medan Simon inte tror sig själv om att klara av det, ger upp och blir bitter.
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contragulations
Jag håller delvis med Simon om att det inte blir på samma villkor när en person med hög följarskara kommer in tillsammans med ett gäng okända. Det är ett försprång, men det är INTE vad som kommer avgöra dag 100.

Säg att Tanja hamnar i en utröstningsduell mot någon nolla hennes första kväll i huset - givetvis har hon större chans att vinna en sådan än vad en okänd person har. Det är orättvist.

Men att dra kortet som Simon gör dag 83 är mycket fegt och nästintill elakt. Tittarna har haft god tid på sig att bilda egna uppfattningar baserade på allt annat än någon följarstatistik. Det är inte orättvist.

Jag kommer trots det här rösta kvar Simon på måndag. Och givetvis 22.000 röster på Judith - som jag o mina vänner lägger varje gång hon hänger löst via en glitch.
Håller med i sak. Initialt kan det vara en fördel absolut. Nu? Definitivt inte. Det kan också vara till en nackdel vilket dock verkar glömmas av snabbt av många.
Till och med Emelie sade detta till Simon. Att Tanjas följare inte spelar någon stor roll så här sent in i spelet. Men det sket han i och fortsatte jämföra henne med Obama, Usain Bolt och Zlatan.
Haha dåre

Angående Judith. Gött. Show me the glitch and I'm in.
Medlem
Blaisens avatar
Citat:

Glöm inte överjävlig smärta pga brännskadorna. Simon ska bara sitta i båten och hålla käften!
2021-05-08, 09:21
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen
Glöm inte överjävlig smärta pga brännskadorna. Simon ska bara sitta i båten och hålla käften!
Ja!
Och så säger han med böööl i rösten "-Tanja. Du har fått en jutjube kanal, du har följare, du har allt." Vadå fått? Vadå har?? Till skillnad från dig Simpan, din mammagris slacker, har hon gjort något med sitt 22 åriga liv och arbetat för dessa saker. Det handlar inte om att få eller att ha hon har skapat sin verklighet. Varsågod att göra samma sak. Ta dig i kragen, nyktra till, och lyft upp dig själv istället för att tro att du skall vinna genom att trycka ner andra.
2021-05-08, 09:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fnizz
Lite väl grov spekulation, tror jag inte kommer hända..🥺

Jag hoppas att även om man gillar Simon inte röstar på han på måndag, han kommer varken kunna hantera att förlora miljonen som 2:a eller hantera att vinna den känns det som ☹️
Exakt. bäst för honom att lämna på måndag annars blir det bara tråkigt när han snubblar på målsnöret
2021-05-08, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen

Ja. Och han bör ta efter hennes sätt att hantera prövningar. Jag är väldigt många år äldre än Tanja men jag kan absolut säga att jag har saker att lära av hennes sätt att vara och tänka.

Jag visste inte vem hon var när hon klev in men när jag fick veta tänkte jag ”ännu en wannabe-kändis, en som ramlar runt i realityvärlden och vill bli influensa”. Hos mig hade hon en nackdel av att vara ”känd” men hennes vackra personlighet skiner igenom i allt hon gör och säger så det tog inte många dagar innan hon blev en favorit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in